Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty
Náš najstarší brat Milan nedávno kúpil stavebnicu EDF-modelu Viper Jet. Dokončením a zalietaním bol (ako obvykle) poverený Roman M..
Koncom februára bol model (aj Roman) pripravený, no počasie lietaniu neprialo. A tak Roman určil termín zalietavania na nedeľu (2.3.2014), nech bude počasie aké bude. A hľa. Počasie sa zľaklo a v nedeľu bolo zrazu krásne a na letisku Čerín-Čačín dokonca (netypicky) bezveterno. Pripravil: Janko O. |
Oplatí sa pozrieť! Video, ktoré ukazuje počiatky stavby skutočných lietadiel Myslím, že sa to od modelárstva v dnešnej dobe ani veľmi nelíši! |
Tretia časť seriálu s podrobným popisom výroby (Auto)stabilizačného systému AssOrx.
autor: Janko O. |
S príchodom jari a so zlepšujúcim sa počasím sa náš kolega Dušan M. alias rolandus rozhodol oprášiť FPV model Raptor a vyskúšať kameru Toshiba Camileo P30. A aký je výsledok, to môžete posúdiť sami.
vložil: mior video: rolandus |
„Je to hanba“. Takto mi občas Miroslav pripomenul skutočnosť, že merač vnútorného odporu 2 až 6-článkových LiPol sme síce vymysleli, ale my sami ho nemáme.
„Načo? Tie dve 6-článkové LiPolky, čo mám, zmeriam aj inak“, kontroval som. Ale jeho tlak sa stupňoval a nakoniec som uznal, že je najvyšší čas. A do toho niektorí začali spomínať, že by to z nameraného Ri mohlo vypočítať ešte aj „Céčka“. autor: Janko O. |
Druhá časť seriálu s podrobným popisom výroby (Auto)stabilizačného systému AssOrx.
autor: Janko O. |
Na Web stránke Martina Pilného www.pina.cz sme už dávnejšie našli zaujímavý a inšpirujúci článok.
Lacné vario, ktoré stúpavé prúdy signalizuje tak, že model "vrtí chvostom". Alebo je možné pripojiť jeho napäťový výstup k telemetrii FrSky a získať tak signalizáciu priamo pre pilota. pripravil: Janko O. |
Keďže overovacia „séria“ dopadla dobre, bolo rozhodnuté, že môže začať „sériová“ výroba.
Pod pojmom „sériová“ je treba rozumieť 8 kusov, pre moju vlastnú potrebu a zhruba rovnaký počet kusov pre Miroslava, ktorých výrobu si realizuje on sám (s pomocou vzorového kusu). No a keďže sme sa do toho pustili, tak sme to pre uľahčenie práce prípadným záujemcom aj zdokumentovali. autor: Janko O. |
Pred pár dňami prišiel opäť mail od nášho kamaráta Mareka Lalíka. V mladosti bol Marek niekoľkonásobný juniorský majster Slovenska akrobatických modelov.
Mareka, ktorý pochádza zo známej modelárskej rodiny, poznáme už asi 10 rokov. Len tak mimochodom, Marekov otec, pán Milan Lalík bol už vtedy zrejme prvý vlastník a pilot modelu so spaľovacou turbínou (L-39 Albatros) v tomto našom stredoslovenskom regióne. pripravil: Janko O. |
Uplynulú sobotu a nedeľu bol Miroslav na návšteve tu, v Banskej Bystrici.
V sobotu dopoludnia, keď bol ešte len na pol-ceste, mi náš starší brat Milan zavolal, že o 11.00 budú spolu s Romanom Migom na letisku Čerín-Čačín zalietavať Milanov nový model Tucan od Multiplexu. Okamžite som to oznámil Miroslavovi a ten šliapol na plyn, aby to stihol. A potom už udalosti nabrali rýchly spád. pripravil: Janko O. |