V priestore vznikajúceho priemyselného parku Majer – Šalková (Banská Bystrica – východ) sa nečakane objavilo niekoľko miest, kde by si miestni modelári mohli „zašantiť“. Obzvlášť, ak majú modely, ktoré musia/môžu štartovať a pristávať na dráhe.
Upozornil nás na to náš modelársky kolega Boris.
Bol som tam aj s bratom (Miroslavom), bol tam aj Janči „Diosko“ Katuška a naše názory sa mierne rôznia. Možno preto, že každý máme na mysli inú časť spomínanej lokality.
A tak si dovolím predostrieť pohľad mojimi očami.
pripravil: Janko O.
Isté je jedno a na tom sa s Jančim zhodujeme:
ten priestor z modelárskeho hľadiska nie je ideálny.
Má svoje nedostatky:
lampy (pouličné osvetlenie) na jednej strane cesty
cesta je len 7 metrov široká
cesta má obrubníky
okolitá zeleň nie je tráva, ale burina
rozmery „družstevného plácku“ nemusia byť postačujúce (max. asi 80 x 50 metrov)
táto asfaltová plocha je mierne znečistená a najprv na nej treba trochu „popracovať“
budovy vo vzdialenosti 200 – 300 metrov môžu modelára znervózňovať
Ale má aj svoje prednosti:
cesta je vo vynikajúcom stave (je nová)
na ceste je v týždni minimálna premávka, cez víkend takmer nulová
budovy sú len na jednej strane a na druhej je na lietanie miesta a miesta
eventuálne pristávacie plochy sú orientované nielen v smere sever – juh, ale aj v smere západ – východ
na rozdiel od letiska Čerín – Čačín v priestore Majer – Šalková nefúkava taký vietor (celý priestor je obklopený kopcami). To viem z vlastnej skúsenosti, lebo som 12 rokov v Majeri pracoval.
netreba tu povolenie, ako na Čerín – Čačín
máme to z domu oveľa bližšie, ako na Čerín – Čačín
po eventuálnom vyčistení „družstevného plácku“ sa nám tam žiadni tuningáči nenasomrujú, lebo je tam príjazd vozidiel nemožný
ale svoje autá si môžeme zaparkovať na ceste, ktorá je od kraja tohto priestoru asi 2 metre vzdialená
To sú moje argumenty a teraz si pozrite fotografie.
"Družstevný plácok" v pohľade z juhu na sever. Max. dĺžka asi 80 metrov (bajočko som to odkrokoval). Stromy a kríky v pozadí sú vzdialené 150 až 200 metrov.
Fotené z mierne vyvýšeného obrubníka priľahlej cesty.
To isté zo smeru sever juh. Cesta je hneď za plochou (za vysokým obrubníkom). V popredí už takmer vyschnutá blatistá mláka. Stromy v pozadí sú vzdialené 200 až 300 metrov.
Pohľad v smere západ - východ. Max. dĺžka plochy asi 50 až 60 metrov. Budovy sú vzdialené asi 200 až 300 metrov.
To isté zo smeru východ - západ.
Cesta k firme (skladom) Burgmajer, fotená v smere sever - juh.
Nášmu psovi sa miesto veľmi páčilo: naznačil, že ak sa tu nebude dať dobre štartovať a pristávať, tak sa tu aspoň dobre vykaká.
To isté miesto z pohľadu juh - sever.
V pravo už spomínaná cesta k firme Burgmajer. V predu príchod k nej v smere západ východ. Budova s červenou strechou je vzdialená asi 500 metrov.
Tá istá cesta z pohľadu západ východ (vľavo mimo záber firma Burgmajer).
To isté z iného pohľadu. Táto časť cesty sa mi na štarty a pristátia obzvlášť pozdáva.
"Letový priestor" na juh od cesty. 200 až 300 metrov vzdialený je stromami lemovaný breh Hrona.
"Letový priestor" pri zákrute k firme Burgmajer, orientovaný juhovýchodne. Miesta a miesta. Podľa smeru vetra: buď sa použije jedna, alebo druhá cesta (zvierajú uhol 90 stupňov).