Môj zatiaľ prvý (a neúspešný) pokus o lyžovačku s modelom

Pranostiky nevyšli. Moja dcérka Katarína v deň svojich menín aj po blate skákala, len aby sa na Vianoce na ľade šmýkala, nevyšlo jej to. Aj keď to zo začiatku zimy tak nevyzeralo, predsa len, síce oneskorene, zato o to bohatšie, sneh prišiel.

autor: mior

 Rozhodol som sa, že svoj tréningový model Minimag od Multiplexu (ktorý medzitým prešiel prestavbou z dvojkolesového podvozku na trojkolesový cessnovitého typu – musím uznať, že mu to fakt pomohlo) prezujem do zimného obutia, teda do lyží. Tie som vyrobil podľa tohto návodu a pripevnil namiesto koliesok. Dopredu lyží som dal gumičku, dozadu lyží špagátik, aby lyže mali ten správny sklon. Po nabití bateriek hurá na neďaleké pole, dostatočne pokryté snehom.

Aj keď sneh bol relatívne čerstvý a prachový (tzv. prašan), po položení modelu na sneh sa model nezabáral. Slabúčko som pridal plyn, model sa len trochu rozbehol a asi po necelom metri zaboril čumák do snehu. Po očistení motora, vrtule a regulátora od zvyškov snehu (majúc na pamäti skúsenosť môjho brata Janka O., keď mu zhorel len zľahka zasnežený regulátor) som urobil druhý pokus. Výsledok bol rovnaký. Šiel som teda domov a predĺžil som prednú lyžu natoľko, aby nezasahovala do vrtuľového priestoru a celkovo som predĺžil všetky lyže. Vrátil som sa na pole a urobil ďalší pokus. Teraz bol rozjazd o pár centimetrov dlhší, ale výsledok rovnaký – zanorenie predku modelu do snehu! Preložil som model na ujazdený sneh na poľnej cestičke a rozjazd opakoval. Skusmo som overil, že predok modelu je naozaj ťahaný vrtuľou dole. Ako príčinu neúspechu vidím dve okolnosti:

  • model má možno veľmi vyosený motor dole (ale v letovom režime sa to neprejavuje)

  • model Minimag bol pôvodne dvojkolesový model. Ja som mu pridal prednú (riadenú) nohu do špice modelu tak, aby to nebránilo motoru a regulátoru. Tým je predná noha pomerne blízko pri hlavnom podvozku (ako vidno na obrázkoch), ale zase ďaleko od špice modelu. Ťah vrtule spôsobuje enormný tlak na prednú nohu. Keď má model kolieska, ktoré sú postavené na asfaltovej ploche, tak sa tento efekt veľmi neuplatňuje, ale ak je model postavený na mäkkom podklade ako je sneh, tlak navádza prednú lyžu k zaboreniu.

 

Ako riešenie v tejto situácii by som videl predĺženie prednej lyže až pred vrtuľu. V takom prípade by však musela byť na vyvýšenom podstavci, aby sa ani v prípade sklopenia dopredu nedostala do vrtuľového priestoru.

Alebo lietať iba s kolesovým podvozkom!

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 16. 2. 2010, 07:27 | Prečítané: 7825x | Kategórie: Lietanie | Napísal: admin |
Komentáre: 3
.:. Aleš | www | mail
Ahoj,

měl jsem u modelu s příďovým podvpozkem stejný problém. Vyřešil jsem ho delší lyží vpředu a úchyt lyže v podvozkové noze je za její polovinou tak, aby podvozková nohy tlačila do sněhu zadní část lyže. Aby se lyže nedostala do vrtule, má, ostatně jako jiné lyže, vzadu pojistné lanko, které svou délkou vymezuje možnosz zvednití předku lyže.
Odpoveď | 2010-02-16 12:34:36
.:. mior | mail
ďakujem, vyskúšam a dám vedieť. Snáď ten sneh ešte chvíľu vydrží!!!:-D
Odpoveď | 2010-02-16 14:19:56
hmm die lyžiny mu seknú vypadá elegantne a ešte nezabudni skúsiť veľké výchylky a naplno pritiahnutú výškovku ... Keď sa pôjdeš testovať daj vedieť polietame na snehu spoločne ;)
Odpoveď | 2010-02-16 21:49:09
Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 50711.6 kb