Paradoxne bolo „aprílové“ počasie asi lepšie, ako je to súčasné – májové. A aj akosi viac prialo modelárskym aktivitám.
Spolu s bratom Milanom a bratrancom Ďurim sme si užívali celkom príjemné podvečery, keď sme po oblohe preháňali naše konvertoplány (Milan svoju XC-142-ku a Ďuri a ja CanadAir-a CL-84) a ani okolo krúžiace chrústy nám nevadili (vidno ich na niektorých videách).
Chlapci z LMKBB (Letecko Modelársky Klub Banská Bystrica) „otvárali nebo“ a náš menovec Roman Oravec za asistencie Tomáša Valenta majestátne poletoval s krásnym veľkým vetroňom s motorom na sklopnom pylóne.
pripravil: Janko O.
Možno nechápavo krútite hlavou, prečo „to vyťahujem“ až teraz, po viac ako dvoch týždňoch. Nuž, dôvodov je niekoľko:
bol som lietať aj s iným modelom (so Skipperom, ktorý vie štartovať z vody, snehu, piesku aj trávy) a dosť času som venoval jeho úpravám a „ladeniu“ jeho letových vlastností. Vtedy som bol buď sám (a natáčať video sa mi akosi nedalo), alebo niekedy aj s Milanom, ale ako napotvoru som vtedy so sebou nevzal (video-záznamový) tablet.
mnoho času som venoval oprave a úpravám môjho CanadAir-a CL-84
mnoho času som venoval vývoju (mechanizmu a softvéru) a výrobe „multifunkčného knipla“ (ktorého potreba vyplynula práve pri riadení konvetroplánov s nastaviteľným sklonom krídiel), ktorému by som niekedy chcel venovať pozornosť v samostatnom článku
a v neposlednom rade: po viacerých dňoch chladného, upršaného a veterného počasia sú videá z „lepších čias“ akosi krajšie, možno v duchu pointy onoho vtipu: „Kak charašo spaminať“
Takže: na konci apríla (30.4.2016) vznikli nasledujúce videá. Je na nich (len) Milan so svojou XC-142-kou ako bravúrne „brázdi“ podvečernou (až neskoro-večernou) oblohou nad Slovenskou Ľupčou. Lietal som aj ja so svojim CanadAir-om CL-84, ale videozáznam z toho (našťastie ) neexistuje. A neexistuje záznam ani z Ďuriho lietania, pretože s Milanom sme mu robili letových asistentov a poviem vám, mali sme plné ruky a ústa práce (ústami sme Ďurimu radili a ruky sme spínali k vrúcnym modlitbám ).
Video: XC-142: Let s čiastočne sklopenými krídlami 1
Video: XC-142: prelet okolo kamery
Video: XC-142: štart z cesty s krátkym rozbehom
Video: XC-142: podvečerný let 1
Video: XC-142: podvečerný let 2
Video: XC-142: rýchly nízky prelet
Video: XC-142: pomalý nízky prelet
Druhý deň (to už bol Máj) chlapci z LMKBB otvárali nebo na svojom modelárskom letisku za obcou Selce. Počasie bolo o poznanie horšie, ako to na predchádzajúcich videách a tak sme skôr viac debatili ako lietali. Aspoň som si „natočil“ štart a pristátie Bohdanovej Delty Twin:
Video: Štart Bohdanovej dvoj-dúchadlovej Delty Twin
Video: Pristátie Bohdanovej dvoj-dúchadlovej Delty Twin
Keďže sme už boli v tom „lietacom“ ošiali, tak sme sa (Milan, Ďuri a ja) popoludní stretli na letisku Romana Oravca za Slovenskou Ľupčou a boli sme tam až do večera (na niektorých videách vidno aj „nasvietený“ Ľupčiansky hrad). Bol tam aj Roman (Oravec) aj Tomáš Valent a Roman mal v prívese svojho auta aj dva svoje väčšie modely: 4,5 a 6 metrové vetrone. Ten väčší sme zmeškali (Roman a Tomáš tam boli už od 10-tej dopoludnia) a mal svoje už „odlietané“, ale ten menší sa nám predviedol v plnej kráse:
Video: Štart 4,5m modelu Romana Oravca
Video: Pristátie 4,5m modelu Romana Oravca
A tak pokým sa počasie neumúdri a nezlepší, budú nám tieto videá slúžiť ako spomienka na „staré dobré časy“ (veď hovorím: „kak charašo spaminať“).
Zatial tu nieje žiaden príspevok, môžeš začať ty:-)