Blaník L-13 s motorom na sklopnom pylóne

Na tento chladný a veterný deň sme pre vás opäť pripravili teplé zážitky a horúce fotografie …

Nie nie, niekto by si to mohol vysvetľovať nesprávne. Takže inak: … sme pre vás opäť pripravili zážitky a fotografie z horúcich dní.

Takmer presne pred mesiacom, 8.8.2015 sa konala modelárska akcia: Lietame pre radosť – Očová 2015.

Bol horúci tropický deň a teplomer ukazoval asi 35 °C.

A my sme tam (ako inak) nemohli chýbať.

pripravil: Janko O.

 

Priznám sa, že keď som robil nasledujúce fotografie, bola neskutočná horúčava a ja som si už vtedy povedal, že ukazovať také fotografie v iný horúci (hneď nasledujúci) deň je nezmysel. Ale „vytiahnuť“ ich, keď je vonku „kosa“ a fúka nevľúdny vietor, to každého poteší a tak trochu aj zahreje.

 


Hneď na začiatku musím uznať, že tohtoročná Očová bola slabšia ako tá vlaňajšia, čiže Očová 2014. Dôvody boli dva:

  • neznesiteľné horúčavy mnohých účastníkov aj návštevníkov odradili

  • v rovnaký deň sa konal letecký deň v Holíči, takže mnohí účastníci aj návštevníci zo západného Slovenska išli radšej tam



Hoci sme na Očovej 2015 nevideli nič, čo by nám vyrazilo dych, cez to všetko sme sa radi stretli so známymi modelármi a niektorých (pre nás) nových sme aj spoznali.

Po dlhšej dobe som tam stretol aj Eda B. s jeho nádherným modelom Sirius:

    Ak sa pýtate, kto to Edo B. je, tak vedzte, že je to autor/realizátor našich úprav softvéru pre Open Stabilizer a ja som tento úspešný softvér nazval práve a právom po Edovi: Ed_10 (celý názov súboru je: Ed__v_c10_20150301_RX3S_V2.hex).

    Bol tam však aj (ako vždy) náš menovec Roman Oravec, tentokrát s modelom Blaník L-13 s rozpätím 4,2 metra od firmy E-Flite. Ak je vám meno tohto modelu povedomé, tak možno preto, že rovnakú stavebnicu kúpil aj náš (naj)starší brat Milan, ktorú som ja len nedávno dokončil a momentálne je model pripravený k letu (a minule som sľúbil, že o jeho stavbe či úpravách napíšeme článok).

    Čo je však najdôležitejšie, aj Roman sa rozhodol tohto pomerne veľkého Blaníka zmotorizovať. Síce inak ako my, ale aj tak (alebo práve preto) nás jeho riešenie zaujalo.

    Roman nedal motor do špice trupu, tak ako my, ale nad krídlo, na sklopný pylón:

Trochu sme boli prekvapení pomerne malým motorom a tomu zodpovedajúcou neveľkou (14 “) vrtuľou.

Podľa nás je model trochu podmotorovaný a (vďaka motoru nad krídlom a tým pádom väčšiemu závažiu v špici) aj ťažký. A tomu zodpovedali aj ťažkopádne štarty:

Na druhú stranu je fakt, že štartovacia plocha (nedobre pokosená tráva) mala k ideálu ďaleko a vietor (to jediné, čo nás v tej horúčave osviežovalo) fúkal ako naschvál kolmo na dráhu.

Samotný štart, to bol „pôrod“ (viď zábery v rozmedzí 2:26 až 2:34 na videu na konci článku), ale keď už bol Blaník vo vzduchu, tak to bol „majestát“.

Podobne ako v prípade „Duškovho Blaníka“, aj tu sme došli k záveru, že hoci tento 4,2 metrový model vzbudzuje rešpekt, jedná sa o poslušný, nezáludný, dobre lietajúci stroj.



 

Ďalšie fotografie z Očovej 2015 od Vojta Stupáka

Video od Vojta Stupáka z akcie: Očová 2015, lietanie len tak...


 

 

 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 7. 9. 2015, 16:31 | Prečítané: 5689x | Kategórie: Lietanie | Napísal: admin |
Komentáre: 0

Zatial tu nieje žiaden príspevok, môžeš začať ty:-)

Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 50719.42 kb