Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty
|
Celý svoj život som mal zafixované, že prvý jarný deň pripadá na 21. 3. Od tohto roku bude jarný deň o deň skôr - 20. marca a bude to tak až do roku 2082. Preto sme sa v nedeľu rozhodli, že my jar začneme ešte skôr a privoláme ju lietaním. Niežeby sme nelietali aj v zime, ale to jarné je akési príjemnejšie. Možno kvôli teplu, možno kvôli dlhším dňom. Duško prevetral svojho Zlína 43 XXL, ktorý je celý z EPP. Tento stroj lieta naozaj nádherne - no pozrite si video. |
|
Prinášame ďalšiu verziu softvéru pre náš merač vnútorného odporu 2 až 6-článkových LiPoliek.
Okrem merania napätí a vnútorných odporov jednotlivých článkov a celej sady, vypočíta aj „Céčka“, maximálny odoberateľný prúd (pre pokles napätia o 10%) a tiež si pamätá poslednú nastavenú kapacitu meranej LiPol batérie. autor: Janko O. |
|
Oplatí sa pozrieť! Video, ktoré ukazuje počiatky stavby skutočných lietadiel Myslím, že sa to od modelárstva v dnešnej dobe ani veľmi nelíši! |
|
Tretia časť seriálu s podrobným popisom výroby (Auto)stabilizačného systému AssOrx.
autor: Janko O. |
|
S príchodom jari a so zlepšujúcim sa počasím sa náš kolega Dušan M. alias rolandus rozhodol oprášiť FPV model Raptor a vyskúšať kameru Toshiba Camileo P30. A aký je výsledok, to môžete posúdiť sami.
vložil: mior video: rolandus |
|
„Je to hanba“. Takto mi občas Miroslav pripomenul skutočnosť, že merač vnútorného odporu 2 až 6-článkových LiPol sme síce vymysleli, ale my sami ho nemáme.
„Načo? Tie dve 6-článkové LiPolky, čo mám, zmeriam aj inak“, kontroval som. Ale jeho tlak sa stupňoval a nakoniec som uznal, že je najvyšší čas. A do toho niektorí začali spomínať, že by to z nameraného Ri mohlo vypočítať ešte aj „Céčka“. autor: Janko O. |
|
Druhá časť seriálu s podrobným popisom výroby (Auto)stabilizačného systému AssOrx.
autor: Janko O. |
|
Keďže overovacia „séria“ dopadla dobre, bolo rozhodnuté, že môže začať „sériová“ výroba.
Pod pojmom „sériová“ je treba rozumieť 8 kusov, pre moju vlastnú potrebu a zhruba rovnaký počet kusov pre Miroslava, ktorých výrobu si realizuje on sám (s pomocou vzorového kusu). No a keďže sme sa do toho pustili, tak sme to pre uľahčenie práce prípadným záujemcom aj zdokumentovali. autor: Janko O. |
|
Pred pár dňami prišiel opäť mail od nášho kamaráta Mareka Lalíka. V mladosti bol Marek niekoľkonásobný juniorský majster Slovenska akrobatických modelov.
Mareka, ktorý pochádza zo známej modelárskej rodiny, poznáme už asi 10 rokov. Len tak mimochodom, Marekov otec, pán Milan Lalík bol už vtedy zrejme prvý vlastník a pilot modelu so spaľovacou turbínou (L-39 Albatros) v tomto našom stredoslovenskom regióne. pripravil: Janko O. |
|
Od uvedenia (zverejnenia) verzie 3-3-3 už uplynulo takmer štvrť roka. A hoci krátko na to bol dokončený a viacero dní aj úspešne testovaný (univerzálny) softvér verzie 5-3-5, na jeho zverejnenie som akosi pozabudol. Hanbím sa a sypem si popol na hlavu.
Dokonca ani mail od nášho poľského kamaráta Bogdana na konci novembra, ktorý sa pýtal na verziu 4-3-4, ma „netrkol“. Vsugeroval som si totiž, že softvér verzie 5-3-5 je už verejne k dispozícii a že Bogdan čaká len na verziu 4-3-4. Avšak všetko je inak. pripravil: Janko O. |