![]() |
Asi pred šiestimi týždňami sme uviedli prvú časť tohto (zatiaľ) dvojdielneho seriálu.
Vtedy sme porovnávali vlastnosti nových, v tuzemsku, v kamennom obchode kúpených LiPol batérií s vlastnosťami starých, v Číne zakúpených Turnigy. Ako to dopadlo, prezrádza nadpis.
Dnes porovnáme vlastnosti tých (už spomínaných) starých Turnigy, s vlastnosťami čerstvo nových, v Číne zakúpených LiPoliek Turnigy. A prezradíme, že výstižnejší nadpis tohto článku by bol: Dobré, to boli tie staré Turnigy. autor: Janko O. |
![]() |
Problémy s kvalitou ale aj dopravou LiPol batérií z HobbyKingu na Slovensko nás primäli k „zúfalému“ činu:
Inšpirovaní radami skúsených a pravoverných, že (skoro) všetko z Číny je nanič a že LiPolky treba kupovať v tuzemsku, ale aj ostatné modelárske výrobky pokiaľ možno nečínske, takpovediac „značkové“, sme tak aj urobili. A ako sme „dopadli“, sa dočítate ďalej. autor: Janko O. |
![]() |
Článok z technet.idnes.cz pripravil Janko O.
.................................................................. Letadlo budoucnosti bude na baterie. Za dvacet let . Evropské letecké konsorcium EADS představilo na pařížském aerosalonu koncept dalšího letounu budoucnosti. Po ekologicky šetrnějších elektromobilech nebo elektroplavidlech přišlo na řadu i "elektroletadlo" nazvané VoltAir. Vznést by se mohlo kolem roku 2035. |
![]() |
Bohdan z BB vyvažoval Robovi T. z Brezna 90 mm EDF turbínu a spracoval o tom pekný článok aj s fotkami.
pridal: mior |
![]() |
V prvom článku o sériovom alebo paralelnom zapájaní batérií je spomínané, že sme s bratom Miroslavom zaviedli "unifikáciu" v LiPol batériách. Sú tam spomenuté aj pádne dôvody, ktoré nás k tomu viedli. Aby sme mohli jednoducho vykonávať prevody pohonu z jedného typu baterky na iný, zaviedli sme si novú "pseudojednotku" (ale "virtuálna" znie lepšie), ktorá by do tejto problematiky mohla vniesť jasno. Dali sme jej síce prapodivné, ale výstižné meno ČlánokAmpérHodina.
autor: Janko O. |