Články v kategórii Stavba modelov

Keď smeešte pred pár rokmi uviedli článok o modeloch z kovu, vzbudil nielen obdiv, ale ozval sa nám náš pravidelný čitateľ pán Tomáš Švejkovský.

Tento šikovný pán postavil model lietadla Cessna 172A tiež z plechu.

A že to nie je vôbec jednoduché - to sa presvedčte sami!

autor: Tomáš Švejkovský

pridal: mior

Komentáre: 1 | Kategórie: Stavba modelov | 20. 1. 2019, 17:28 | Prečítané: 3950x
Ešte dávno, pri takom tom „filozofovaní“ o modelárstve, sme s Miroslavom došli k záveru, že naozajstná maketa naozajstného lietadla (z kovu) by mala byť tiež z kovu.

Všetko sme si vedeli predstaviť, ale poťah nám v proporcionálnych mierkach k našim nie príliš veľkým modelom vychádzal neúmerne tenký – niečo ako Alobal. A tak sme na túto myšlienku postupne zanevreli. Až nedávno sa v časopise RC revue objavil článok o tejto problematike.

A dnes sme narazili na web stránku, kde to modelári doviedli k absolútnej dokonalosti. Nádhera.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 2 | Kategórie: Stavba modelov | 19. 1. 2019, 12:49 | Prečítané: 5268x
Navzdory hlbokému opovrhnutiu mnohých modelárskych kolegov, viacerí vlastníme modely z polystyrénu, EPP, Elaporu alebo z Depronu.

Medzi nedostatky týchto materiálov patrí citlivosť na poškodenie povrchu.

autor: Janko O.

Komentáre: 7 | Kategórie: Stavba modelov | 27. 12. 2018, 09:35 | Prečítané: 12922x
Dostali sme mail od jedného mladého návštevníka našej web-stránky – Sama Sádovského (zatiaľ nevieme odkiaľ Samo je).

Pred časom sa rozhodol, že si postaví pomerne veľký model z kovu – z Duralu. Zatiaľ je len na začiatku tejto dlhej cesty. A priznám sa, že sme zvedaví, či Samo svoj sen dotiahne až do úspešného konca.

V každom prípade mu držíme palce!

stručný text a fotografie: Samo Sádovský

Komentáre: 3 | Kategórie: Stavba modelov | 5. 11. 2018, 18:42 | Prečítané: 1589x
Inšpiráciu pre tento článok som dostal, keď som videl kamaráta nožíkom upravovať otvor prepážky v hotovom trupe.

Ja už dlhší čas na podobné účely používam malú vŕtačku asi poľského výrobcu, zakúpenú v e-šope www.avelmak.sk za asi 15€.

autor: Ľubo Roziak

pridal: mior

Komentáre: 15 | Kategórie: Stavba modelov | 1. 11. 2018, 07:58 | Prečítané: 12462x
Som modelár, ktorý preferuje klasickú stavbu.

Vždy ma zaujímalo, koľko vyjde stavba modelu a koľko času pri stavbe strávim. Počas stavby materiál aj ostatné veci dokupujem postupne podľa potreby, takže prehľad o skutočných nákladoch sa rýchlo stratí.

S myšlienkou evidovať detailne všetky nakúpené položky som sa pohrával už dávno, až som sa konečne odhodlal a pri stavbe posledného modelu som si začal viesť evidenciu.

autor: Ing. Ján Poliak

Komentáre: 13 | Kategórie: Stavba modelov | 19. 10. 2018, 08:48 | Prečítané: 6336x
Keď sme v polovici septembra (září) boli naposledy lietať s „DéGéčkom“, tak na záver sme prijali neochvejné rozhodnutie: Nabudúce jedine s osvetlením!

Tento motorizovaný vetroň, ktorý je prakticky celý biely, len s decentnými červeno-oranžovými „aplikáciami“, je v diaľke (obzvlášť zospodu) viac-menej šedý a počas letu (smerom k nám alebo od nás) sa nám viackrát stalo, že sme na chvíľu stratili istotu, kde model je a v akej je naozaj pozícii.

Tento „žalúdok-zvierajúci“ pocit isto každý pozná a hoci väčšinou trvá len pár sekúnd, tak môže pokaziť ten vznešený pocit z lietania s takýmto veľkým modelom.

Pri lietaní s modelmi vybavenými pozičným (cevaro) osvetlením, sa to väčšinou nestáva a keď už, tak len na chvíľočku - do najbližšieho bliknutia.

No a keďže sme si potvrdili naše predpovede, že DéGéčko nikdy nebude pomaly lietajúca „orchidea“, ale skôr riadny „rýchlik“, tak sme ho hneď vybavili aj rýchlomerom.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 1 | Kategórie: Stavba modelov | 27. 9. 2018, 14:29 | Prečítané: 1546x
Často sa na modelárskych fórach môžeme stretnúť s názorom, že akási lacná RC súprava je súca akurát tak na ovládanie nejakého penového modelu.

Pričom je z vyjadrenia dotyčného zreteľne cítiť zhnusenie a dešpekt nielen voči tej RC súprave, ale najmä voči penovým modelom a penovým materiálom, ako takým.

My sa pokladáme za priateľov penových modelov a penových materiálov vôbec a dnes vám chceme dokázať, že na našej strane sú iní páni Modelári, ktorí stavajú a lietajú s modelmi inej „kubatúry“, než na aké sme väčšinou zvyknutí.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 22 | Kategórie: Stavba modelov | 24. 7. 2018, 08:56 | Prečítané: 10250x
Mohli sme použiť aj nadpis: Hercules už je hotový a má dokonca aj brzdy.

Ale aby sme zachovali štýl tejto série, tak sme použili tento.

Niekto by po prečítaní článku mohol namietať, že veď Hercules ešte nie je vybavený pozičným „cevaro“ osvetlením, takže vlastne nie je hotový.

Áno, je to pravda. Ale do niektorých (väčšinou väčších) modelov pozičné osvetlenie inštalujeme až po ich zalietaní (napr. 4-metrový (dvoj)motorizovaný vetroň DG-808s).

No na druhú stranu, Hercules „nečakane“ dostal brzdy.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 6 | Kategórie: Stavba modelov | 15. 7. 2018, 13:03 | Prečítané: 1662x
V minulej – tretej časti sme konštatovali, že ako záver prác na veľkých konštrukčných celkoch Herculesa sme si nechali naozajstnú „lahôdku“: podvozok.

Vlastne podvozky: hlavný štvorkolesový (pod krídlami), ten bude v prvej fáze „len“ odpružený (každé koleso nezávisle) a predný podvozok – dvojmontáž, ten bude odpružený a samozrejme riaditeľný.

Dva týždne uplynuli a my sme nelenili: podvozky sú hotové.

A môžete nám teda veriť: bola to skutočná „lahôdka“!

autor: Janko O.

Komentáre: 5 | Kategórie: Stavba modelov | 1. 7. 2018, 10:28 | Prečítané: 1558x
Od uvedenia minulého článku z tejto série už uplynul „nejaký“ čas – konkrétne (presne) mesiac a desať dní.

Niektorí moji kamaráti už začali „kuvikať“: No, Hercules je opäť odsunutý na vedľajšiu koľaj a do leta, ako bolo sľúbené, dokončený nebude.

Musím priznať, že majú kus pravdy, ale mám na vzniknuvšie meškanie pádne dôvody.

A tí, čo pravidelne navštevujú našu web-stránku, asi tušia aké.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Stavba modelov | 17. 6. 2018, 11:02 | Prečítané: 1372x
Pred takmer tromi týždňami sme uviedli úvodnú časť tejto dvojdielnej série.

Ukázali sme v nej začiatok prác na Messerschmittovi Me-262, ktoré začali hneď po jeho havárii.

Dnes ukážeme zvyšok, až do stavu Hotovo!

Však to zase nie je žiadne prekvapenie, keďže sme už pred týždňom zverejnili videá, ako Šwalbe po oprave lieta.

Namiesto množstva slov sme opäť zvolili metódu komentovaných obrázkov.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Stavba modelov | 11. 6. 2018, 17:15 | Prečítané: 1531x
Článkov o druhom (treťom, ďalšom …) živote máme na našej web-stránke viac.

Samozrejme nemáme na mysli „organický“ (ľudský, zvierací, živočíšny) život, ale život „morálny“ a tentokrát sa týka dvoj-dúchadlového modelu Messerschmitt Me-262 – Schwalbe (lastovička) od firmy Dynam.

Výrazom „druhý“ (tretí, ďalší život) chápeme to, že model, ktorý už bol takpovediac „odpísaný“, dostal druhú (tretiu, ďalšiu) šancu.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Stavba modelov | 24. 5. 2018, 14:40 | Prečítané: 1427x
Takmer pred tromi týždňami sme priniesli prvú časť seriálu (ani nevieme koľko bude mať častí) o dokončení stavby dvojmetrového modelu lietadla C-130 Hercules.

Keďže sme sa do dokončenia pustili po deviatich rokoch od zakúpenia výrezov, tak sme úvodný článok nazvali: „Dvojmetrový C-130 Hercules: 9 rokov v Tibete“.

18 dní uplynulo a my sme sa o pokračovaní stavby nijako nezmieňovali: návštevníkom našej web-stránky by sa dokonca mohlo zdať, že sme nerobili nič iné, len sme zalietavali stále nejaké iné nové (hlavne Milanove) modely.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 3 | Kategórie: Stavba modelov | 26. 4. 2018, 18:08 | Prečítané: 1672x
Opäť jeden taký (zdanlivo) nejasný a chaotický nadpis.

No pozorní návštevníci našej web-stránky už zmienku o Tibete v našich článkoch zaregistrovali.

Bolo to v súvislosti so stavebnicou vetroňa Harmony, ktorá po zakúpení ležala 7 rokov na skrini, kým sa dočkala dokončenia. Tomu obdobiu sme (inšpirovaní známym filmom) dali meno: Sedem rokov v Tibete.

No teraz sme svoj rekord prekonali: EPP výrezy dvojmetrového - štvormotorového modelu C-130 Hercules však na svoju chvíľu čakali viac ako 9 rokov. A tak sme (v duchu tradície) aj toto nazvali, ako inak: Deväť rokov v Tibete.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Stavba modelov | 8. 4. 2018, 17:30 | Prečítané: 1620x
V (predchádzajúcom) článku: „Vetroň sa dá motorizovať aj inak“ sme spomenuli, že pred vyše rokom sme sa francúzskym modelárom Gerrym nechali inšpirovať a Milanovo (druhé) DéGéčko (4-metrový vetroň DG-808S Competition) sme "omotorovali" rovnakým spôsobom.

A v poslednej vete sme uviedli že, podoba medzi Gerryho ASH-25 a našim DG-808S Competition je neuveriteľná.

Preto sme titulný obrázok dnešného článku úmyselne upravili tak, aby to bolo už na prvý pohľad zrejmé.

…........................

Okrem toho: v dnešnom článku sa zmienime o definitívnej podobe palubnej inštalácie, o vyvážení modelu, ukážeme zopár detailov pohonných jednotiek nášho „DéGéčka“ a záver bude venovaný dizajnovej úprave tohto nevšedne vyzerajúceho vetroňa.

A keďže toto je záverečná časť minisérie, tak skonštatujeme, že model DG-808s Competition je kompletne opravený a upravený a teda pripravený na štart.

autor: Janko O.

Komentáre: 6 | Kategórie: Stavba modelov | 1. 4. 2018, 10:15 | Prečítané: 2139x
Keď sa Fénix blížil do finále, poťažkali sme si, že so všetkým môžeme byť jakš-takš spokojní, ale s kabínou veru nie.

Vyrobili sme si - takú „hranatú“, v rámci našich možností, ale tajne sme túžili po takej tej peknej oblej „bubline“.

Až požiar Miroslavovho Vipera nám vnukol myšlienku: „A takáto by sa na to nedala použiť?“

A tak sa Fénix napokon dočkal aj oblej kabíny.

autor: Janko O.

Komentáre: 4 | Kategórie: Stavba modelov | 27. 3. 2018, 10:59 | Prečítané: 1608x
Koncom Januára (Ledna) sme priniesli deviatu časť tejto série, v ktorej konštatujeme, že Fénix je takmer hotový: ešte treba popracovať na kabíne a na nejakých inštalačných drobnostiach.

Od tej doby uplynul viac ako mesiac a mohlo by sa zdať, že nič …

Ale nie, Fénix bol dokončený v priebehu niekoľkých nasledujúcich dní, ale keďže sme začali s reinkarnáciou DéGéčka (4-metrový vetroň DG-808S Competition), tak sme sa akosi nemali k tomu, aby sme Fénixa pofotili a stvorili záverečný článok.

No teraz je to konečne tu!

autor: Janko O.

Komentáre: 2 | Kategórie: Stavba modelov | 11. 3. 2018, 10:38 | Prečítané: 1765x
V úvode predchádzajúcej – 2. časti sme konštatovali, že trup je už opravený, vrátane zmeny vnútorného usporiadania jeho prednej časti.

Tiež sme spomenuli, že oprava krídla (krídiel) začne v priebehu nasledujúcich dní.

A aj začala.

Pracovali sme na nich prakticky každý deň, niekoľko hodín denne.

A keďže od tej doby uplynul takmer mesiac, tak si viete predstaviť, koľko práce na nich bolo.

Takže teraz môžeme hrdo vyhlásiť: „V súčasnej dobe sú už krídla opravené, vrátane poťahu.“

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Stavba modelov | 9. 3. 2018, 09:38 | Prečítané: 1966x
V minulej – úvodnej časti sme ukázali ako vyzeral tento 4-metrový model vetroňa po letnej (ťažkej) havárii.

Najviac poničený bol trup (rozgliamaná predná časť a odlomený chvost) a ľavé krídlo. V súčasnej dobe je už trup opravený, vrátane zmeny vnútorného usporiadania jeho prednej časti.

Zatiaľ však nie je „vyčačkaný“, takže pôsobí trochu „surovo“ a hlavne: trochu rušivo pôsobí lesklý poťah, vytvorený zo 6cm širokých pásov samolepiacej tapety d-c-fix. Veríme, že až bude DéGéčko plne „nalíčené“, tak sa tento nepriaznivý dojem stratí, alebo aspoň ustúpi do pozadia.

Oprava krídla začne v priebehu nasledujúcich dní.

autor: Janko O.

Komentáre: 5 | Kategórie: Stavba modelov | 11. 2. 2018, 15:32 | Prečítané: 2764x
« 1 2 3 4 5 6 »

správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 36566.6 kb