Skvelá (nie Dannyho ale) Edyho jedenástka

Hoci to môže vyzerať, že vás chceme nalákať na ďalší zo série filmov o šarmantnom lupičovi Dannym (v hlavnej úlohe George Clooney), tak vedzte že nie.

Len sme použili takú nevinnú slovnú hračku, aby sme vám odľahčenou formou podali neformálnu správu o praktických testoch letového stabilizátora Orange RX3S s naflešovaným softvérom Ed_11.

Pretože práve v uplynulých dňoch (či skôr podvečeroch) sme absolvovali s rôznymi modelmi množstvo a množstvo letových hodín.

autor: Janko O.

 

 

Nie že by sme milovali tieto letné horúčavy, ale spravidla sa podvečer (20:00 hod a vyššie) vietor utíši, teploty príjemne klesnú a my sa vydávame na lúky, kopce a modelárske letiská, aby sme sa venovali nášmu hobby.

Asi pred dvomi - tromi týždňami, som väčšinu letových stabilizátorov v mojich modeloch preflešoval z verzie Ed_10 na verziu Ed_11. Len podotýkam, že letové stabilizátory z rodiny Ed_Open Stabilizer (alebo AssOrx) mám vo všetkých svojich modeloch a považujem ich za absolútne štandardné vybavenie modelu (tak ako našu PC Telemetriu), ktoré automaticky a bez otáľania či pochybností osadzujem do každého novonadobudnutého modelu.

Doteraz bola väčšina mojich letových stabilizátorov naflešovaná softvérom verzie Ed_10, výnimkou samozrejme bol model určený na overovanie experimentálnych technológií (NET), ktorý Ed jedenástku „opáčil“ ako prvý. Potom som kde-tu stabilizátor preflešoval (na verziu Ed_11) v modeli, s ktorým som sa práve v ten deň rozhodol ísť lietať, ale také to „plošné“ preflešovanie som zrealizoval až začiatkom júna (června).

Medzitým sa mi do rúk dostal časopis RC Revue 5/2016, kde vyšla akási kvázi recenzia na špičkový letový stabilizátor Bavarian Demon Cortex. Strašne som túžil (a ešte stále nesmierne túžim ), aby sa mi tento letový stabilizátor dostal do rúk (ani nie do modelu) aspoň na pár hodín, aby som sa mohol zoznámiť s jeho parametrami, možnosťami a vlastnosťami. Bohužiaľ, spomínaný článok v časopise je len „čajovým odvarom“ skutočnej recenzie, pretože viac-menej popisuje možnosti a vlastnosti režimu RATE (klasické „gyrovanie“), ale letovému režimu HOLD sa nevenuje vôbec. Čo je však veľká škoda, pretože zase, znovu a opäť opakujem, že (podľa môjho názoru):

Oproti dobrému módu Hold je režim Rate len stabilizáciou tretej triedy. 

Cez to všetko bolo prečítanie tohto článku pre mňa prínosom, pretože som zistil, že zámer verzie Ed_11 je v podstate totožný s tým, čo umožňuje vehlasný Bavarian Demon Cortex: dve nezávislé Banky nastavení, medzi ktorými je možné prepínať. Každá Banka má rovnaké možnosti (žiadna nemá nejaké obmedzenia (ako to bolo napr. vo verzii Ed_10, či v pôvodnom softvéri od Johna RB)), ale pilot si každú nastaví „k obrazu svojmu“, charakteru modelu a k potrebám toho či onoho štýlu lietania. A prepnutím prepínača sa razom charakter stabilizácie môže zmeniť z režimu elegantného „hladkého lietania“ (dali sme tomu meno Smooth Flying) do režimu neobmedzenej „divokej akrobacie“, a to všetko stále pri zachovaní výhod stabilizácie letu.

Pravdu povediac, ani sme žiadnu samostatnú „správu o praktických testoch letového stabilizátora Orange RX3S s naflešovaným softvérom Ed_11“ nepripravovali, ale stala sa drobná úsmevná príhoda z kategórie „osud to tak chcel“, alebo „náhoda je blbec“, ale asi najpriliehavejšie bude: „krása nechceného“.

Skrátka: v piatok (24.6.2016) podvečer sme (chlapci z LMKBB a aj ja) si boli zalietať na Ďateline. Dôležitý fakt je ten, že tam bol aj Edo (Ed_BB, Eduard Bovan), čiže autor úprav softvéru Open stabilizera verzií Ed_10, Ed_11 a Ed_20. Chalpci už boli tam, no ja som (ako obvykle ) prišiel neskôr, teda okolo 20:00 hod. Zobral som samokrídlo Xeno, pretože fúkal „ten správny“ vietor a tiež preto, že Xeno má slušné pozičné osvetlenie, lebo som plánoval lietať až do 21:30, tak ako aj po všetky predchádzajúce dni.

Mal som so sebou 6 sád batérií a keď som tak pri druhej opäť aj pri miernych poryvoch vetra „dával“ moje obľúbené pohodové extra-nízke „Hladké lietania“, tak Edo s tázavým pohľadom skonštatoval: „Ako ti ten model dobre drží stopu!“

No a to som už nevydržal, skrátka sa nedalo odolať, a s takým tým „vysvetľujúco-prihlúplym“ výrazom som mu povedal:

„Vieš Edo, ten model preto tak dobre drží stopu, lebo tam mám letový stabilizátor s vymakaným softvérom od jedného takého šikovného človeka, ktorého práci verím. Má prezývku Ed_BB. Ak budeš chcieť, dám ti na neho číslo na mobil alebo mailovú adresu. A možno aj tebe pomôže.“ Edo sa len decentne pousmial a verím, že mu takáto nepriama pochvala „okľukou“ padla dobre.

Mňa zase potešilo, že všetci jasne videli, že dobrý letový stabilizátor má na suverénnosť, ladnosť a eleganciu letu modelu pozitívny vplyv.


 


 

 


 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 26. 6. 2016, 17:15 | Prečítané: 5280x | Kategórie: Lietanie | Napísal: admin |
Komentáre: 1
.:. Pepa | mail
Můžete prosím zařadit tento článek do seriálu ...
Odpoveď | 2020-06-12 14:34:10
Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 50708.73 kb