Pekná 10-kanálová RC súprava, ale (jedno veľké ALE)

V polovici decembra 2014 sa na HobbyKingu objavila zaujímavá novinka: 10-kanálová RC súprava Turnigy TGY-i10.

Zaujala hlavne peknou farebnou (dotykovou) grafikou, ale aj celkové vyhotovenie je možné označiť za vydarené.

Niekomu sa celkový dizajn javí byť možno trochu konzervatívny, nám to však neprekážalo.

Vadilo nám niečo iné.

autor: Janko O.

 

Tradične sa vášnivé diskusie rozpútali na modelárskych fórach:

Odkaz na vlákno „Nový Turnigy vysílač“ na portáli MojeHobby

Odkaz na vlákno „Turnigy TGY-i10“ na portáli RC mánia
 

Ak sa niekomu zdá, že ideme s „krížikom po funuse“, tak to má naozaj trochu pravdu, ale my sme vtedy všetko naše úsilie sústredili na vyvíjaný „umelý horizont“. Na druhú stranu sme „s krížikom prišli dávno pred funusom“ (v septembri 2014), keď sme si od nášho kamaráta Michala Nováčka "požičali" jeho článok „RC souprava Flysky FS-i10“. Pretože ak máte známy pocit „deja vu“, tak vedzte, že Turnigy TGY-i10 je len „prenálepkovaná a mierne preprogramovaná“  Flysky FS-i10.

Myslíme si, že plne grafický (a navyše farebný) displej bude pomocou pre tzv. laických (vyložene rekreačných) modelárov. Tento prístup silno pripomína počítačovú éru 80-tych rokov, keď sa (IBM kompatibilné) PC obtiažne ovládali z (čierno-bieleho, alebo skôr čierno-zeleného) príkazového riadku, zatiaľčo Apple sa úspešne sprístupnil aj laickej verejnosti zavedením príjemného farebného a pritom intuitívneho grafického užívateľského rozhrania (GUI).

Farebný plne grafický displej vysielača Turnigy TGY-i10.

Na porovnanie: čiernobiely, "mierne-grafický" displej vysielača FrSky Taranis. Niekto by povedal: "nebo a dudy".

Hneď v úvode sme však naznačili, že existuje niečo, čo nám na tejto RC súprave dosť vadí. Je to do vysielača napevno zabudovaný RF modul FlySky a pevne daná (nerozšíriteľná) telemetria.

My sme vsadili na RF moduly a prijímače firmy FrSky z dôvodu otvoreného telemetrického kanála, ktorý nám dáva široké možnosti, ktoré sa snažíme všemožne využívať. Ak by mal vysielač Turnigy TGY-i10 „šachtu“ na vymeniteľný RF modul (tak ako to má napr. vysielač Taranis), tak by nám prestala vadiť aj tá spomínaná pevne daná (nerozšíriteľná) telemetria (pretože by prestala byť pevne daná a začala by byť rozšíriteľná ).

V každom prípade treba uznať, že Číňania vedia v krátkom čase navrhnúť aj vyrobiť pekné výrobky, ktoré už prestávajú byť len napodobeninou niečoho európskeho či amerického, ale idú vlastnou progresívnou cestou.

Názorné video obsluhy dotykového displeja
 


 

 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 4. 1. 2015, 10:59 | Prečítané: 10069x | Kategórie: Elektronika | Napísal: admin |
Komentáre: 21
Nikde som sa to nedocital, ale podla videa predpokladam ze je tam rezistivny displej a nie kapacitny, co je pre mna jedna z najvacsich nevyhod a velke "ale" pre mna :-( Inak pekny posun, tesim sa na buducnost RX :-)
Odpoveď | 2015-01-07 13:18:49
.:. J O.
Michal (Nováček) o tom píše:
"Dotyková vrstva u displeje je sice rezistivního typu (kapacitní jsou kvalitnější), ale dle mých zkušeností s Absimou CR4T (= FS-iT4) by měl displej fungovat bez problémů."
Myslím, že aj dotykové displeje mnohých smartfónov či tabletov sú rezistívne (na narodeniny som dostal iPad od Apple a ten má (podľa toho na čo reaguje) rezistívny displej) dotykové displeje a nemyslím, že by to boli "nevydarené šunky". Navyše smartfón či tablet je dotykovo "namáhaný" oveľa viac ako displej RC vysielača.
Ale samozrejme, každý máme svoje ALE, takže chápem.
Škoda, že niekto v mojom okolí túto RC súpravu nemá "in natura", rád by som ju videl naživo. Veľmi ma zaujala.
Odpoveď | 2015-01-07 18:06:49
.:. Soaron
Nie, nie je to tak. Rezistívne displeje sa používali na žačiatku a sú menej kvalitné/citlivé na dotyk. Netvrdím, že sa dnes nevyrábajú takéto typy displejov, ale pochybujem, že by iPad mal rezistívny displej. Určite má kapacitný, ako hociktorý lacnejší čínsky mobil/tablet. Na samom začiatku tabletománie som skúšal rezitívny displej a ten je doslova hrôza. Musí sa na neho akoby mierne pritlačiť a až potom reaguje, tak že žiadne ladné pohyby, ako na kapacitnom. Listovanie je tam doslova horror. Súhlasím ale s Jankom, že na ovládači to je úplne fuk. Vlastním Hitec Aurora a síce na dotyk nereaguje ako mobil, ale v podstate mi to nevadí.
Odpoveď | 2015-01-07 20:32:01
.:. Soaron
Mimochodom, typ displeja sa dá jednoducho zistiť. Stačí si natiahnúť rukavice. Ak nereaguje, tak sa jedná kapacitný ak reaguje tak o rezistivný.
Odpoveď | 2015-01-07 20:37:12
.:. J. O.
Tomuto nerozumiem.
Prečo (fyzikálne)?
2015-01-08 09:18:30
.:. Soaron
Ja som to pochopil takto. Pri kapacitnom displeji sa dotyk sníma pomocou náboja na displeji (rozdieľ potencií), t. j. displeja sa musí dotknúť niečo, čo vedie náboj. Práve preto sa tieto zariadenia nedajú ovládať v rukavici ani s nevodivím stylusom. Pri kapacitnom displeji sú teda potrebné špecálne stylusy a rukavice.
Naopak rezistiíny displey sníma prítlak, t. j. pri deformácii displeya sa medzi dvoma vrstvami mení odpor. Tieto sú teda vhodné na ovládanie čímkoľvek.
2015-01-08 11:34:36
.:. J. O.
Skúsil som niečo gúgliť a myslím, že máš pravdu.
2015-01-08 13:26:48
Na informace od Flysky někdy není úplně spoleh, ale volantovka FS-iT4 má rezistivní displej určitě - tu jsem zkoušel. A fungoval dobře. Stejný má i FS-i10 a tedy i Turnigy - viz např. info zde - odkaz a zde - odkaz Normálně jsem ten činský text "显示方式:WQGA 3.55寸TFT彩屏262K 240*400点阵 LCD白色背光 电阻式触摸屏" zadal do translatoru a vypadlo "Display: WQGA 3.55-inch TFT color screen 262K 240 * 400 dot matrix LCD white backlit resistive touchscreen" ;-)
Odpoveď | 2015-01-09 22:27:02 | Príspevok upravený: 2015-01-10 08:47:16
.:. Sven | mail
Wehr weiß ob die TGY-i10 eine Deutsche Menüführung hat
Odpoveď | 2015-01-25 18:50:09
.:. J. O.
Hi Swen.
Answer is NO.
Only English and Chinese.
Odpoveď | 2015-01-26 08:20:00
Sven, Carson is also rebranding the FS-i10 - Carson Reflex Stick Ultimate Touch 2,4GHz - so you can find the german manual here - odkaz
Odpoveď | 2015-01-30 10:39:38
Teď mi došlo, že se Sven ptá na německé menu, ne manuál... ;-) Naja, mládí v p..... a vedení se prodlužuje. :-D
Odpoveď | 2015-01-30 13:50:13
Kluci, mám dotaz. Je v dodávce TGY-i10 vše, co píši v článku - odkaz nebo něco chybí? Mají rozpor mezi obrázkem a textem na stránkách. Případné zájemce to taky asi bude zajímat. Díky za zprávu.
Odpoveď | 2015-01-30 10:35:52
.:. J O.
Je tam všetko, ako na tvojom obrázku (druhý od spodku).
Odpoveď | 2015-01-31 08:47:33
Prosím nevíte kde se dají sehnat náhradní díly pro tenhle vysílač???
Upadl mi konektor na poteciometru pro ovládání plynu. Na součástce je označení: HK-I10czc , ale nikde se mi ji nedaří sehnat. Jde o ten maličký "tišťák" na každém křížovém ovladači.
Nebo klidně kde sehnat celý kříž. ovladač.
Moc moc moc děkuji.
Odpoveď | 2015-12-05 14:36:15
Dobrý deň som tu nový . --michal747-- Mám vysielač TGY i 10 firmware 1.0.7.0 vrátane Multikopter od výroby .
Mam v počítači stiahnuté verzie 1.0.7.0 o mesiac mladšiu proti mojej bez multikopter .
Ďalej 1.0.7.0 o mesiac staršiu proti mojej z mutikopter . Ďalej 1.0.8.0 r 2016 tú nepoznám .
Nechcem riskovať prehratie plne funkčnej verzie ale zároveň mam záujem o vylepšenie funkcii.
A hlavne o slovenské alebo české menu , ako som sa dočítal na Hoby Kingu kde tieto verzie nejdú stiahnuť .Má prosím niekto akúkoľvek skúsenosť alebo info , aj z druhej ruky? Poprípade link na verziu plnohodnotnú , bez múch ako má napríklad 1.0.8.0 problém z plynom o ktorom som čítal na fóre.
Vopred ďakujem. M.M.
Odpoveď | 2021-09-21 09:53:59
.:. J O.
Priznám sa, že neviem o tom, že by existovala slovenská či česká verzia softvéru (ale zmieril som sa s tým, že nemusím vedieť všetko).
Čo sa týka "zdokonalovaných" verzií softvéru, moja skúsenosť je taká (v zmysle známej poučky), že jedno vylepšenie spravidla prinesie dva iné problémy.
V mojom vysielači TGY-i10 mám ten pôvodný (najstarší) softvér a keď som videl aké problémy (s plynom) priniesli "zdokonalené" verzie, tak som oželel všetky tie kvazi-vylepšenia.
Odpoveď | 2021-09-22 07:57:34 | Príspevok upravený: 2021-09-23 08:09:46
Ahoj pred rokmi mi niekto preprogramoval open stabiiizer orange
v Novom Meste . Nebol si to nahodou ty? Teraz spať na TGY --- Tu som sa namotal na language sk. -- odkaz -Tu to nejde stiahnt.
Verzie som stiaho na --Uož to-- Zatial to nejdem prehravat -stále malo info a neisty navrat spať .
Odpoveď | 2021-09-23 16:38:42
.:. J O.
Ak v NM n/V, tak to bol asi brat Miroslav (mior).

Pravdu povediac, to video na tom odkaze ma nijako nepresvedčilo.
Spektrálna analýza je síce fajn, ale na riadenie modelu nie je podstatná.
Ale ak mi namiesto toho nebude správne fungovať blokovanie plynu (a ja si dosekám prsty), prípadne mixy a pod., tak radšej zostanem pri starej verzii, kde síce spektrálna analýza nie je, ale všetko ostatné funguje správne.
Ale je to len môj názor.

Aj s tou slovenskou verziou by som krotil nadšenie, lebo anglické pojmy sú všeobecne známe, ale pri niektorých "poslovenčených" či "počeštených" si človek nie je istý, čo to vlastne nastavuje.
Odpoveď | 2021-09-24 08:22:59
Ahoj vospolok , po vianociach mi pribudli dva modely Crack YAK 55 ,39" a Sky surfer 1400 . Zháňam primace tgy ia6b . Otázka? Sú primace flysky kompatibilné z visielacom tgyi10 ? Ak áno ktoré? Pre ten Yak to chce najľahší minimálne 4 kanál. Predpokladám že musí byť AFHDS / AFHDS2.
Odpoveď | 2021-12-31 21:21:18
.:. J O
Ahoj.
Nedávno sme aj my potrebovali nejaké prijímače. Konkrétne od FlySky FS-iA10B, pretože vieme, že sú kompatibilné s našim vysielačom Turnigy TGY-i10. Kúpili sme ich na Banggoode: odkaz
Majú tam aj 6-kanálové, ktoré isto sú kompatibilné s TGY-i10: odkaz
Odpoveď | 2022-01-01 08:26:46 | Príspevok upravený: 2022-01-01 08:27:17
Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 50644.39 kb