Don't understand? Use Google Translator (click on the flag):

Vítame Ťa

Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty

Iný, možno výstižnejší názov tohoto článku by mohol byť: Vplyv napätia LiPol článkov na ich vnútorný odpor.

Už dávnejšie sme si všimli, že tá istá LiPol batéria nám pri rôznych "príležitostiach" vykazovala rôzny vnútorný odpor Ri. Opakované merania a ani merania inými metódami nepriniesli iné výsledky a tým pádom ani vysvetlenie vzniku nezrovnalostí.

Dokonca aj teplota batérie bola zhodná, tak kde je teda "zakopaný pes"?

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Elektronika | 14. 1. 2021, 07:54 | Prečítané: 8840x
Naučit se létat s RC modely letadel nemusí být tak těžké, jak se zdá. Tato série článků vás krok po kroku provede celou cestou od koupě vlastního letadla až po prvních pár letů.

Jak jste si možná všimli, létání s RC letadly a vrtulníky se stává vášní stále více a více lidí. Kamkoli se podíváte, určitě uvidíte nějakou prodejnu modelů, stánek s nimi, nebo alespoň eshop. A když jste na procházce, je docela velká šance, že nějakého toho pilota zrovna potkáte.

autor: Dr.LuckyLuke

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Iné | 13. 1. 2021, 08:15 | Prečítané: 8799x
Každý to pozná: Keď je batéria plne nabitá, motor ťahá perfektne.

Avšak počas letu sa batéria postupne vybíja, výkon motora znateľne klesá a ťah vrtule (eventuálne elektro-dúchadla) tiež.

Ale ako prudko? Je tento pokles lineárny, alebo je táto závislosť nepredvídateľná?

To sú otázky!

autor: Janko O.

Komentáre: 1 | Kategórie: Pohony | 12. 1. 2021, 08:02 | Prečítané: 7923x
Je zrejmé, že týmto tvrdením asi nikoho nijako neohúrime.

Ale niekedy si to človek musí uvedomiť v širšom kontexte vlastností aj iných súvisiacich komponentov elektro-pohonu.

Alebo: vlastnosti (tých ostatných) komponentov pohonu je potrebné posúdiť z pohľadu použitého pohonného elektromotora.

Že je to akési „zašmodrchané“?

No veď, v tom to práve je!

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Pohony | 11. 1. 2021, 08:11 | Prečítané: 2354x
Lietať sa veľmi nedá a tak sa poďme venovať aspoň modelárskej teórii – profilom.

Opäť zdôrazňujeme, že náš pohľad na profily nebude príliš teoretický, ale tak ako sme už v prvej časti uviedli:

Skôr použijeme taký ten „sedliacky“ rukolapný spôsob:

- ak zmením „nejaký“ parameter profilu (napr. symetriu, hrúbku, prehnutie a pod.), ako to zmení jeho vlastnosti a na aký model bude takýto profil vhodný?

autor: Janko O.

Komentáre: 2 | Kategórie: Iné | 10. 1. 2021, 08:10 | Prečítané: 2959x
K experimentovaniu v tejto oblasti nás inšpirovalo tématické vlákno s názvom „ Zostatok kapacity“ na jednom modelárskom fóre, ktoré začalo otázkou: „Dá sa nejak odhadnúť, koľko minútový let nastaviť na časovači, keď po 5 minútach bolo napätie na nezaťaženej sade 3,9V na článok? Je to 3S 2200 mAh, nejaké Turnigy.“

Keďže nás podobná problematika zaujímala už dávnejšie, ale vždy sa našla téma, ktorá bola naliehavejšia, konečne sme si povedali: „Teraz je ten pravý čas“.

autor: Janko O.

Komentáre: 8 | Kategórie: Elektronika | 9. 1. 2021, 08:18 | Prečítané: 21127x
Dnes ponúkame prvý diel poučného seriálu AEROŠKOLA, ktorého autorom je skúsený modelár s tajomným nickom Dr.LuckyLuke.

Postupne budeme samozrejme prinášať aj ďalšie diely.

Chceme tým napomôcť neskúseným či začínajúcim modelárom príjemnou formou preniknúť do tajov leteckého modelárstva a súčasne sa vyhnúť zbytočným sklamaniam.

autor: Dr.LuckyLuke

pripravil: Janko O.

Komentáre: 4 | Kategórie: Iné | 8. 1. 2021, 08:11 | Prečítané: 6404x
Keď som raz podvečer (niekedy pred šiestimi rokmi) bol na Ďateline overovať upravené osvetlenie a vymenený motor na vetroni Harmony (rozpätie 278 cm), jeden (mne do tej doby neznámy) kolega - modelár skonštatoval: „Máte to pekne nasvietené.“

Aby som mu vyvrátil pocit, že to je len frajerina, tak som odpovedal: „Viete, my starší: čím slabší zrak, tým silnejšie svetlá.“

autor: Janko O.

Komentáre: 3 | Kategórie: Elektronika | 7. 1. 2021, 08:31 | Prečítané: 5333x
Mali sme pripravený aj záložný názov: Vlastnosti profilov lietadiel (modelov) videné „jednoduchými očami“, ale obávali sme sa, že by to niekto chápal ako voľné pokračovanie seriálu o "jednoduchej" Márii.

A tak sme radšej zvolili tento „oficiálnejší“ názov.

My vám však nechceme ukázať vlastnosti profilov prostredníctvom „oficiálnych“ (zložitých a otravných) teórií.

Skôr použijeme taký ten „sedliacky“ rukolapný spôsob: ak zmením „nejaký“ parameter profilu (napr. symetriu, hrúbku, prehnutie a pod.), ako to zmení jeho vlastnosti a na aký model bude takýto profil vhodný?

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Iné | 6. 1. 2021, 08:14 | Prečítané: 2847x
Možno si poviete: „Blbá otázka!

No predsa jednoAmpérový jeden Ampér, dvojAmpérový dva Ampére a tak.“

Lenže situácia nie je taká jednoznačná a za určitých okolností môže byť maximálna hodnota trvale odoberaného prúdu z lineárneho BECu len zlomok z jeho udávanej hodnoty.

Že by nám výrobcovia klamali?

Nie neklamú, len nám nepovedia všetko.

Alebo lepšie povedané, hodnoty, ktoré na svojich výrobkoch uvádzajú, platia len za určitých podmienok.

autor: Janko O.

Komentáre: 4 | Kategórie: Elektronika | 5. 1. 2021, 08:12 | Prečítané: 9373x
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »

správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 38700.88 kb