Články v kategórii Stavba modelov

Mohli sme použiť aj nadpis: Hercules už je hotový a má dokonca aj brzdy.

Ale aby sme zachovali štýl tejto série, tak sme použili tento.

Niekto by po prečítaní článku mohol namietať, že veď Hercules ešte nie je vybavený pozičným „cevaro“ osvetlením, takže vlastne nie je hotový.

Áno, je to pravda. Ale do niektorých (väčšinou väčších) modelov pozičné osvetlenie inštalujeme až po ich zalietaní (napr. 4-metrový (dvoj)motorizovaný vetroň DG-808s).

No na druhú stranu, Hercules „nečakane“ dostal brzdy.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 6 | Kategórie: Stavba modelov | 15. 7. 2018, 13:03 | Prečítané: 224x
V minulej – tretej časti sme konštatovali, že ako záver prác na veľkých konštrukčných celkoch Herculesa sme si nechali naozajstnú „lahôdku“: podvozok.

Vlastne podvozky: hlavný štvorkolesový (pod krídlami), ten bude v prvej fáze „len“ odpružený (každé koleso nezávisle) a predný podvozok – dvojmontáž, ten bude odpružený a samozrejme riaditeľný.

Dva týždne uplynuli a my sme nelenili: podvozky sú hotové.

A môžete nám teda veriť: bola to skutočná „lahôdka“!

autor: Janko O.

Komentáre: 5 | Kategórie: Stavba modelov | 1. 7. 2018, 10:28 | Prečítané: 306x
Od uvedenia minulého článku z tejto série už uplynul „nejaký“ čas – konkrétne (presne) mesiac a desať dní.

Niektorí moji kamaráti už začali „kuvikať“: No, Hercules je opäť odsunutý na vedľajšiu koľaj a do leta, ako bolo sľúbené, dokončený nebude.

Musím priznať, že majú kus pravdy, ale mám na vzniknuvšie meškanie pádne dôvody.

A tí, čo pravidelne navštevujú našu web-stránku, asi tušia aké.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Stavba modelov | 17. 6. 2018, 11:02 | Prečítané: 287x
Pred takmer tromi týždňami sme uviedli úvodnú časť tejto dvojdielnej série.

Ukázali sme v nej začiatok prác na Messerschmittovi Me-262, ktoré začali hneď po jeho havárii.

Dnes ukážeme zvyšok, až do stavu Hotovo!

Však to zase nie je žiadne prekvapenie, keďže sme už pred týždňom zverejnili videá, ako Šwalbe po oprave lieta.

Namiesto množstva slov sme opäť zvolili metódu komentovaných obrázkov.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Stavba modelov | 11. 6. 2018, 17:15 | Prečítané: 283x
Článkov o druhom (treťom, ďalšom …) živote máme na našej web-stránke viac.

Samozrejme nemáme na mysli „organický“ (ľudský, zvierací, živočíšny) život, ale život „morálny“ a tentokrát sa týka dvoj-dúchadlového modelu Messerschmitt Me-262 – Schwalbe (lastovička) od firmy Dynam.

Výrazom „druhý“ (tretí, ďalší život) chápeme to, že model, ktorý už bol takpovediac „odpísaný“, dostal druhú (tretiu, ďalšiu) šancu.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Stavba modelov | 24. 5. 2018, 14:40 | Prečítané: 317x
Takmer pred tromi týždňami sme priniesli prvú časť seriálu (ani nevieme koľko bude mať častí) o dokončení stavby dvojmetrového modelu lietadla C-130 Hercules.

Keďže sme sa do dokončenia pustili po deviatich rokoch od zakúpenia výrezov, tak sme úvodný článok nazvali: „Dvojmetrový C-130 Hercules: 9 rokov v Tibete“.

18 dní uplynulo a my sme sa o pokračovaní stavby nijako nezmieňovali: návštevníkom našej web-stránky by sa dokonca mohlo zdať, že sme nerobili nič iné, len sme zalietavali stále nejaké iné nové (hlavne Milanove) modely.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 3 | Kategórie: Stavba modelov | 26. 4. 2018, 18:08 | Prečítané: 316x
Opäť jeden taký (zdanlivo) nejasný a chaotický nadpis.

No pozorní návštevníci našej web-stránky už zmienku o Tibete v našich článkoch zaregistrovali.

Bolo to v súvislosti so stavebnicou vetroňa Harmony, ktorá po zakúpení ležala 7 rokov na skrini, kým sa dočkala dokončenia. Tomu obdobiu sme (inšpirovaní známym filmom) dali meno: Sedem rokov v Tibete.

No teraz sme svoj rekord prekonali: EPP výrezy dvojmetrového - štvormotorového modelu C-130 Hercules však na svoju chvíľu čakali viac ako 9 rokov. A tak sme (v duchu tradície) aj toto nazvali, ako inak: Deväť rokov v Tibete.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Stavba modelov | 8. 4. 2018, 17:30 | Prečítané: 392x
V (predchádzajúcom) článku: „Vetroň sa dá motorizovať aj inak“ sme spomenuli, že pred vyše rokom sme sa francúzskym modelárom Gerrym nechali inšpirovať a Milanovo (druhé) DéGéčko (4-metrový vetroň DG-808S Competition) sme "omotorovali" rovnakým spôsobom.

A v poslednej vete sme uviedli že, podoba medzi Gerryho ASH-25 a našim DG-808S Competition je neuveriteľná.

Preto sme titulný obrázok dnešného článku úmyselne upravili tak, aby to bolo už na prvý pohľad zrejmé.

…........................

Okrem toho: v dnešnom článku sa zmienime o definitívnej podobe palubnej inštalácie, o vyvážení modelu, ukážeme zopár detailov pohonných jednotiek nášho „DéGéčka“ a záver bude venovaný dizajnovej úprave tohto nevšedne vyzerajúceho vetroňa.

A keďže toto je záverečná časť minisérie, tak skonštatujeme, že model DG-808s Competition je kompletne opravený a upravený a teda pripravený na štart.

autor: Janko O.

Komentáre: 6 | Kategórie: Stavba modelov | 1. 4. 2018, 10:15 | Prečítané: 545x
Keď sa Fénix blížil do finále, poťažkali sme si, že so všetkým môžeme byť jakš-takš spokojní, ale s kabínou veru nie.

Vyrobili sme si - takú „hranatú“, v rámci našich možností, ale tajne sme túžili po takej tej peknej oblej „bubline“.

Až požiar Miroslavovho Vipera nám vnukol myšlienku: „A takáto by sa na to nedala použiť?“

A tak sa Fénix napokon dočkal aj oblej kabíny.

autor: Janko O.

Komentáre: 4 | Kategórie: Stavba modelov | 27. 3. 2018, 10:59 | Prečítané: 425x
Koncom Januára (Ledna) sme priniesli deviatu časť tejto série, v ktorej konštatujeme, že Fénix je takmer hotový: ešte treba popracovať na kabíne a na nejakých inštalačných drobnostiach.

Od tej doby uplynul viac ako mesiac a mohlo by sa zdať, že nič …

Ale nie, Fénix bol dokončený v priebehu niekoľkých nasledujúcich dní, ale keďže sme začali s reinkarnáciou DéGéčka (4-metrový vetroň DG-808S Competition), tak sme sa akosi nemali k tomu, aby sme Fénixa pofotili a stvorili záverečný článok.

No teraz je to konečne tu!

autor: Janko O.

Komentáre: 2 | Kategórie: Stavba modelov | 11. 3. 2018, 10:38 | Prečítané: 472x
V úvode predchádzajúcej – 2. časti sme konštatovali, že trup je už opravený, vrátane zmeny vnútorného usporiadania jeho prednej časti.

Tiež sme spomenuli, že oprava krídla (krídiel) začne v priebehu nasledujúcich dní.

A aj začala.

Pracovali sme na nich prakticky každý deň, niekoľko hodín denne.

A keďže od tej doby uplynul takmer mesiac, tak si viete predstaviť, koľko práce na nich bolo.

Takže teraz môžeme hrdo vyhlásiť: „V súčasnej dobe sú už krídla opravené, vrátane poťahu.“

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Stavba modelov | 9. 3. 2018, 09:38 | Prečítané: 540x
V minulej – úvodnej časti sme ukázali ako vyzeral tento 4-metrový model vetroňa po letnej (ťažkej) havárii.

Najviac poničený bol trup (rozgliamaná predná časť a odlomený chvost) a ľavé krídlo. V súčasnej dobe je už trup opravený, vrátane zmeny vnútorného usporiadania jeho prednej časti.

Zatiaľ však nie je „vyčačkaný“, takže pôsobí trochu „surovo“ a hlavne: trochu rušivo pôsobí lesklý poťah, vytvorený zo 6cm širokých pásov samolepiacej tapety d-c-fix. Veríme, že až bude DéGéčko plne „nalíčené“, tak sa tento nepriaznivý dojem stratí, alebo aspoň ustúpi do pozadia.

Oprava krídla začne v priebehu nasledujúcich dní.

autor: Janko O.

Komentáre: 5 | Kategórie: Stavba modelov | 11. 2. 2018, 15:32 | Prečítané: 815x
Mám na mysli Milanove druhé „DéGéčko“.

Zvyšky toho prvého má Miroslav a raz (vraj až bude veľký) by ho chcel zreparovať. Krídla už opravené má.

Zvyšky toho druhého mám teraz ja.

(Teraz budem trošku predbiehať:) ja už mám (pre zmenu) opravený trup.

Takže keby sme chceli, tak z tých dvoch by sme jedno DéGéčko skompletovali takmer hneď.

Ale my chceme, aby o nejaký čas boli letuschopné DéGéčka obidve.

autor: Janko O.

Komentáre: 2 | Kategórie: Stavba modelov | 4. 2. 2018, 12:08 | Prečítané: 588x
Predchádzajúcu – 8. časť tohto miniseriálu sme uverejnili už pomerne dávno: takmer pred mesiacom – 7.1.2018. Hoci 7.časť ju predchádzala len zhruba o týždeň.

Pôvodne mala byť deviata časť časťou záverečnou a podľa toho sme k tomu aj pristupovali.

Avšak keď sa stále neobjavovala, tak niektorí naši modelárski kolegovia kde-tu uštipačne „utrúsili“: Tá bude zas (ako obvykle) o štyri roky?

A tak, aby sme im dokázali, že sme nezaspali na vavrínoch, skrátka že na Fénixovi stále pracujeme, rozhodli sme sa, že 9.časť nebude posledná – záverečná, ale (zrejme) predposledná.

autor: Janko O.

Komentáre: 6 | Kategórie: Stavba modelov | 30. 1. 2018, 18:32 | Prečítané: 564x
Dnes ukážeme ako sme do (dolných aj horných) kanálov na „technologické štruktúry“ umiestnili – uložili už samotné technologické štruktúry, teda kabeláž a jednotlivé zariadenia a moduly elektronického vybavenia modelu.

Ako sme „zasieťkovali“ vstup vzduchu chladenia pohonnej batérie a spodného nasávania pohonného dúchadla.

Tiež čím sme Fénixa poťahovali a ako sa s touto fóliou, či skôr tapetou, pracuje.

A v závere tejto časti si čo-to povieme ako sme zreparovali základňu kabíny.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Stavba modelov | 7. 1. 2018, 09:46 | Prečítané: 658x
Keďže práce na Fénixovi medzičasom pokročili a aj v súčasnosti stále pokračujú, prinášame dnes ďalší prehľad zmien, ktoré tento model od predchádzajúcej časti tejto série doznal.

Podnadpisom tejto časti by mohlo byť také zvláštne slovné spojenie, ktoré sme si sami vymysleli: základy na technologické štruktúry.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Stavba modelov | 29. 12. 2017, 13:22 | Prečítané: 568x
Pravidelným (a dlhodobo verným) návštevníkom našej web-stránky sa teraz v hlave asi „vyrojí“ niekoľko otázok:

1. odkiaľ mi je ten nadpis taký povedomý?

2. kedy že to bola uverejnená predchádzajúca (5.) časť?

3. kedy bola uverejnená prvá časť?

4. a o čom že to táto séria vlastne je? (nespomínam si)

….................................................................

5. prečo sa práve teraz objavila 6. časť?

6. budú ďalšie časti zverejnené zase až po rokoch?

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Stavba modelov | 21. 12. 2017, 17:34 | Prečítané: 563x
Na začiatku tohto roku som si (našťastie len tak potichu) povedal, že mám modelov dosť, že si teda (v roku 2017) už žiadny nekúpim, nepostavím, či inak nezaobstarám.

Morálnu „silu“ mi navyše dodávala skutočnosť, že aj naša PC Telemetria bola pôvodne koncipovaná na max. 16 modelov, pričom Trans(V)TOL bol zavŕšením tejto „série“.

Lenže … Ako sme už dávnejšie spomínali, nie je dobré si dávať akékoľvek podobné predsavzatia, pretože modelár má nutkavú potrebu ich neustále porušovať.

A tak keď som koncom leta videl, ako Miroslav „šantí“ so svojim novým modelom – Convergence, bolo rozhodnuté.

A hneď som aj začal premýšľať nad úpravami softvéru našej PC Telemetrie, teda nad „sériou 32“.

autor: Janko O.

Komentáre: 3 | Kategórie: Stavba modelov | 27. 11. 2017, 17:23 | Prečítané: 673x
"Čítal som vaše články v Akademii letectví. V čísle 12/2009 sú navrhnuté modely, do ktorých je treba pridať balast, aby dosiahli tie správne výkony. Chcem sa opýtať, či by namiesto balastu nebolo lepšie postaviť ťažšie krídlo alebo trup alebo oboje." J.D.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 4 | Kategórie: Stavba modelov | 17. 10. 2017, 08:57 | Prečítané: 5812x
V minulej časti sme videli, ako Oscar „o čumák prišiel“, teda ako vďaka slabej (a stále praskajúcej) motorovej prepážke bolo nutné vyrobiť mu novú - inú, silnejšiu.

Tiež sme videli, že ani geometria jeho chvostových plôch nebola v poriadku.

V tomto dieli už ukážeme Oscara bez týchto neduhov.

autor: Janko O.

Komentáre: 2 | Kategórie: Stavba modelov | 30. 7. 2017, 07:30 | Prečítané: 4439x
1 2 3 4 5 »

správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 28365.91 kb