V dnešnej časti budem popisovať úpravy trupu Herona.
Úpravy sa nebudú týkať zovňajšku trupu, ten je dokonalý, ale vnútra trupu.
Dôvod je ten, že som nepoužil rovnaké komponenty pohonnej jednotky, ako predpisuje výrobca, ale hlavne naša elektronická výbava modelu je „trošíčku“ zložitejšia a komplikovanejšia.
autor: Janko O.
A tak poďme pekne postupne.
Začnime chvostom, tam to bolo jednoduchšie. Pôvodné riešenie bolo (približne) takéto:
Ja som však potreboval káble v prednej (vlastne strednej) časti trupu trochu dlhšie a tak som odrezal polovicu 6-hrannej spevňovacej laminátovej trubky (to je ten kúsok vedľa smerovky). Pevnosť sa príliš nezmenila, no získal som asi 10 cm dĺžky káblov výškovky a smerovky.
Neskôr som medzi mínusový (čierny) a plusový (červený) drôtik každého predlžovacieho kábla zapojil vysokokapacitný elektrolytický kondenzátor (asi 3300 uF/6V). Ten má pri takej dĺžke servo-kábla nespochybniteľné opodstatnenie.
V strednej časti trupu som 6-hrannú spevňovaciu laminátovú trubku taktiež primerane skrátil (o ten kúsok pod trupom) a v Elapore som pištoľovou spájkovačkou „vypálil“ (skôr „vytavil“) akési predĺženie vnútorného priestoru, (aj pôvodne) určeného pre palubnú inštaláciu. Najskôr v pravej polovici trupu:
a potom samozrejme aj v ľavej polovici trupu Herona:
Dôvodom bolo vytvorenie dostatočného priestoru pre „našu“ palubnú elektroniku:
Keďže mám rád uhladenú, úhľadnú, vzhľadnú a prehľadnú palubnú kabeláž, tak som s tými „chumlami“ káblov musel niečo urobiť. Penové modely majú tú výhodu, že je možné ju (tú kabeláž) jednoducho „zakopať“.
U Herona mi to uľahčil samotný výrobca, keď pripravil drážky pre laminátové výstuhy. Do nich som (samozrejme po zalepení spomínaných výstuh) „zakopal“ predlžovacie káble serv krídeliek a klapiek.
Predlžovacie káble serv výškovky a smerovky som „zakopal“ na dno priestoru, určeného pre palubnú inštaláciu. Jednoducho som do Elaporu (lámacím) nožíkom urobil pozdĺžny rez, pinzetou som ho primerane rozšíril a do vzniknutého „kanála“ som uložil oba káble.
Aby sa káble samovoľne nevyťahovali (a aby to aj lepšie vyzeralo ), tak som už osadený „kanál“ vyplnil Power Fixom. To je biele „pastovité“ lepidlo (v tube), ktoré na Elapore zase až tak pevne nedrží, takže v prípade potreby je možné ho bez väčšej námahy odlepiť.
Ďalším „problémom“ bol regulátor (ESC). Keďže som použil „silnejší“ (60A) a tým pádom aj väčší, ako odporúča výrobca, musel som mu vymyslieť umiestnenie. Pritom som stále musel mať na zreteli, aby sa mi to tam nakoniec všetko vošlo .
A tak som drobnou úpravou prednej vnútornej časti trupu vyriešil umiestnenie regulátora tak, ako je to na obrázku:
Okrem priestorových hľadísk, bolo treba zohľadniť aj chladenie regulátora tak, aby vzduch mohol okolo regulátora voľne prúdiť:
Po zlepení polovíc trupu to začalo vyzerať takto:
Ešte bolo treba nájsť vhodné miesto pre prúdový senzor a pre „naplocho“ umiestnenú pohonnú batériu, konkrétne 3-článkovú LiPol 2200 mAh. To pôvodné bolo na môj vkus trochu plytké a tak som ho mierne (asi o 5 mm) prehĺbil.
Aby ste mali predstavu, ako to bude vyzerať „vo finále“, tak som trochu „posunul čas“ a ukážem vám obrázok, ktorý bol urobený neskôr:
Jediné káble, ktoré majú zostať prístupné, sú silový kábel batérie a regulátora (spojené konektorom T-Deans) a servisný konektor s káblom, vedúci do telemetrického modulu (v útrobách trupu).
Ostatné káble sú úhľadne „zašité“ v strednej časti trupu.