Asi sa to neskončí nikdy

Už to je viacero rokov, čo sme na našej Web stránke uviedli prvý diel seriálu: „Zapojenie batérií - paralelne či sériovo?“

Hneď v úvode prvej časti sme predpokladali určitú vlnu nesúhlasu a veštili sme konflikty, ale to čo potom prišlo, predčilo všetky naše očakávania.

Po dlhom a opakovanom vysvetľovaní nakoniec aj naši najväčší odporcovia uznali, že paralelné zapojenie má v určitých prípadoch svoje opodstatnenie, ale vzhľadom na dostatočný sortiment dostupných LiPol batérií, je to situácia nie príliš častá. To sme uznali aj my a zdalo sa, že bol nastolený mier.

Až do dňa, kedy sa pod piatou časťou seriálu objavil nasledujúci „milý“ komentár.

Autor: Janko O.


 

 

Autorom je modelár s prezývkou Dydo a do komentárov k článku "Zapojenie batérií - paralelne či sériovo? - 5.časť" napísal toto:

musim povedat ze mi bolo na vracanie pri tomto clanku.. Ako moze niekto napisat ze 2 ,,podobne,, baterie sa mozu zapajat paralelne ... autorovi odporucam precitat si nieco o termine Vyrovnavacie prudy... kazda bateria je original.. pri zatazi sa kazda sprava inak a teda pri kazdom odbere vznika vacsi vyrovnavaci prud a tym sa bateria niči.. Staviam mobilne roboty a studujem v Bratislave na FEI a do tejto problematiky vidim hlbsie.. skuste si dostudovat danu problematiku..“


Naozaj vľúdny tón Dydovho komentára, presiaknutý vrodenou skromnosťou, ale najmä obava o Dydov žalúdok (veď mu chudákovi bolo na vracanie ) nás viedla k tomu, aby sme mu plní úprimného dojatia odpovedali:

Janko O.:

Ďakujeme.

Konečne sa našiel niekto, kto do problematiky vidí hlbšie, kto nás vyvedie z temnôt nevedomosti a labyrintu omylov.  

Keď si tvoj komentár prečítal Miroslav, roztrhal svoj červený vysokoškolský diplom a nedávno nadobudnutý doktorát z elektrotechniky popľul jedovatou slinou a hodil do plameňov pekelných. 

My ostatní, čo tiež píšeme články o elektrotechnike a nedajbože aj o batériách, ešte dnes odchádzame na niekoľko mesiacov do knižnice, kde sa zabarikádujeme a nevyjdeme, pokiaľ nezaplníme medzery vo svojich vedomostiach, ktoré si nám dnes tak láskavo odhalil.  

Ešte šťastie, že sa vždy nájde seriózny rozhľadený človek, ktorý ostatným nevycválaným adolescentom otvorí oči a ukáže správnu cestu ku svetlej budúcnosti. Ešte raz úprimne ďakujeme.  

Ale bola by škoda, keby si si svoje prevratné myšlienky nechal len pre seba. Preto by sme ťa chceli požiadať, aby si napísal článok o tom, ako túto problematiku vidíš ty. A my ten tvoj článok následne zverejníme. A potom ty budeš hviezda dňa, pretože odhalíš skutkovú podstatu problematiky paralelného spájania batérií.  

Na našej Web stránke vychádza nový článok každé 2 až 3 dni, takže chceme, aby si aj ty mal rovnaké podmienky. Takže na tvoj článok budeme čakať 3 dni. Ak žiadny nepošleš, tak potom my zverejníme článok, ktorého ústrednou témou bude tvoj "láskavý" komentár. Bude to niečo ako otvorený list, v ktorom poukážeme na tvoje názory, s ktorými akosi nie úplne súhlasíme.  

Skrátka vyzerá to, že koncom týždňa budeš hviezda tak či tak.“

 

Z toľkej prehršle Didových úprimných citov ani Miroslavovo oko nezostalo suché a tiež prispel svojou trošku do mlyna:

 

Ach chlapče, chlapče! No u mňa by si skúšku neurobil... z bateriek by si dostal Fx.  

No nevadí, že si evidentne pletieš odborné pojmy a princípy a nevieš nič o vyrovnávacích prúdoch - stačí, ak urobíš pár serióznych pokusov s pár LiPolkami o určitých variáciách (s rovnakým vnútorným odporom, s rôznym odporom, rôzne zaťažovacie prúdy, rôzny čas a podobne) a sám zistíš, ako to naozaj je.  

Buď chlap a svoje tvrdenia podlož meraniami, ktoré by sme mohli zopakovať a potvrdiť či vyvrátiť, kto má pravdu. Ja osobne Ti na tejto stránke vyhradím toľko miesta, koľko budeš potrebovať.“ 


Ako vidno, uplynuli nie tri dni, ale niekoľko rokov a Dydov článok nikde. Veď ono je jednoduchšie za päť minút napísať pár dehonestujúcich viet, ako za niekoľko (aj desiatok) hodín zrealizovať merania, zaznamenať a spracovať výsledky. Tie potom pretvoriť do prehľadných grafov, nakresliť schémy, priebeh merania nafotiť, upraviť fotografie a (konečne) napísať článok. Ten by mal byť pravopisne správny (aj diakritika by tam mala byť), zrozumiteľný, technicky správny, pútavý …. a neviem čo ešte. Kto takýto článok nenapísal, nevie koľko času a úsilia to obnáša. A potom príde Dydo a …

Pripomína to situáciu, keď niekoľko kreatívnych detí na pieskovisku dve hodiny stavia hrad a potom príde nespratník, ktorý im ich snahu za dve sekundy rozkope.

Nevadí nám, že Dydo s nami nesúhlasí, alebo inak povedané, nevadí nám čo napísal, ale vadí nám ako to napísal.

Nie sme neomylní a v našich článkoch sa občas objavia chyby alebo nepresnosti. Viackrát sa nám stalo, že nás niektorý návštevník našej stránky na tieto nezrovnalosti upozornil a na základe toho sme článok opravili, či upravili. A ešte sme mu poďakovali. Naozaj úprimne poďakovali.

Tí, čo majú naše články „prešmátrané“, nájdu v komentároch tieto upozornenia a aj naše poďakovania. Nezmazali sme ich. Aj v mailoch dostávame upozornenia na také či onaké nedostatky v našich textoch. Aj tu sme ich autorom poďakovali a nepresnosti opravili.

Ide o to, akým spôsobom nás títo modelári, ktorých názor si vážime, na chyby upozornili. Nespomíname si, že by niektorý z nich začínal slovným obratom „Je mi na vracanie …“ Alebo že by silu svojich argumentov postavil na vyhlásení, že on „stavia to a to a že študuje tam či tam“ a tým pádom „tej problematike rozumie hlbšie.“ 

 

Mrzí nás, že Dydo neurobil merania, ktoré by nás o jeho pravde presvedčili a že nenapísal článok, ktorý sme mu obaja s Miroslavom ponúkli. Tam by mohol podrobne teoreticky rozobrať svoje tvrdenia a príslušnými meraniami ich patrične podoprieť. Keby to urobil, mohol nás o svojej pravde presvedčiť. Ktovie, prečo túto šancu nevyužil? 

Nuž, keby sa mal vtedy s nami kto staviť, tak náš tip bol milión ku jednej, že žiadne merania a žiadny článok nebude. Prečo? Pretože Dydo je ten nespratník, pre ktorého je pohodlnejšie za dve sekundy pieskový hrad zrúcať, ako ho dve hodiny stavať.

Tiež je pekné, ako tento modelár sám seba „inštaloval“ na piedestál všemúdrosti, predpokladajúc, že vôkol seba má len samých dementov. Asi len on študuje na FEIke a vôbec nepripustil možnosť, že by mohol existovať niekto, kto už má ukončené VŠ vzdelanie trebárs aj na inej škole, nedajbože úspešne absolvoval vysokých škôl niekoľko.


Ale poďme k odbornej časti Dydovho komentára, keď už tá ľudská časť je pomerne úbohá.

Paralelne zapájať LiPol batérie sa môžu. Môžu byť podobné, môžu byť identické a môžu byť aj veľmi rozdielne. Musia mať len rovnaký počet článkov a musia mať rovnaké napätie. Nemusia mať rovnakú kapacitu, nemusia mať rovnaké Céčka, nemusia mať rovnaký vnútorný odpor, nemusia byť rovnako staré, nemusia byť od rovnakého výrobcu, nemusia …..

Nemá zmysel tu znova rozoberať, aké obmedzenia a aké výhody z toho plynú. To všetko je podrobne popísané v jednotlivých dieloch seriálu o paralelnom zapájaní batérií.

K vyrovnávacím prúdom:

Počas odberu prúdu z paralelne zapojených batérií, žiadne vyrovnávacie prúdy netečú. Tečú len prúdy z jednotlivých batérií do záťaže.

Nejak významnejšie vyrovnávacie prúdy tečú len v stave bez záťaže (alebo pri malom odbere). Aj to len vtedy, ak boli spojené rozdielne batérie (rozdielne Céčka).

Aký priebeh, akú veľkosť, aký smer a aké trvanie majú tieto vyrovnávacie prúdy?

Ich priebeh má klesajúci exponenciálny tvar, čo znamená že amplitúdovo významnejšie (väčšinou ani nie jednotky Ampérov) sú len po sekundy alebo zlomky sekúnd. A ich smer je: od batérie s väčším vnútorným odporom k batérii s menším vnútorným odporom. Čím sú paralelne zapojené batérie podobnejšie, tým menej rozdielne sa počas prúdového odberu vybijú, čo znamená, že aj vyrovnávací prúd bude menší. Ak sú batérie rozdielne – jedna má významne väčší vnútorný odpor ako tá druhá, tak ani vtedy veľké vyrovnávacie prúdy nepotečú. Prečo?

Počas prúdového odberu sa síce batérie vybíjajú na rozdielnejšie napätia, ale vyrovnávací prúd je obmedzovaný práve tým veľkým vnútorným odporom „mäkšej“ batérie. Čím väčší Ri, tým menší vyrovnávací prúd.

Dydo vo svojom komentári tvrdí, že vyrovnávacie prúdy batériám škodia. To má (čiastočne) pravdu, ale poďme si povedať, čo to vlastne je vyrovnávací prúd, keďže je vraj až taký škodlivý. Nič zvláštne. Je to prúd ako každý iný, pre jednu LiPolku je to prúd vybíjací a pre druhú nabíjací. A na to si modelári batérie kupujú. Aby ich nabíjali a vybíjali. Nevideli sme LiPolku, na ktorej by bolo napísané: Nenabíjať! Alebo: Nevybíjať!

Cez to všetko má Dydo naozaj pravdu: Nabíjanie aj vybíjanie baterke škodí. Škodí jej to tak, že každá batéria má len obmedzený počet nábijaco-vybíjacích cyklov. Najlepšie by teda bolo LiPolky nenabíjať ani nevybíjať. Pravdu povediac, aj skladovanie im škodí. Takže najlepšie je LiPolky vôbec nekupovať.

Trochu nás trápi, že si Dydo nevšimol, že v našich článkoch paralelné spájanie batérií zdôvodňujeme ekonomickými dôvodmi (ó, aké aktuálne v súčasnej situácii). Paralelne spájame málo používané (aby škodlivosť nevyužitého zostarnutia nebola väčšia ako škodlivosť vyrovnávacích prúdov) LiPolky menších kapacít, aby sme nemuseli kupovať jednu LiPolku väčšej kapacity. Tiež sme uviedli, že sme paralelne spojili „vybehané“ batérie, ktoré by samostatne neboli súce na použitie v žiadnom modeli, aby spoločne nejaký čas k plnej spokojnosti slúžili ďalej.

Alebo je lepšie LiPolke „neškodiť“ vyrovnávacími prúdmi v paralelnom zapojení a radšej ju niekoľko rokov nevyužitú skladovať, aby nakoniec skončila v slanom náleve? Nie Dydo. Ďakujeme. Takúto logiku my nevyznávame. Touto cestou nepôjdeme.
 

 

Súvisiace články:

Zapojenie batérií - paralelne či sériovo? - 5.časť

Zapojenie batérií - paralelne či sériovo? - 4.časť

Zapojenie batérií - paralelne či sériovo? - 3.časť

Zapojenie batérií - paralelne či sériovo? - 2.časť

Zapojenie batérií - paralelne či sériovo? - 1.časť

 

 


 


 


 


 


 


 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 8. 10. 2019, 16:34 | Prečítané: 7775x | Kategórie: Iné | Napísal: admin |
Komentáre: 16
Jsem elektrotechnik amatér a ignorant. Nepřísluší mi hodnotit zda máte či nemáte pravdu.
Jen můžu říci : Nenechte se rozhodit ! Díky Vám za práci kterou děláte pro naši obrodu.
Odpoveď | 2011-12-10 19:43:36
.:. XXX
On vám ten hrad nezbúral, len vám ho osíkal, a vás teraz štve, že ma vačšiu cicinu ako je vaša , inak si neviem vysvetliť takúto reakciu na obyčajný prispevok.
Odpoveď | 2011-12-10 21:46:37
.:. Janko O
Tvoj nick XXX by som dekódoval ako Dydo2.
Si totiž rovnaký ako on, len on bol slušnejší. Bez toho aby si mal akékoľvek informácie, tak vynášaš nespochybniteľné súdy. Spýtam sa ťa: videl si jeho cic.... a videl si moju ci.... ?
My niesme zastáncami myšlienky, že ak ti dá niekto facku na ľavé líce, tak mu nastav aj pravé. Skôr niečo v duchu: Oko za oko, zub za zub. Ale v zdokonalenej podobe: Oči za oko, chrup za zub.
On nám bezdôvodne, ako píšeš, osíkal hrad a my sa bránime tým, že sme osíkali jeho. Aby si rozumel: my sme nenapísali, že nám je na vracanie z jeho názorov. My sme ho neposlali doštudovať si takú či onakú problematiku.
Mal podobne ako iní napísať, že s týmto a týmto nesúhlasí, že tamto sa mu nezdá a toto je podľa týchto podkladov inak. A uvieť tie podklady.
A prečo je naša reakcia taká aká je?
Sľúbili sme mu to. Mohol tomu zabrániť.
Raz som sa na Bohdanovom Webe vyjadril, že čo to obnáša, mať vlastnú Web stránku:
Možno to teraz bude vyzertať, že si kakám do vlastného hniezda, ale dobrých modelárskych webov nikdy nie je dosť. Každý deň, a aj viackrát, pobehám po svojich obľúbených weboch a rovnako ako ostatní, čakám, že tam bude niečo nové a zaujímavé. A tu je práve problém.

Nie že by som chcel bagatelizovať peniaze, ktoré to stojí (asi preto, že u nás to platí Miroslav :-D ), ale tie sú asi ten najmenší problém.

Ako Bohdan píše, chcelo by to tím. Členovia toho tímu musia mať "písacie črevo" a mali by ovládať pravopis. Nejaká chybička sa dá tolerovať, ale webstránky plné otrasných chýb sa čítať jednoducho nedajú. A navyše to o niečom svedčí.

Okrem toho, ten Web by mal mať dáke zameranie, členovia toho tímu musia mať témy na písanie.

Ak má tá stránka za niečo stáť, musí byť často aktualizovaná. Je to ako kŕmiť nenažratú príšeru. Dokončíte jedno jedlo - článok a už sa ľudia pýtajú, kde je ďalšie.

Taktiež sa isto stane, že sa nie všetkým zavďačíte. Niečo v duchu českého: "Není na světě člověk ten, jenž by se zalíbil lidem všem." Tiež je dobré sa pripraviť na zlovestné a zlomyselné útoky. Často nie je dôležité čo píšete (a môže to byť pravda pravdúca), ale je dôležité, že to píšete vy a preto je treba to zosmiešniť, alebo ešte lepšie zadupať do zeme. Proti takýmto útokom sa musíte brániť, inak nezasvätení čitatelia nadobudnú dojem, že vaši protivníci majú pravdu a vy naozaj píšete bludy.

Po čase zistíte, že hoci sa za vlastné peniaze, vo svojom voľnom čase (napísanie jedného článku môže trvať niekoľko hodín, ak sa jedná o článok plný meraní, grafov a obrázkov aj desiatky hodín), na svojich meracích prístrojoch atď. snažíte robiť ľuďom nezištne dobre, vyrobíte si množstvo nepriateľov a o niektorých priateľov aj prídete. Celé to časom dospeje do štádia, že výrok: "Každý dobrý skutok musí byť potrestaný" je vlastne pravdivý.
Odpoveď | 2011-12-11 09:02:04
.:. mior | mail
Stále váham - zmazať tento príspevok či nezmazať? Vulgarizmy neznášam. ale stratilo by to pointu...no ešte uvidím... Admin.
Odpoveď | 2011-12-11 12:00:51
.:. Janko O
Tiež mi to napadlo.
Ale v podstate som XXX-ovi vďačný, pretože absolútne potvrdil naše skúsenosti, že namiesto technických (proti)argumentov sa skôr dočkáme arogancie, urážok a vulgarizmov.
Odpoveď | 2011-12-11 14:53:07
.:. Janko O
"Obyčajný príspevok".
Možno je obyčajný, ale v neobyčajnej komunite.
Neobyčajnej z pohľadu správania sa navzájom.
Keď kamarát niečo technické vyskúša a stálo ho to množstvo času a ty si neodskúšal nič, povieš mu, že ti je z jeho úsilia na vracanie? Keď sa ťa spýta prečo, odôvodníš to tým, že preto, lebo má menšiu ci....?
To sa ti zdá byť normálne - obyčajné?
Keď mama (manželka) navarí obed a pritom ty si sa váľal na posteli, povieš jej, že ti je z toho na vracanie? A ona so stoickým kľudom "maká" (upratuje, perie, žehlí ...) ďalej. Myslíš, že sa jej to zdá byť normálne?
Alebo v práci pracujete na spoločnom projekte a kolegovia po čase v pote tváre ukážu výsledky, zatiaľ čo ty si neurobil nič, povieš im, že ti je z ich práce na vracanie? To je pre teba normálne? A je to normálne aj pre nich?
Ak je to tak, potom rád zostanem nenormálny.
Odpoveď | 2011-12-11 15:09:09
DyDo - len studuj a studuj... roboty dnes stavia HOCIKTO... nie kazdy s nimi ale aj vitazi na sutaziach. Na to treba mat vedomosti a aj skusenosti. Ono nie vsetko, co sa na internete da najst, je pravda. Moderne skolstvo Vas neuci doslova "citit" ako sa elektrony po vodicoch pohybuju, co nasej starsej generacii nasi ucitelia a profesori doslova vstepovali. Takze prosim pomeraj Tvoje baterie a ukaz nam, ako to v skutocnosti je...
Odpoveď | 2011-12-12 17:58:02
.:. Martin
Pre nas "elektroanalfabetov" je prijemnejsie pochopit riesenie daneho problemu ked vidime merania s vysvetlenim.

rozdiel medzi touto strankou a inymi je velmi jednoduchy :

tato stranka: jedna tema, vysvetlenie problemu, meranie zaver , kratka a strucna diskusia

ine stranky/fora : jedna tema na 25 stran, ziadne meranie, plno domnienok, malo skusenosti, prebrane nazory inych

ja vam fandim
Odpoveď | 2011-12-13 11:45:04
.:. PeterOBD
Mili priatelia, jedine comu sa divim ze reakcii nestastneho pometenca venujete tolko zbytocnej energie. Vsetko co bolo potrebne je napisane nado mnou a nam neostava ine ako zazelat raz mozno buducemu kolegovi aby nasiel sposob ktory by mu pomohol vidiet sa v ciachovanych suradniciach reality. Mozno sa potom s prekvapenim zobudi a dokaze sa zaradit kam patri, ak toho bude osobnostne schopny. Peter
Odpoveď | 2011-12-13 11:56:23
.:. Janko O
Áno. V podstate súhlasím.
Veľmi som uvažoval, či tento článok vôbec napísať, pretože pravdu povediac je o ničom. Teda z odborného hľadiska o ničom.
Ale potom som si povedal, že áno. Aby som dal jasne najavo, že ak má niekto vo zvyku takýmto grobianskym spôsobom znevážovať prácu iných, tak aby rátal s tým, že sa dočká zodpovedajúcej reakcie.
Ide o to, že máme skúsenosť, že každý (grobian) si dovolí len toľko, koľko mu je dovolené. Čím viac si ich aroganciu nebudeme všímať, tým budú arogantnejší.
A my s bratom na to niesme zvyknutí. A ani si nechceme zvykať.
Odpoveď | 2011-12-13 16:18:31
.:. XXX
Keď som napísal príspevok o jednej vete v ktorej som v podstate vyjadril to iste, čo honza1621 , len trochu iróniou, ani vo sne ma nenapadlo, že budem označovaný za vulgárneho. Ak sa vám uvedené termíny zdajú vulgárne , zamente prosím osíkal za pomočil a cicinu za penis .Toto sú termíny , ktoré sa uvádzajú na lekárských správach a teda nemôžu byť v žiadnom prípade vulgárne aj keď v tomto kontexte sa mi zdajú sprosté.
Myslím, že keď vznikajú aj takéto príspevky , ste v prvom rade na vine sám, pretože ako administrátor a teda v podstate aj moderátor určujete kvalitu diskusie, t.j. vášne musíte v prvom rade tlmiť a nie ich rozdúchavať. Svojimi nezmyselnými príspevkami v diskusiách zbytočne odhaľujete svoje súkromie, na ktoré ozaj nie sme zvedaví. Horšie je , že ste si toho v podstate aj vedomý a napriek tomu to zverejnite s výstižným názvom: „Asi sa to neskončí nikdy“ Vyvoláte debatu a potom moralizujete, tomu sa v dobe minulej hovorilo: Agent provokatér.
Keď ste si vy a váš brat, mňa na základe hore uvedených termínov dovolili v podstate nazvať vulgárnym, neviem ozaj, čo si mam myslieť o vašich vyjadreniach, citujem: My nie sme zastáncami myšlienky, že ak ti dá niekto facku na ľavé líce, tak mu nastav aj pravé. Skôr niečo v duchu: Oko za oko, zub za zub. Ale v zdokonalenej podobe: Oči za oko, chrup za zub.
To je už prajav určitej agresie, čo je aj spoločensky nebezpečné , to ako pedagóg by ste mohol vedieť. Ak takto vychovávate aj deti , tak teraz použijem obsahom to , čo ste použili voči tomu „nespratnemu študentovi“.
No na mojej škole by ste si nezaučili. Zle sa to čita, však
Upozorňujem Vás, že všetky poznatky som použil len z vašich diskusných píspevkov a v ničom som vas neurazil. Ak neznasate kritiku, a v úvodzovkách taketo vulgarizmy chcete mazat: potom doporučujem za zvaženie dat delete na : odkaz

PS.
A ešte na záver a to neprovokujem, aby som vás vyviedol z rovnováhy. Teraz v nedeľu na stanici VIVA bola v čase od 11.OO do 12:OO debata s p. Lasicom a medziiným spominali, že ak ma človék titul, neznamená, že je aj múdry.
Odpoveď | 2011-12-13 22:52:57
"potom doporučujem za zvaženie dat delete na : odkaz" tato veta sa mi paci :)
Odpoveď | 2012-01-01 00:10:37
na tejto stranke si len administratori riesia svoje komplexy
Odpoveď | 2011-12-14 10:41:47
.:. mior | mail
Milý xxx,

veľmi ma mrzí, že si trochu pletieš osoby a to, čo kto, kedy a ako povedal. Prisudzuješ mi slová, ktoré som nikdy nepoužil - myslím tie o líci, zube a oku, ale hneď si schopný vyhodnotiť moje pedagogické schopnosti. Prečítaj si môj príspevok pod daným článkom ešte raz - len som spomenul, že by dotyčný u mňa skúšku neurobil - nie pre jeho prejav, ale pre jeho neznalosť problematiky. No a Ty hneď na to, že na Tvojej škole by som si nezaučil...nerozumiem, čo Ťa k tomu viedlo. Takže asi si myslel na niekoho iného, asi si si niekoho splietol a Tvoje slová patrili inému, ale mne asi nie! Skús poprečitovať ešte raz a môžeš použiť aj "citovaciu" metódu a ukáž mi, kde som ja - mior - osobne bol niekedy hrubý, vulgárny, arogantný... Za to Ty, aj keď vymeníš vulgarizmy za lekársky termín, význam svojho prvého príspevku nezmeníš - nakoniec si to sám uznal...
S pánom Lasicom plne súhlasím - ale čo Ťa oprávňuje k tomu, že sa to týka mňa osobne? Skús poukázať, čo také som spravil, aby si ma takto onálepkoval? A možno si len pána Lasicu inak pochopil...
Tvoj príspevok, ako aj príspevok Dyda a yyy sú dôkazom, že komplexy nemáme - inak by sme takúto diskusiu nepripustili alebo zmazali. Ale ctíme určité zásady i za cenu risku takýchto prípadov, ako je tento.
Tvoj druhý príspevok je už v podstatne inom duchu - ba povedal by som v konštrukčnom - keby si začal takto, tak by sme si všetci mohli ušetriť takéto extempore.
Takže ešte raz, poukáž na moje chyby a zdôvodni, prečo si ma označil tak, ako si to urobil. Budem rád!
Odpoveď | 2011-12-15 14:08:45 | Príspevok upravený: 2011-12-15 14:23:48
.:. Janko O
Nedá mi, aby som tiež nereagoval na XXX-ov komentár:

S citátom pána Lasicu sa nedá nesúhlasiť. Len svoju výčitku v tomto duchu musíš adresovať tomu, kto argumentuje takto: "... studujem v Bratislave na FEI a do tejto problematiky vidim hlbsie ..." Takže by som si dovolil výrok pána Lasicu aktualizovať nasledovne: "Ak niekto študuje v Bratislave na FEI, neznamená to, že nejakej problematike rozumie hlbšie." Ale bol by som "prehltol" aj túto argumentáciu, keby bol Dydo zachoval slušný tón a nepredkladal nám svoje zvratky.

Argument "Oči za oko, chrup za zub" som použil ja. Zdá sa ti, že som akosi mimo? Akým pravidlom sa riadi súdny systém?
Akože zlodej ukradne auto a keď ho chytia, tak ho súd odsúsi k tomu, aby len vrátil auto? Nič viac? Pravidlo LEN Oko za oko, zub za zub nie je výchovné a nabáda k tomu, že kradnúť (porušovať pravidlá) sa oplatí. Veď keď ho nechytia, tak získal. A keď ho chytia, tak nič nestratil.

Aby bol výchovný - preventívny, tak svetový právny systém je založený na tom, že "váha" trestu musí byť väčšia ako "váha" protiprávneho skutku.
Odpoveď | 2011-12-15 14:50:30 | Príspevok upravený: 2011-12-15 15:08:34
.:. ivos
Vidím, že M. Lasica myslel aj na Dyda a XXX. Podla príspevkov obidvaja študujú (a pracujú k titulu) a akosi veľa tej múdrosti nepobrali.
Odpoveď | 2011-12-15 18:25:19
Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 50719.31 kb