Don't understand? Use Google Translator (click on the flag):

Vítame Ťa

Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty

Štvrtá - záverečná časť série krátkych článkov venovaná týmto témam:

Úprava Orange RX3S 3-Axis Flight Stabilizer V2 (verzia bez prijímača)

Spojenie RX3S s SBUS prijímačom - cesta k ďalším kanálom

HW úprava – doplnenie SBUS invertora na dosku stabilizátora

autor: Lubond

Komentáre: 10 | Kategórie: Open Stabilizer | 29. 7. 2018, 09:03 | Prečítané: 2774x
Teraz nemáme na mysli model kategórie F3K, ale náš (starý dobrý) Katapult, ktorý sme z určitých dôvodov vybavili novými – o dosť dlhšími „rampami“.

Čo sme tým sledovali? Čo si od toho sľubujeme?

Pred dvomi týždňami sme uviedli článok „Štart ťažšieho modelu: mať silnejšiu gumu alebo dlhší katapult?“, ktorý trochu prezrádza, akým smerom sa v poslednom období uberali naše myšlienky.

Zatiaľ čo tento článok je rýdza teória, tak teraz sme konečne pristúpili k praxi.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 2 | Kategórie: Drobné nápady | 26. 7. 2018, 17:15 | Prečítané: 354x
Často sa na modelárskych fórach môžeme stretnúť s názorom, že akási lacná RC súprava je súca akurát tak na ovládanie nejakého penového modelu.

Pričom je z vyjadrenia dotyčného zreteľne cítiť zhnusenie a dešpekt nielen voči tej RC súprave, ale najmä voči penovým modelom a penovým materiálom, ako takým.

My sa pokladáme za priateľov penových modelov a penových materiálov vôbec a dnes vám chceme dokázať, že na našej strane sú iní páni Modelári, ktorí stavajú a lietajú s modelmi inej „kubatúry“, než na aké sme väčšinou zvyknutí.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 22 | Kategórie: Stavba modelov | 24. 7. 2018, 08:56 | Prečítané: 9106x
Pôvodne toto nemal byť samostatný článok, ale mailová odpoveď jednému nášmu vernému návštevníkovi.

Pán Vojtech Hájek z Bratislavy sa na nás obrátil s dotazom v duchu nadpisu tohto článku.

My sme mu aj odpoveď pripravili, ale ani za nič sa nám nedarilo poslať pánovi Hájekovi spätný mail.

A tak sme zvolili túto cestu s odôvodnením, že spomínaná problematika môže zaujímať aj ostatných modelárov.

autor: Janko O.

Komentáre: 4 | Kategórie: Elektronika | 20. 7. 2018, 09:43 | Prečítané: 2847x
Tretia časť série krátkych článkov o tom:

- čo to letové stabilizátory sú

- ako fungujú

- aké majú funkcie a letové módy

- a na čo vlastne slúžia.

autor: Lubond

Komentáre: 17 | Kategórie: Open Stabilizer | 18. 7. 2018, 17:53 | Prečítané: 2527x
Mohli sme použiť aj nadpis: Hercules už je hotový a má dokonca aj brzdy.

Ale aby sme zachovali štýl tejto série, tak sme použili tento.

Niekto by po prečítaní článku mohol namietať, že veď Hercules ešte nie je vybavený pozičným „cevaro“ osvetlením, takže vlastne nie je hotový.

Áno, je to pravda. Ale do niektorých (väčšinou väčších) modelov pozičné osvetlenie inštalujeme až po ich zalietaní (napr. 4-metrový (dvoj)motorizovaný vetroň DG-808s).

No na druhú stranu, Hercules „nečakane“ dostal brzdy.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 6 | Kategórie: Stavba modelov | 15. 7. 2018, 13:03 | Prečítané: 422x
Experimenty so štartom (niektorých) modelov z katapultu pomocou gumy sme zahájili pred rokom a od tej doby okúsili „slasti“ tohto spôsobu štartu viaceré naše modely.

A tohto roku sa rozhodol pre realizáciu katapultu aj Miroslav.

To preto, že tiež má niekoľko modelov, u ktorých je štart hodom z ruky veľmi problematický, ak nie priam nemožný.

Lenže: niektoré naše modely sú pomerne veľké a hlavne ťažké, takže na ich štart by bolo potrebné paralelne „spriahnuť“ viacero (6 a viac) gúm.

Tu sa však natíska otázka, či by sa to nedalo vyriešiť inak, napr. dlhším katapultom.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Drobné nápady | 13. 7. 2018, 11:52 | Prečítané: 330x
„Klasický“ tvar lietadiel, ale aj našich modelov, v zmysle: trup, krídla a chvostové plochy, v súčasnosti prevláda.

Ale postupne sa to mení a časom zrejme zmení ešte viac.

Začali to geniálni bratia Hortenovci.

V súčasnosti je to americký bombardér B-2 Spirit.

A do budúcnosti pripravuje firma Northrop Grumman pre americkú armádu aj stíhač podobných tvarov.

Avšak nemôžeme si pomôcť, ale oba akoby lietadlám bratov Hortenovcov „z oka vypadli“.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 4 | Kategórie: Iné | 10. 7. 2018, 09:19 | Prečítané: 2265x
Už párkrát sme na to narazili: nejaký modelár tvrdí, že keď LiPolku nabíja vyšším prúdom, tak je tvrdšia, teda má nižší vnútorný odpor (Ri) a je schopná dodať vyšší prúd. A ďalší modelári s ním napodiv súhlasia.

Je to pravda, nie je to pravda?

Alebo je to len ďalšia modelárska povera?

Nedalo nám to, a tak sme to vyskúšali.

autor: Janko O.

Komentáre: 5 | Kategórie: Pohony | 8. 7. 2018, 10:57 | Prečítané: 3242x
Pred vyše dvomi rokmi sme zverejnili článok s názvom: „Bojové lietadlá menia tvar. Zmeníme aj my tvar svojich modelov?“

Okrem iných sme tam ukázali fotografiu a dali aj odkaz na Wikipédiu supermoderného amerického bezpilotného bojového lietadla Northrop Grumman X-47B.

Dnes vám prinášame odkaz na video tohto stroja v činnosti.

Vzhľadom na to, že je to bezpilotný stroj, tak absencia kabíny (a pilota) v nás stále vyvoláva pocit, že je to len taký trochu „prerastený“ model.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Iné | 6. 7. 2018, 17:37 | Prečítané: 1310x
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 30283.29 kb