Náročný víkend

Tak ako sme už prezradili v článku „Boli sme na Sliači (keď boli Modely nad Sliačom 2014)“, uplynulý víkend bol pre nás modelársky naozaj náročný.

Náš najstarší brat tajomne naznačoval, že má pre nás nejaké prekvapenie, avšak ani v najmenšom sme netušili aké.

No ale musíme priznať: Stálo to za to!

pripravil: Janko O.

 

Pripomeňme si, ako to začalo:

V piatok podvečer prišiel najmladší z našej, modelárstvom postihnutej trojice bratov, Miroslav z Nového Mesta nad Váhom, kde býva, ku mne do BB. Na víkend sme mali pripravený riadne „našlapaný“ modelársky plán, ale to sme ešte nevedeli, že Milan má pre nás pripravený vlastný, modelársky a letecky ešte našlapanejší.

Ráno sme pripravili potrebné technické „záležitosti“, pretože sme mali v pláne ešte v ten deň na Čerín-Čačíne zalietať milanovho Hortena BV-38 a prakticky overiť vhodnosť vodnej plochy pri Šalkovej na štarty a vzlety „vodníkov“. Práve na ten účel Miroslav z Nového Mesta so sebou vzal aj svojho Skippera.

Okolo pol jedenástej sme prišli k Milanovi, do jeho auta preložili „propriety“, nasadli a vyrazili sme. Nečakane sme sa zastavili v „Mekdonaldovi“, kde nás Milan pohostil a my sme to využili na to, aby sme mu pogratulovali k okrúhlemu výročiu a odovzdali darček.

Okolo jedenástej sme už boli na Sliači, kde to vyzeralo skoro ako na Radvanskom jarmoku. 


Pred pol druhou poobede sme sa na Sliači rozlúčili s kamarátmi-modelármi a vyrazili sme na letisko Čerín-Čačín zalietať milanovho Hortena, tak ako sme to mali v pláne.

Nebolo to bohviečo, fúkal nepríjemný nárazový vietor naprieč štartovacej dráhy a tak mal Miroslav čo robiť aby vzlietol. To ale nebolo nič oproti tomu, keď chcel pristáť. Vietor akoby čakal a vždy keď sa Miroslav rozhodol pristáť, riadne to zafúkalo. Nakoniec sa to podarilo, ale odniesla si to mierne ohnutá predná podvozková noha.

Opäť sa ukázalo, že najproblémovejšou časťou modelu lietadla je jeho podvozok a úplne najviac predná podvozková noha. Milan, ktorý s tým má „svoje“ skúsenosti, povedal, že ju spevní rovnako ako na Cessne.

Ešte sme trochu pokecali s prítomnými kolegami modelármi a odobrali sme sa (akoby) domov. Avšak v Čeríne Milan neodbočil doprava na BB, ale doľava na Zolnú a Očovú. Len „zamrmlal“, že ešte musí niečo vybaviť .

Keď zabočil do areálu očovského letiska, pomyslel som si, že dnes máme „letiskový“ deň: toto už bolo tretie letisko, ktoré sme navštívili v priebehu jedného dňa.

Keď sme vystúpili z auta, Milan nám podal ruku, nečakane zablahoželal k našim uplynulým či nastávajúcim okrúhlym narodeninám a ukázal na dvojmiestne športové lietadlo so slovami: „Ako dar odo mňa, každý máte polhodinový let s možnosťou riadiť to.“

Myslím, že nám padli sánky ako v jednej legendárnej reklame .

Hoci sa bojím výšok, nenamietal som a úprimne som sa tešil.

Vľavo Milan (v čiernom) dohliada na to, aby všetko prebehlo tak, ako naplánoval.

Miroslav tiež nenamietal a tešil sa aj bez toho, že by sa bál výšok .

Keď sme sa plní zážitkov vrátili domov, navečerali sme sa a hybaj na lúku „Pod vodárničkou“ (neďaleko Ďateliny), kde už nás čakal Stano Oršula so svojim Horten UFOm (Stano, ospravedlňujeme sa za trochu neskorší príchod, ale naozaj sme nestíhali). Pôvodne som chcel, aby jeho večerno-nočnú svetelnú šou okrem Miroslava videl aj Milan, ale po náročnom dni ho zranená noha neznesiteľne bolela a tak zostal doma.

Zato Miroslav „chrochkal“ blahom. To, čo mu Stano s Horten UFOm predvádzal sa mu veľmi páčilo a privádzalo ho do vytrženia. Druhý deň všetko podrobne a farbisto líčil Milanovi .

V nedeľu doobeda sme mali v pláne otestovať vodnú plochu v Šalkovej. A aj sme ju otestovali. Po prvom (testovacom) lete sme „brnkli“ Milanovi a on z veteránistickej burzy prišiel do Šalkovej.

 Miroslav riadi Skippera, Milan sedí (kvôli boľavej nohe) a debatí s mojou manželkou, Tina spokojne leží.


Položenie na vodu a štart.
 

Elegantné "esíčko" a ďalší štart.

Pohodové lietanie na severnej strane (kde slnko nesvieti do očí).


Nízky prelet ponad vodu. 

A ešte nižší prelet. 

A vodné "tač end gou" (touch and go).

 

A po vylietaní baterky návrat k brehu.

Miroslav vylietal 5 bateriek, pričom vyskúšal všetko: štarty, pristátia, „tač end gou“, nízke prelety, ešte nižšie prelety … Skrátka, overili sme prakticky, že vodná plocha v Šalkovej je pre „vodníkov“ vhodná.

Potom sme išli na obed, nabili baterky a na dovŕšenie náročného víkendu sme chceli otestovať Badínsky rybník. S vodníkmi by sa tam štartovať, lietať a pristávať dalo, ale prítomnosť nemalého počtu rybárov dávala tušiť, že bez konfliktov by sa to nezaobišlo .

A tak sme sa presunuli opäť na „starú“ dobrú Šalkovú, kde Miroslav vylietal ďalších 6 bateriek.

 

Okolo 17.00 Miroslav sadol do auta a vyrazil na návrat domov. Ja som zobral vyvenčiť psa (našu sučku Tinku), keď mi niečo hučí nad hlavou, zvoní mi mobil. Miroslav: „Práve ti nad hlavou letí C-130 Hercules, čo vyštartoval zo Sliača.“ Hovorím: „Vidím. Je to perfektné štýlové zakončenie tohto náročného modelársko-leteckého víkendu.“

Jednoducho, bol to víkend, na aký sa nezabúda.


 


 

 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 16. 10. 2014, 18:31 | Prečítané: 5420x | Kategórie: Iné | Napísal: admin |
Komentáre: 5
Zdravim páni, už nejakú dobu sledujem ( a moc sa tešim z neho) váš veb. Veľa cenných informácií som tu už stihol nájsť. Som modelár od Žiliny ( lietame stroje z drhej svetovej ) a som naozaj vdačný za každý článok, ktorý sa tu objavi. Takže len tak ďalej :-)
Odpoveď | 2014-10-16 19:33:26
.:. J.O.
Vďaka Kakčo.
Našou snahou je prezentovať, že stredoslovenskí, ale celkovo slovenskí modelári, či priaznivci lietania, nie sú žiadni zaostalí bačovia.
Chceme ukázať, že tunajší priaznivci tohto krásneho hobby sú rovnakí, ako modelári z Bratislavy, Košíc, alebo z Čiech, Rakúska, Nemecka, či dokonca Francúzska (napr. náš priaznivec Jean-Michel Ramond z mesta Toulouse).
Odpoveď | 2014-10-16 21:12:19 | Príspevok upravený: 2014-10-16 21:13:52
.:. Romančo
like :D
Odpoveď | 2014-10-17 11:37:13
Ta ktaký víkend prežiť je snom modelára-závidím ti J.O. ;-)
Odpoveď | 2014-10-17 19:33:10
... tak Vám blahoželám k sviatku a "polietaniu" na ps-28 cruisers, ale nabudúce, ak bude :-), tak si skúste zajednať dynamic wt9, ja som tiež zajednal ps-28, lebo o možnosti wt9 som nevedel, ale pilot mi hovoril, že ten dynamic wt9 je o dosť pružnejší a DYNAMICkejší, že je na tom oveľa lepšie zvezenie... ... tak nabudúce odkaz


:-D
Odpoveď | 2014-10-17 20:30:54
Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 50711.25 kb