Don't understand? Use Google Translator (click on the flag):

Vítame Ťa

Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty

Vetroň Cularis od Multiplexu je (nie len) medzi Slovenskými a Českými modelármi veľmi obľúbený a dosť rozšírený.

Však aj moji bratia: Miroslav a Milan, ich majú.

Avšak, úprava Cularisa, ktorú som videl na jednom modelárskom fóre, „ma dostala“.

Náš český modelársky kolega s prezývkou „Vážka“ na tento vetroň prirobil plaváky a na fóre zverejnil „letové“ video.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Iné | 14. 8. 2018, 15:51 | Prečítané: 1398x
Keďže už dosť dlho vládne to správne (termické) počasie, nasledujúce rady sa môžu niekomu hodiť.

Väčšina modelárov spravidla rieši presný opak: Ako nájsť termiku? Ako chytiť termiku? Ako sa dostať do termiky.

Ale občas sa stane (a už sa nám to stalo), že sa dostanete do termiky, idete hore ako rýchlovýťahom. A potom si poviete: Dosť! Stačilo.

Lenže "mrcha" termika váš model ťahá stále hore. A vy sa právom začnete báť o osud svojho milovaného modelu.

Čo robiť?

Na stránkach Libora Kolmana sme o tom našli krásny článok.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Lietanie | 12. 8. 2018, 15:39 | Prečítané: 3325x
V jednej časti série "Čo robiť, aby bol model rýchly" je uvedené, že modely poháňané EDF-kami nemôžu v rýchlosti konkurovať modelom so spaľovacími turbínami.

Prečo je to tak? Veď obidve pracujú na podobnom princípe: vstupným kanálom vzduch vchádza a výstupným kanálom zase vychádza.

Ale je tu niekoľko zásadných ALE.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Pohony | 10. 8. 2018, 09:08 | Prečítané: 9906x
Nemáme teraz na mysli nové pracovné možnosti, hoci práve kvôli nim bol priemyselný park Banská Bystrica – Majer vytvorený.

Máme na mysli možnosti pre modelárov.

Ak krútite hlavou, že ako môže priemyselný park poslúžiť modelárom, tak pokračujte v čítaní.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 1 | Kategórie: Iné | 7. 8. 2018, 18:16 | Prečítané: 466x
Na web stránke Libora Kolmana bolo pred časom uverejnené video, na ktorom sa snažia rovnakou rýchlosťou letieť dve diametrálne rozdielne lietadlá: vrtuľový Supermarine Spitfire z druhej svetovej vojny a tryskový Eurofighter Typhoon zo súčasnosti.

Že pre Typhoon letieť takto „nudne“ pomaly nie je vôbec jednoduché, je úplne jasné. Cez to všetko sa mu to darí veľmi dobre.

Zrejme tu zohrali významnú rolu dva rozhodujúce faktory: výborné letové vlastnosti lietadla a hlavne vynikajúci pilot.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 3 | Kategórie: Lietanie | 5. 8. 2018, 15:45 | Prečítané: 3276x
Tematicky by tento článok patril skôr do série: Zapojenie batérií – paralelne či sériovo.

Ale tým by mohol uniknúť pozornosti tých, ktorí problém spájania batérií riešiť nemusia.

Ide o to, že v mnohých diskusiách o paralelnom zapájaní LiPol batérií (ale dokonca aj BECov) sú potenciálni záujemcovia doslovne strašení „besnými“ účinkami zlomyselných vyrovnávacích prúdov.

Je všeobecne známe, že ľudia sa najviac boja toho, čo nepoznajú. A tak sme sa rozhodli vyrovnávacím prúdom „strhnúť masku“ a odkryť ich skutočnú povahu.

autor: Janko O.

Komentáre: 9 | Kategórie: Elektronika | 3. 8. 2018, 08:19 | Prečítané: 5240x
Touto informáciou sme asi nikoho neohúrili.

Ale ponúkame vám video, kde uvidíte nie len notoricky známe „vyšpičkované“ UAV, ale aj vojenské prieskumné zariadenia, ktoré vám budú silno pripomínať model, s ktorým ste možno pred rokmi s modelárstvom začínali.

Na druhú stranu treba podotknúť, že technika je to naozaj špičková, ale niektoré pilotné schopnosti jej obsluhy sú priam žalostné (čas 8:09 a 9:03).

Skrátka: čo sa týka techniky a technológií, tak sa my (modelári) môžeme učiť od nich, no čo sa týka pilotovania (obzvlášť pristávania), tak sa oni môžu učiť od nás.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 3 | Kategórie: Iné | 31. 7. 2018, 08:48 | Prečítané: 1529x
Štvrtá - záverečná časť série krátkych článkov venovaná týmto témam:

Úprava Orange RX3S 3-Axis Flight Stabilizer V2 (verzia bez prijímača)

Spojenie RX3S s SBUS prijímačom - cesta k ďalším kanálom

HW úprava – doplnenie SBUS invertora na dosku stabilizátora

autor: Lubond

Komentáre: 10 | Kategórie: Open Stabilizer | 29. 7. 2018, 09:03 | Prečítané: 2964x
Teraz nemáme na mysli model kategórie F3K, ale náš (starý dobrý) Katapult, ktorý sme z určitých dôvodov vybavili novými – o dosť dlhšími „rampami“.

Čo sme tým sledovali? Čo si od toho sľubujeme?

Pred dvomi týždňami sme uviedli článok „Štart ťažšieho modelu: mať silnejšiu gumu alebo dlhší katapult?“, ktorý trochu prezrádza, akým smerom sa v poslednom období uberali naše myšlienky.

Zatiaľ čo tento článok je rýdza teória, tak teraz sme konečne pristúpili k praxi.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 2 | Kategórie: Drobné nápady | 26. 7. 2018, 17:15 | Prečítané: 497x
Často sa na modelárskych fórach môžeme stretnúť s názorom, že akási lacná RC súprava je súca akurát tak na ovládanie nejakého penového modelu.

Pričom je z vyjadrenia dotyčného zreteľne cítiť zhnusenie a dešpekt nielen voči tej RC súprave, ale najmä voči penovým modelom a penovým materiálom, ako takým.

My sa pokladáme za priateľov penových modelov a penových materiálov vôbec a dnes vám chceme dokázať, že na našej strane sú iní páni Modelári, ktorí stavajú a lietajú s modelmi inej „kubatúry“, než na aké sme väčšinou zvyknutí.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 22 | Kategórie: Stavba modelov | 24. 7. 2018, 08:56 | Prečítané: 9247x
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 »

správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 32146.58 kb