Asi najväčší problém vidíme v článku 2, písmeno k) Rozhodnutia, kde je definovaná trieda C4 ako model lietadla s maximálnou vzletovou hmotnosťou, ktorá je väčšia ako 4kg a neprekračuje 25kg,
Pričom v
Nariadení EU č.2019/945, v prílohe, časť. 5, ods.1 je C4 definované ako:
- maximálna vzletová hmotnosť (MTOM) neprekračuje 25 kg (vrátane užitočného zaťaženia),
teda bez minimálnej hmotnosti.
Kde teda zaradíme modely ľahšie ako 4 kg bez systému diaľkovej identifikácie? Takú Betu, EasyStara a podobne?
Takto nás Rozhodnutie DÚ núti lietať s modelmi ťažšími ako 4 kg, ak nechcem používať zariadenie automatickej identifikácie.
Ahojte,
Nie že by ma potešilo to rozhodnutie ale aby som to trochu upresnil, časť 5 prílohy hovorí iba o kategórii C4, preto tam ostatné kategórie nie sú spomenuté. Ostatné kategórie majú samostatné časti prílohy. EasyStar a pod. patria do kategórie C2 (900g - 4kg).
Zmeny ktoré platia od 15.11.2019 sú zjednodušene uvedené tu: https://www.aprop.sk/clanok/pravidla-lietania-s-dronmi
Omyl!
Keby EasyStar patril do C2, musel by mať:
- systém priamej diaľkovej identifikácie
- georeferenčný výstražný systém
- svetlá
A má? Nemá!!!
EasyStar podľa Nariadenia EU patrí do C4, lebo nemá uvedené prostriedky a je ľahší ako 25 kg.
Ale podľa Rozhodnutia DU nepatrí nikam - nemá uvedené prostriedky a je ľahší ako 4 kg...
A to je ten rozpor , na ktorý poukazujeme!!!
Treba to prečítať celé, jedno aj druhé.
V EU to vymysleli dobre, ale slovenský úradník to zle odpísal...
Podľa EU je C4 modely s max. hmotnosťou 25 kg, podla DU je C4 modely od 4 do 25 kg.
Odpoveď | 2019-11-04 10:12:14 | Príspevok upravený: 2019-11-04 10:14:01