Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty
![]() |
Za necelý mesiac som s Mirážom absolvoval už 16 letov.
Poviete si: „Čo to je, 16 letov?“ A máte pravdu, lenže za ostatných sedem rokov Mirage letel dokopy len štyri krát. Takže 16 letov za mesiac, to je (musíte uznať) úctyhodný výkon. Lenže … Ako som už skôr spomenul: s Mirážom sa stále bojím lietať. Mám pred ním – pred jeho veľkosťou, hmotnosťou a rýchlosťou, rešpekt. Teraz už viem prečo! autor: Janko O. |
![]() |
Už je to vyše mesiaca, čo sme uviedli v podstate nultú časť tohto seriálu.
Za tú dobu sa kadečo zmenilo: záznam (letových) dát sme overili na viacerých našich modeloch a aj samotná podoba záznamového súboru sa trochu zmenila – sprehľadnila. A ak sa niekto hneď na začiatku pýta, na čo vlastne sa dajú dáta zo Záznamu použiť, tak naša odpoveď znie, že to vlastne závisí len na fantázii modelára a jeho láske k číslam. A keďže my čísla (a „hrátky“ s nimi) milujeme, tak sme na úvod pripravili takú (zdanlivo nepodstatnú) maličkosť: priebeh rýchlosti rozdielnych modelov pri štarte (z ruky aj z Katapultu), ale aj pri pristávaní. A navyše: ako pri tom pilot „čaruje“ s plynom. autor: Janko O. |
![]() |
Od „overovacích“ štartov tohto modelu z Katapultu a následných letov nad Ďatelinou, ktoré sme absolvovali s Miroslavom, uplynulo niekoľko dní a ja povzbudený týmto úspechom, zatúžil som zalietať si s „Mirážom“ viac.
Predtým však bolo potrebné realizovať niektoré úpravy, ktoré z týchto overovacích letov vyplynuli: - doplniť ovládanie smerovky - zdvojiť napájanie palubnej inštalácie ďalším (S)BECom - doplniť meranie rýchlosti modelu Pitotovou trubicou - rozšíriť merací rozsah odoberaného prúdu nad 100 A autor: Janko O. |
![]() |
Včera v noci odišla do psieho neba naša fenka Tinka.
Keď ju brat pred 15-timi rokmi ešte ako malé šteniatko našiel vyhodenú pri plote svojej firmy a doniesol k našej mame, netušili sme, koľko radosti nám tento psík dá. Bola nadprirodzene inteligentná, nekonfliktná, nikdy neklamala a nikdy nesklamala, verná a spoľahlivá. Ja len dúfam, že to psie nebo je hneď vedľa ľudského, aby sa stretla a potešila aj s našou mamou, s ktorou prežila prvé roky svojho života. R.I.P., Tinuška naša milovaná! ..................... Niekoľko ďalších modelársko - fotografických spomienok na ňu je vo vnútri tohto smutného "článku". |
![]() |
Tak takýto model postavil Petr Jirous z LMK Jiřice.
Možno si poviete: "No čo je na ňom také zvláštne?" Tak, okrem toho pohonu, ktorý spomenieme o chvíľu, je treba povedať, že ten model je krásny. Až sa nám natíska výraz, že je "sexy". A ak sa vám zdá, že je malý, tak sa nenechajte pomýliť. Do dvoch metrov dĺžky mu chýbajú "úbohé" 4 milimetre. autor: Janko O. |
![]() |
23.februára (února) 2017 nad Birminghamom (asi 150 km severo-západne od Londýna) „dosť“ fúkalo. Nuž, „šantila“ tam búrka Doris.
Nie že by ma to nejako zvlášť trápilo, ja som tam nebol, a keď si pozriete nasledovné video, tak aj vy budete radi, že ste tam vtedy neboli. Obzvlášť, ak by ste mali v ten veterný deň letieť lietadlom. Ale bol tam niekto, kto natočil video, na ktorom vidno, ako si matka príroda s kolosmi, vážiacimi desiatky ton, pohráva. pripravil: Janko O. |
![]() |
Na prvý pohľad sa môže zdať, že bude reč o osamotenej prevádzkovateľke najstaršieho remesla.
Ale nie. Reč - teda skôr obrázky budú o akomsi deriváte – o odvodenine nášho Katapultu. Ide o to, že na uľahčený štart niektorých našich modelov (zo zeme) ani netreba kompletný Katapult, ale stačí len guma, silón, háčik … A na „úsporu“ jednej ruky (a nerozptylovanie pilotovej pozornosti) sa vždy hodí pedál – šlapka. autor: Janko O. |
![]() |
Je zrejmé, že toto nie je taká úplne obyčajná "koptérka".
Navyše ju asi nebudete riadiť z brehu nejakou RC súpravou, ale budete pekne sedieť za riadidlami (kormánom). Nuž, dobrý tip na toto leto pre mužov, ktorí chcú pri vode zaujať - prilákať pozornosť (väčšinou krásnych dám). No týmto prilákate pozornosť a vyvoláte závisť aj u mužov. Takže je jasné, že toto je tá správna voľba na Leto 2017. pripravil: Janko O. |
![]() |
Chytré telefony se dají kromě telefonování použít i pro mnohé další taškařice.
Možná jste již sami nejednou narazili na různé hračky a gadgety ovládané chytrým telefonem. V oblasti RC modelářství je pak třeba známé využití iPhonu v telemetrickém systému populárního výrobce Traxxas. V tomto článku se podíváme na další možnost využití chytrých telefonů, tentokrát v oblasti kontroly nabíjení akumulátorů. Nabíječky SkyRC 2500 a SkyRC 6x80+ nabízejí kromě klasického manuálního ovládání i možnost bezdrátové kontroly pomocí aplikací, které existují ve verzích pro platformy Android a iOS. autor: Michal Nováček |
![]() |
V článku „Ďalší adept na štart z Katapultu: Mirage 2000-5“ sme naznačili, prečo práve tento veľký model - táto veľká delta je (ako dúfame) vhodná na štarty z Katapultu.
Súčasne sme niekoľkými fotografiami dokumentovali jej vtedajší stav. Odvtedy uplynulo viac ako 15 dní a „mirážov zdravotný stav“, ale aj jeho výzor sa výrazne zlepšili. Mohlo by sa zdať, že je pripravený k letu. V podstate áno, ale … pripravil: Janko O. |