Don't understand? Use Google Translator (click on the flag):

Vítame Ťa

Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty

Vždy som si myslel (a bol som na to aj patrične hrdý), že tie „naše“ RC prijímače, teda prijímače do modelov lietadiel sú tie najmenšie a samozrejme aj najľahšie.

A prijímače do RC aut a lodí môžu byť „hocijaké“, však to nelieta a teda uvezie hocičo.

Avšak na web-stránke nášho modelárskeho kolegu a kamaráta Michala Nováčka som našiel informácie o vskutku miniatúrnych „autíčkárskych“ RC prijímačoch, ktoré ma z tohto omylu vyviedli.

Ich „najväčší“ rozmer je asi 1cm a vážia sotva 0,3 gramu.

pripravil: Janko O.

autor článkov: Michal Nováček

Komentáre: 0 | Kategórie: Elektronika | 14. 6. 2019, 17:22 | Prečítané: 3124x
Mnohí modelári túžia postaviť si viacmotorový model, či už vrtuľový alebo dúchadlový.

Vyvstáva tu však problém silového rozvodu - elektroinštalácie, pretože je síce isté, že motor nebude len jeden, ale môže byť len jeden regulátor alebo len jedna pohonná batéria?

A keď nebude jedna, ako ich zapojiť, alebo dokonca, ako ich prepojiť?

autor: Janko O.

Komentáre: 17 | Kategórie: Pohony | 12. 6. 2019, 09:19 | Prečítané: 13958x
Toto video vytiahol na „svetlo božie“ český modelár s prezývkou „elepilot“ na modelárskom fóre mojehobby.

Že sa je na čo pozerať, o tom niet pochýb. Nás však zaujalo to, že tento model s rozpätím 4,2 metra, vážiaci 42 kg, riadia dvaja piloti.

Nie že by nás to prekvapilo, skôr nám to pripomenulo naše dávne túžby, keď sme si s Miroslavom hovorievali: „Raz by sme chceli mať taký model, ktorý budeme musieť riadiť obidvaja súčasne.“

A takto nejako si to vo svojich tajných modelárskych snoch predstavujeme.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 5 | Kategórie: Lietanie | 10. 6. 2019, 17:43 | Prečítané: 5523x
Tento sympatický "šialenec" nás svojimi videami zabáva už 10 rokov.

Keď som akési jeho video videl prvý krát, tak som si myslel, že je to fakt šialenec, či blázon. Veď aj jeho "nevšedný" výzor tomu tak trochu napomáha.

Ale po chvíli som si uvedomil, že aby zaujal, tak na jeho videách nemôže byť len také "bezduché" poletovanie. Musí tam byť niečo nezvyčajné, niečo čo nedokáže (a nemá na to odvahu) len tak hocikto a hlavne: isto nie ja.

A tak som pomerne rýchlo zamenil pocit ľahkého opovrhnutia za pocit hlbokého obdivu.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Lietanie | 7. 6. 2019, 09:55 | Prečítané: 862x
Chváliť sa, prikrášľovať a slovne "vylepšovať" parametre svojho modelu, to je ľudské.

Dá sa povedať - modelársky ľudské.

Len sa to nesmie príliš preháňať...

autor: Janko O.

Komentáre: 6 | Kategórie: Lietanie | 5. 6. 2019, 09:09 | Prečítané: 6999x
Vychutnajte si let krásne vypracovaného dvoj-turbínového modelu Rafale, ktorý „bol k videniu“ na Air-show Švajčiarska.

Pravdu povediac, štart bol trochu nerealistický: „odtrhnutý“ - à la „hokejka“.

Pristátie v závere zas trochu rozkolísané a „vlnkované“, ale samotný let bol perfektný.

Však si to pozrite sami.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Lietanie | 2. 6. 2019, 11:28 | Prečítané: 829x
Myslíme si, že je to úplne normálne: ak agentúra pre letectvo a vesmír niečo skúša, tak to v začiatkoch isto skúša na „zmenšeninách“, teda na modeloch.

Na videu, ktoré vám ponúkame, „chlapci“ z NASA experimentujú so sklápaním koncov krídiel (hore aj dole) počas letu a pomocou bezpočtu senzorov zisťujú ich vplyv na letové vlastnosti lietadla.

Pravdu povediac, model majú pekný (žiadna „pena“ ako my)! Asi stál aj „pekné“ peniaze.

Že sa jedná o „seriózne“ zariadenie môžete usúdiť podľa naozaj perfektného vymakaného „bytelného“ odpruženého brzdeného podvozku.

Že by čítali náš článok „Modelársky paradox“?

Keď však pozerám na koniec videa, tak musím skonštatovať, že my pristávame lepšie (bez odskokov)!

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Iné | 29. 5. 2019, 16:26 | Prečítané: 852x
Miroslav aj ja máme niekoľko rôznych dvoj-motorákov, niekoľko štvor-motorákov a dokonca aj niekoľko päť-motorákov (a ja aj jedného troj-motoráka).

Lietame s nimi decentne, takpovediac uhladene a dali sme tomu štýlu aj meno: smooth flying.

Proste nám to tak prišlo, že na „šantenie“ sú jedno-motoráky, ale ak má model viac motorov, tak ten je súci LEN na „seriózne“ lietanie.

Skrátka: na viac nemá, na viac sa nezmôže. Ale hlavne: tak sa to má!

To sme si mysleli až pokým sme neuvideli video, ktoré sme pre vás pripravili.

Až sme sa miestami sami seba pýtali, či je to fyzikálne vôbec možné.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 3 | Kategórie: Lietanie | 28. 5. 2019, 15:03 | Prečítané: 773x
Dnes si ukážeme, že pomocou elektroniky serva, čoby spínača, môžeme ovládať nie len jedny svetielka, alebo len jedno elektronické zariadenie.

Môžeme spínať aj dve, tri, či štyri svetielka (alebo čokoľvek iné).

A v závere si ukážeme, že si takto môžeme vyrobiť automatické prižhavovanie spaľovacieho motora, alebo diaľkové ovládanie generátora dymu.

autor: Janko O.

Komentáre: 9 | Kategórie: Elektronika | 26. 5. 2019, 08:21 | Prečítané: 15150x
Ak sa pýtate, ako to tak presne viem, tak vám musím prezradiť, že táto vedomosť je u mňa spojená s nezabudnuteľným modelárskym zážitkom.

Samozrejme, celé je to podmienené tým, že musí platiť informácia, získaná pred mnohými rokmi v škole, že chrústy sa v hojných množstvách vyskytujú raz za štyri roky.

To isto nikoho neprekvapuje, ale prekvapujúce môže byť to, prečo si tak dobre pamätám, že práve tento rok - táto jar by mala byť na chrústy bohatá.

autor: Janko O.

Komentáre: 10 | Kategórie: Denník | 24. 5. 2019, 09:12 | Prečítané: 7517x
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »

správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 35727.43 kb