Pred tromi týždňami sme zverejnili článok Vetroň Blaník sa bude opäť vyrábať
Pred necelými dvomi týždňami sme zverejnili článok s názvom Blaníko-mánia.
To sme ale netušili, že teraz budeme mať dôvod zverejniť jeho druhú časť – akési voľné pokračovanie.
pripravil: Janko O.
Popudom k jeho napísaniu bolo pravidelné (denno-denné) „nakuknutie“ do sekcie Novinky na všeobecne obľúbenom HobbyKingu.
Tu sme objavili toto:
HobbyKing™ Blanik L-13 Scale Glider EPO 2300mm (PNF) (EU Warehouse)
Keď sme začali čítať sprievodný text, nemohli sme sa ubrániť známemu pocitu „Deja Vu“ .
Veď posúďte sami:
Časti textu z nášho článku Vetroň Blaník sa bude opäť vyrábať:
… vetroň používa dokonca aj americké vojenské letectvo pod názvom TG-10C vo svojej USAF Akadémii na základný výcvik pilotov …
… Vývoj Blaníka bol zahájený v roku 1954 (teda presne pred 60-timi rokmi) v konštrukčnej kancelárii Výskumného a skúšobného leteckého ústavu VZLÚ v Prahe-Letňanoch pod vedením hlavného konštruktéra Ing. Karla Dlouhého …
… americká Wikipédia o Blaníku píše ako o „... the most numerous and widely used glider in the world ...“
A časti sprievodného textu na HobbyKingu:
… even being used by the US Air Force Academy …
… was designed by Karel Dlouhý of VZLÚ Letnany around 1956 …
… is the most numerous and widely used glider in the world ...
Ale asi to bude tým, že sme čerpali z podobných (rovnakých) zdrojov.
V každom prípade nás však teší, že tento vetroň, ktorý je našou srdcovou záležitosťou, je vo svete aj po 60-tich rokoch taký populárny. Ba dokonca sa zdá, že „chytá druhý dych“.
Zatial tu nieje žiaden príspevok, môžeš začať ty:-)