Milovníci modelárskych spaľovacích motorov to poznajú: Motor sa (obzvlášť pri voľnobehu) chveje, trasie, vibruje a servo je z tých rázov celé „bez seba“.
autor: Janko O.
Po istom čase sa môže stať a väčšinou sa aj stane, že sa potenciometer serva v určitej polohe „vybehá“, to znamená, že jeho odporová vrstva je v niektorých častiach zdevastovaná. Tiež sa môže stať, že si to "odnesú" prevody.
Otázka znie: Čo robiť? Dobrú službu v tomto smere poskytne tlmič vibrácií – tlmič rázov.
Opäť, namiesto množstva slov, viac povie niekoľko obrázkov.
Trubička môže byť mosadzná alebo aj plastová, pružinky sa dajú použiť z guličkových pier (česky propisovačka – propiska). Niektoré bývajú mäkké, niektoré tvrdšie.
Ak sa tiahlo karburátora pohybuje dostatočne ľahko, je výhodnejšie použiť pružinku mäkkú, pretože servo bude lepšie chránené. Ak by bola pružinka príliš mäkká, nastavenie plynu by mohlo byť nepresné, pretože malé zmeny v nastavení by vinou tuhosti páky karburátora a mäkkosti pružinky, mohli byť "odignorované“.
Ak je trubička mosadzná, je vhodné ju k tiahlu a pružinke priletovať, ale je možné ju aj prilepiť.
Ak je trubička plastová, letovanie samozrejme neprichádza do úvahy.
Z nákresu zreteľne vyplýva, že tiahlo serva a tiahlo páky karburátora sa v trubičke nesmú dotýkať. Medzera medzi nimi môže byť rádovo milimetre, napr. tri milimetre a viac.
Súvisiace články:
Oprava serva - 1.časť - vybehané servo
Oprava serva - 2.časť - zhorená elektronika
Zatial tu nieje žiaden príspevok, môžeš začať ty:-)