Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty
Táto časť minisérie prináša "hex" súbory, ktoré sa "napália" do mikrokontroléra a ukazuje nastavenie programátora tak, aby bol obvod správne konfigurovaný.
Ďalej upozorňuje na súčiastky, ktorých hodnota môže ovplyvniť presnosť merača. autor: Janko O. |
V 1. časti tejto minisérie boli uvedené schémy zapojenia merača a dnes bude popísaný princíp merania vnútorného odporu LiPol batérií.
My sme použili metódu merania, ktorá sa nám javila ako najmenej problémová a hlavne nenáročná na súčiastky použité v merači. Súčasne sme chceli, aby bol merač malý a nebolo nutné k nemu pripájať ešte ďalšie meracie prístroje. Jedinou nevýhodou je to, že metóda vyžaduje meranie v dvoch krokoch: meranie bez záťaže a meranie so záťažou. Alebo inak povedané: najskôr sa napätia zmerajú vtedy, keď prúd z batérie neodoberáme a potom sa tie isté napätia zmerajú v stave, keď z batérie odoberáme známy prúd. autor: Janko O. |
Článok z 29.6.2010.
Janek Ledecký vo svojej piesni spieva: "Sliby se maj plnit o Vánocích". No, Vianoce síce nie sú, ale my svoj sľub aj tak plníme a po častiach prinášame naše "know how" ku stavbe prístroja, ktorým si môžete zmerať kondíciu svojich LiPoliek. autor: Janko O. |
Duško zakúpil na HobbyCity malú kamerku a umiestnil ju na svoj najobľúbenejší EDF model Squall od firmy Phase3.
Video z prvého letu si môžete pozrieť aj vy.
pridal: mior |
Náš čitateľ a prispievateľ Ľubo Roziak nás ešte dávnejšie upozornil na krásne video modelu lietadla YAK-130 ruského modelárskeho klubu RUSJET.
Na videu vidieť zrodenie modelu od jeho návrhu, cez stavbu až po zálet. Najviac sú fascinujúce dopracované aj tie najdrobnejšie detaily, o mechanizácii modelu ani nehovoriac. No veď, pozrite sa sami! pridal: mior |
Pôvodne som chcel napísať „Milanov prvý Jet“, ale to by nebola pravda, pretože v skutočnosti je to Milanov už tretí Jet.
Ale prvý by bol v tom, že s ním Milan konečne aj poletí. Pretože Milanov naozaj prvý Jet: L-39 Albatros skončil neslávne (bez toho, že by s ním Milan vôbec letel). A Milanov druhý Jet: Viper Jet, síce už letel (pilot Roman M.), ale Milan uznal (a za to si vyslúžil moju pochvalu), že by si zaslúžil akéhosi jednoduchšieho „predskokana“. A tým je práve Sport Jet 70mm z HobbyKingu. autor: Janko O. |
V týchto horúčavách sa trochu osviežime spomienkami na jedno vydarené zimné polietanie.
.................................................
Zima na prelome rokov 2016/2017, čo sa týka snehu a nízkych teplôt, sa rozhodla, že nás odškodní za všetky tie také „nijaké“ zimy rokov predchádzajúcich. Rok predtým sme „plakali“ nad tým, že hoci máme modely, ktoré sú vybavené na štarty a pristátia na snehu, tak nám to nič nepomohlo, pretože hrúbka a kvalita snehu bola nevyhovujúca. Ale vtedy - v (začiatkom) roku 2017 sme sa teda isto nemohli sťažovať. pripravil: Janko O. |
Podtitulok: Albatros v druhom polčase.
Hoci sme informáciu o pokračovaní „vzkriesenia“ Albatrosa priniesli na konci roka 2012, neznamená to, že by sa práce zastavili. Naopak, letné obdobie umožnilo vykonávať „špinavé“ práce (tmelenie, brúsenie, farbenie, …) na záhrade a to, v akom štádiu sa momentálne Albatros nachádza, môžete vidieť na nasledujúcich obrázkoch. pripravil: Janko O. |
Dnes prinášame, ako Miroslav hovorí „z tejto strany Vianoc“, poslednú časť miniseriálu o znovuzrodení havarovanej L-39 (Albatros).
Dôvod je ten, že trup bude nutné ešte „trochu“ brúsiť a to sa najlepšie robí vonku - na záhrade a tam sa to zase ťažko robí pri mínus 7. stupňoch Celzia. A tak si aspoň pozrite, v akom štádiu sa „Albík“ na prelome rokov 2012 / 2013 nachádza. Niektorí hovoria, že nech to už necháme tak, nech založíme servá, dúchadlo, prijímač, batériu a môžeme lietať. Ale my s ním máme iné plány. autor: Janko O. |
V minulej časti sme spomínali, ako sme jednotlivé „elementy“, na ktoré sa L-39-ka po havárii „rozložila“, vytriedili, očistili, narovnali a identifikovali.
Dnes popíšeme, ako sme sa pokúšali všetkých 27 častí polystyrénu dať zase dokopy. Tieto práce zabrali asi najviac času a vyžadovali najväčšiu trpezlivosť a vytrvalosť. autor: Janko O. |