DG-808S Competition: reinkarnácia (alebo že by ďalší Fénix?)

Mám na mysli Milanove druhé „DéGéčko“.

Zvyšky toho prvého má Miroslav a raz (vraj až bude veľký) by ho chcel zreparovať. Krídla už opravené má.

Zvyšky toho druhého mám teraz ja.

(Teraz budem trošku predbiehať:) ja už mám (pre zmenu) opravený trup.

Takže keby sme chceli, tak z tých dvoch by sme jedno DéGéčko skompletovali takmer hneď.

Ale my chceme, aby o nejaký čas boli letuschopné DéGéčka obidve.

autor: Janko O.

 

Len na pripomenutie, alebo „trocha histórie nikoho nezabije“:

Prvé Milanovo (teraz Miroslavovo) DéGéčko je neslávne spomínané v článkoch:

Najskôr s motorom, potom bez

Chladiť, chladiť, chladiť.

Ako tomu zabrániť?

Ako tomu zabrániť? - 2. časť

Druhé Milanovo (teraz v „servise“ u mňa) DéGéčko je rovnako neslávne spomínané v článkoch:

„Singl“ šlapka

Štarty modelov z trávy s pomocou „gumicuku“ - skúsenosti

8 modelov za 5 dní: 3 malé a 5 veľkých – 1.časť

Začiatkom leta 2017 som model pripravoval na štart z gumicuku a trup vtedy vyzeral takto:

Vlečný háčik.

Ukotvenie modelu singl-šlapkou.

Havária modelu je stroho spomenutá tu:

8 modelov za 5 dní: 3 malé a 5 veľkých – 2.časť
 

No a teraz návrat do súčasnosti:

Keďže práce na Fénixovi sú v „post-finálnom“ štádiu a práce na dvojmetrovom štvormotorovom C-130 Herculesovi sú v pauze (čakanie na dodávku nových motorov (samozrejme z Číny )), tak mi takto v piatok (2.2.2018), len tak - z ničoho nič, začal v hlave vŕtať červík:

Pokým prídu objednané diely na Herculesa, mohol by som – len tak narýchlo - „zbúchať“ opravu nejakého modelu. Keďže ešte stále vládnu (ako Miroslav hovorí) „dlhé zimné večery“ a aby sa ma nezmocnila zimná depresia, mohol by som zreparovať nejaký model: čo tak Milanovo (druhé) DéGéčko?

Podotýkam, že hneď na začiatku som si sľúbil, že to bude viacmenej taká „rýchlovka“, takže by isto nemal hroziť tzv. „Fénixov syndróm“, tak ako je to nesmelo naznačené v nadpise. Pravda je však tiež to, že aj keď som začínal práce na Fénixovi, tiež som si pôvodne (naivne) myslel, že to bude „rýchlovka“.

Čiže: v piatok pred obedom som zavolal Milanovi, že kde a v akom stave je DéGéčko a že či sa na jeho pozostatky môžem prísť pozrieť. Že si vezmem aj okuliare (brýle), z čoho vyplýva, že to teda myslím naozaj vážne. Jednak som si už nepamätal aké následky ťažká havária na modeli zanechala a navyše sa zvyšky modelu začali dostávať do štádia označovaného ako „voľný zdroj náhradných dielov“ .

Milan však celkom pragmaticky poznamenal, že nech si TO vezmem domov, tam že TO môžem obzerať „z plna hrdla“. Takže hneď poobede som prišiel na dohodnuté miesto, dochriamané časti DéGéčka sme naložili do auta a išiel som domov. Tam som TO preniesol do Leonkinej izby, založil som si najsilnejšie okuliare a jal sa obzerať pozostatky.

Poznámka: v poslednom období si pripadám ako „obhliadajúci lekár“.

No: stav bol horší ako som si v prvotnej eufórii predstavoval. Na druhú stranu: nič nechýbalo a hlavne: bol som presvedčený, že sa TO bude dať opraviť. A hlavne: nemalo by to trvať roky (ako v prípade Fénixa).

Najprv som časti modelu očistil od trávy a hliny a následne som model rozobral (ako výstižne hovoria modelári v Čechách) na „prvočinitele“.

Jednotlivé „elementy“ som roztriedil do troch skupín:

  • nepoškodené časti

  • ľahko poškodené (a teda ľahko opraviteľné) časti

  • ťažko poškodené (a teda ťažšie opraviteľné) časti

Predná časť trupu je (vlastne bola, lebo teraz už je opravená ) ťažko dochriamaná:

Zadná časť trupu je (bola ) odlomená v tvare nepravidelnej čiary, čo sa napokon (z hľadiska pevnosti opravy) ukázalo ako výhodnejšie.

Pravé krídlo je našťastie nepoškodené,

no ľavé krídlo (hlavne jeho koreňová časť) je na „cimpr-campr“:

Tu ma čaká podobná „zábava“ ako keď sa má zo strúhanky spätne poskladať rožok (rohlík), z ktorého bola vyrobená. Navyše tu nie je dôležitý len tvar, ale aj pevnosť krídla. Však kompletne vybavené DéGéčko bude vážiť okolo štyroch kilogramov.

Celkom ma potešilo, že aspoň kabína je (až na predný úchyt) prakticky nepoškodená, pretože s výrobou kabíny na Fénixa som sa neskutočne natrápil a s výsledkom aj tak nie som úplne spokojný.

Elektronické časti modelu: (2) motory, (2) regulátory a servá (5 kusov), sú (zdá sa) v poriadku, avšak ten človek (modelár), čo rozostavanú stavebnicu DéGéčka Milanovi predal, servá „situoval“ veľmi neštandardne (opatrne povedané). To ukážeme v budúcej časti tejto série.


 


 

 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 4. 2. 2018, 12:08 | Prečítané: 4420x | Kategórie: Stavba modelov | Napísal: admin |
Komentáre: 2
.:. jyrry | www | mail
Tedy to musela být rána...
Já si to posledně rozbil opatrně a pohledně :-D
odkaz
Odpoveď | 2018-02-05 05:17:08
.:. J O.
Ahoj Jirko,
to teda bola (rana).
Na druhú stranu, ten trup: možno vrchná farba bola hrubšia ako hrúbka toho polyesterového laminátu.
Pravdu povediac, radšej opravujem penové modely (ako Fénix, ktorý bol po havárii na 27 kusov), ale u tohto modelu sme vlani zvolili tú netradičnú variantu pohonu s dvomi motormi nad odtokovkami pri koreni krídiel, ktorá sa mi javí byť veľmi "sexy".
Pri návrhu pohonu sme vychádzali "z ničoho", na DriveCalcu sme to predbežne zrátali a keď to bolo hotové, tak to fungovalo.
Preto mi prišlo ľúto, tú prácu - výsledky toho vývoja zahodiť a možno už NIKDY sa k podobnej koncepcii pohonu vetroňa nevrátiť.
Takže preto som zmenil názor a rozhodol som sa tento model opraviť, hoci som si (hneď po havárii) povedal: "Toto ja opravovať veru nebudem!"
Cesty Pána a modelov sú nevyspytateľné.
Odpoveď | 2018-02-05 08:53:59
Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 50711.36 kb