Nie, nie. Nepresedlali sme na ornitológiu.
Aby ste rozumeli: Volavka po anglicky je Heron.
A Heron je nový 2,4m model (motorizovaný vetroň) od Multiplexu.
A ako hovorí klasik: „Multiplex, to je stávka na istotu.“
autor: Janko O.
Po fatálnej havárii Vegy a po „umiestnení vetroňa Harmony v dlhodobom servise (v „modelárskej miestnosti“ na prízemí nášho domu (treba mu vymeniť ťažko prístupné vybehané servo)), som zistil, že momentálne nemám žiadny letuschopný model „vetroňovitého“ charakteru.
Síce v poslednom období intenzívne „prevetrávam“ motorizované samokrídlo Xeno (ako inak: samozrejme od Multiplexu), ale … Xeno je „ďas“, Xeno je rýchlik. Xeno je výborne lietajúci obratný model, ktorý neustále preveruje moje oči (každé samokrídlo je v diaľke zle viditeľné), môj zmysel pre orientáciu (polohu modelu), moje reakcie a moju pohotovosť. Žiadna pohoda v duchu pomaly (a vysoko) lietajúceho modelu Harmony.
Ale po tom pohodovom majestátnom lietaní pomalého vetroňa sa mi stále cnie.
Až jedného krásneho dňa Miroslav spomenul novinku od Multiplexu: Heron. Akýsi mierne (čo sa týka rozpätia) prerastený Solius (avšak so štvor-servovým krídlom). A Miroslav Soliusa má. Videl som ho lietať a páčil sa mi. Solius je svižnejší, Heron by mal byť skôr „rozvážnejší“. A navyše Solius a aj Heron majú niekoľko významných konštrukčných zlepšení (v porovnaní napr. s Cularisom), na ktoré by som sa chcel upozorniť, spolu s rôznymi úpravami, ktoré som na Heronovi realizoval.
A tak padlo rozhodnutie: kúpim Herona.
Vtedy ešte s pomýleným vedomím, že modelárska predajňa vo Zvolene je zatvorená, Miroslav zajednal Herona v Žiline. Odtiaľ ho previezli do Nového Mesta nad Váhom (kde Miroslav býva) a odtiaľ do Banskej Bystrice (kde bývam ja). Keby som bol vedel, že modelárska predajňa vo Zvolene je otvorená, mohol som si ho objednať tam a stavebnica nemusela zbytočne cestovať po Slovensku.
Poďme sa teda pozrieť, ako to celé začalo:
Tradične vyzerajúca a tradične graficky estetická krabica stavebnice.
Pohľad z druhej strany.
Aj názorná ukážka vnútorného usporiadania. Toho som sa príliš držať nemohol (bude spomenuté v nasledujúcich častiach), pretože naše modely sú "tradične" elektroniícky zložitejšie.
Pohonnú jednotku (motor) sme "tradične" kúpili na populárnom HobbyKingu. Nemecký Permax je pre nás pridrahý.
Trup a kabína (tá na mňa urlobila obzvlášť dobrý dojem).
VCHP (vodorovná chvostová plocha) a drobné príslušenstvo stavebnice.
Krídla s "integrovanými" karbón-hliníkovými výstuhami.
Detailnejší pohľad.
Laminátové a kovové (tenkostenné trubky) výstuhy.
Servo-predlžováky, lepidlá a aktivátor som kúpil vo Zvolenskej modelárskej predajni.
Regulátor (60A) a servá mi Miroslav kúpil na HobbyKingu.
Odkaz na video MULTIPLEX Heron [english]