Don't understand? Use Google Translator (click on the flag):

Vítame Ťa

Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty

Čínský výrobce nabíječek ISDT přišel s velmi zajímavou krabičkou s označením BG-8S.

Ta primárně slouží jako zkoušečka akumulátorů, ale vedle toho nabízí další zajímavé funkce - lze ji použít ke kontrole přijímačů i jako nabíječku mobilních telefonů se standardem Qualcomm Quick Charge 2.0/3.0.

Díky možnosti updatu firmwaru výrobce slibuje do budoucnosti přidávání dalších měřených údajů či protokolů.

autor: Michal Nováček

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Elektronika | 18. 2. 2018, 18:22 | Prečítané: 651x
Oddávna si myslíme, že (z času na čas) zmerať vnútorný odpor (Ri) jednotlivých článkov našich LiPol batérií je dobrý nápad.

Správna starostlivosť predlžuje LiPolkám životnosť (a nám šetrí peniaze).

Keďže sa prístroj na meranie Ri nedá len tak úplne bežne kúpiť, tak sme si taký pred vyše 6-timi rokmi sami vyvinuli a aj vyrobili.

Najprv verziu pre dvoj- a troj-článkové LiPolky, no a potom aj „veľkú“ verziu, pre dvoj- až šesť-článkové LiPol batérie.

A podklady na ich výrobu sme dali voľne k dispozícii.

Máme vedomosť, že si tento náš Merač Ri naozaj aj niekoľko (či snáď viacero?) slovenských, českých a dokonca aj nemeckých modelárov vyrobilo.

Len sme nevedeli, nakoľko vierohodné jeho merania sú v porovnaní s inými meračmi.

autor: Janko O.

Komentáre: 5 | Kategórie: Elektronika | 15. 2. 2018, 08:57 | Prečítané: 1363x
Na modelárskych fórach sa s akousi nepravidelnou pravidelnosťou opakujú dotazy typu:

Aké LiPolky mám kúpiť?

Akú značku, od akého výrobcu?

Aké Céčka by batérie mali mať?

Stačia obyčajné, alebo radšej Nanotechy?

Aké ….. aké ..... aké?

pripravil: Janko O.

Komentáre: 2 | Kategórie: Pohony | 13. 2. 2018, 08:54 | Prečítané: 1563x
V minulej – úvodnej časti sme ukázali ako vyzeral tento 4-metrový model vetroňa po letnej (ťažkej) havárii.

Najviac poničený bol trup (rozgliamaná predná časť a odlomený chvost) a ľavé krídlo. V súčasnej dobe je už trup opravený, vrátane zmeny vnútorného usporiadania jeho prednej časti.

Zatiaľ však nie je „vyčačkaný“, takže pôsobí trochu „surovo“ a hlavne: trochu rušivo pôsobí lesklý poťah, vytvorený zo 6cm širokých pásov samolepiacej tapety d-c-fix. Veríme, že až bude DéGéčko plne „nalíčené“, tak sa tento nepriaznivý dojem stratí, alebo aspoň ustúpi do pozadia.

Oprava krídla začne v priebehu nasledujúcich dní.

autor: Janko O.

Komentáre: 5 | Kategórie: Stavba modelov | 11. 2. 2018, 15:32 | Prečítané: 815x
Áno, priznávame sa, že nás fascinujú zábery (skutočných - dopravných) lietadiel počas vzletu (štartu), ale obzvlášť počas pristávania.

Tie magické (a často aj dramatické) okamihy priblíženia, dotyku podvozku s dráhou, brzdenia a následného zastavenia.

Avšak nie na všetkých videách je tak krásne vidieť tú intenzívnu a rôznorodú snahu o zníženie rýchlosti lietadla tak, ako to vidno na videu, ktoré sme našli.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Iné | 9. 2. 2018, 08:14 | Prečítané: 1449x
Na úvod: dronom v tomto prípade rozumieme bezpilotný prostriedok, ktorý operuje (plní vopred zadané úlohy (napr. prieskumné)) aj v priestore za hranicou priamej viditeľnosti.

Už za 2. sv. vojny si Nemci (aj u svojich protivníkov) získali nebývalý rešpekt, kvôli svojej vysokej technickej zdatnosti a úžasnej vynaliezavosti.

Okrem legendárnych V-1 („fau ains“), ktoré by sme z dnešného pohľadu mohli považovať za predchodcov „striel s plochou dráhou letu“, V-2 („fau cvai“), čo boli vlastne prvé použiteľné balistické rakety a ďalších „tajných“ a „zázračných“ zbraní, ktoré mali zvrátiť (pre Nemcov) nepriaznivý priebeh vojny, to bolo aj „niečo“ čo by sme mohli označiť za predchodcu súčasných prieskumných dronov.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Iné | 7. 2. 2018, 18:40 | Prečítané: 1564x
Nuž, ťažko povedať.

Vadí aj nevadí.

Na prvé zamyslenie by človek povedal, že vlhkosť, či priamo voda modelárskym elektromotorom jednoznačne škodia.

A takto to častokrát prezentujú aj renomované modelárske weby.

Na druhú stranu vám ukážeme fotografie, ako s elektromotormi zaobchádzajú lodičkári (a že tí majú s vlhkosťou a vodou svoje bohaté skúsenosti), že vám nad tým bude rozum stáť.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 7 | Kategórie: Pohony | 6. 2. 2018, 17:33 | Prečítané: 1315x
Mám na mysli Milanove druhé „DéGéčko“.

Zvyšky toho prvého má Miroslav a raz (vraj až bude veľký) by ho chcel zreparovať. Krídla už opravené má.

Zvyšky toho druhého mám teraz ja.

(Teraz budem trošku predbiehať:) ja už mám (pre zmenu) opravený trup.

Takže keby sme chceli, tak z tých dvoch by sme jedno DéGéčko skompletovali takmer hneď.

Ale my chceme, aby o nejaký čas boli letuschopné DéGéčka obidve.

autor: Janko O.

Komentáre: 2 | Kategórie: Stavba modelov | 4. 2. 2018, 12:08 | Prečítané: 588x
Pokračujeme v naší škole létání s RC letadly. Dnes začneme hledat to pravé místo pro naše létání.

Pojďte si s námi hrát na detektivy, jdeme se poohlédnout po nějakém tom místě, kde budeme létat.

Existují víceménně tři možnosti, kde budete se svým modelem létat. Každé místo má své pro a proti, tak se podívejme, co se na kterém místě může stát a co musíte dodržovat.

autor: Dr.LuckyLuke

pripravil: Janko O.

Komentáre: 1 | Kategórie: Iné | 3. 2. 2018, 08:11 | Prečítané: 4052x
Predchádzajúcu – 8. časť tohto miniseriálu sme uverejnili už pomerne dávno: takmer pred mesiacom – 7.1.2018. Hoci 7.časť ju predchádzala len zhruba o týždeň.

Pôvodne mala byť deviata časť časťou záverečnou a podľa toho sme k tomu aj pristupovali.

Avšak keď sa stále neobjavovala, tak niektorí naši modelárski kolegovia kde-tu uštipačne „utrúsili“: Tá bude zas (ako obvykle) o štyri roky?

A tak, aby sme im dokázali, že sme nezaspali na vavrínoch, skrátka že na Fénixovi stále pracujeme, rozhodli sme sa, že 9.časť nebude posledná – záverečná, ale (zrejme) predposledná.

autor: Janko O.

Komentáre: 6 | Kategórie: Stavba modelov | 30. 1. 2018, 18:32 | Prečítané: 564x
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »

správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 28365.91 kb