Články v kategórii Pohony

Keď sme v apríli 2013 uviedli prvú časť pojednania o znižujúcej sa kvalite LiPo batérií a neskôr v máji uviedli druhé pokračovanie, povedali sme si s bratom Jankom, že chtiac – nechtiac v zmysle nedôvery voči nálepkám na lipolkách budeme musieť prejsť na vyššie hodnoty udávaných Cé. Ak pred štyrmi rokmi zakúpená lipolka skutočne vyhovovala určenému pohonu, dnes to už tak jednoznačne povedať nemôžeme.

autor: mior

Komentáre: 3 | Kategórie: Pohony | 20. 1. 2014, 18:06 | Prečítané: 3840x
V čom teda tkvie vyváženosť alebo nevyváženosť dúchadla?

Problém je možné rozložiť na niekoľko častí, ktoré samozrejme súvisia s konštrukčným usporiadaním pohonnej jednotky.

Je zrejmé, že ak na vyvážený motor vďaka nepresnému unášaču krivo nasadíme samostatne vyvážený rotor dúchadla, celok bude nevyvážený.

Ak na vyvážený motor dobre nasadíme nevyvážený rotor dúchadla, výsledok bude rovnaký.

autor: Janko O.

Komentáre: 11 | Kategórie: Pohony | 19. 1. 2014, 15:45 | Prečítané: 8959x
Táto téma už je na tejto Web stránke spomínaná v niekoľkých článkoch (napr. Vnútorný odpor LiPol batérií, Kapacita LiPol batérií, Využiteľná kapacita LiPol), ale vždy len po kúskoch.

Teraz by sme chceli, aby to bolo všetko na jednom mieste.

Teda presnejšie povedané, bude to v dvoch dieloch:

tento prvý - úvodný, to je skôr také "predvarenie" problematiky.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Pohony | 15. 1. 2014, 10:14 | Prečítané: 16001x
V priebehu posledných piatich rokov výrazne stúpla obľuba RC modelov poháňaných elektrickým dúchadlom (anglicky EDF - electric ducted fan).

Táto obľuba je zrejme ovplyvnená rozsiahlou ponukou a množstvom reklám, ktoré nás nabádajú, aby sme sa aj my stali pilotmi stíhačky.

Drvivá väčšina týchto modelov je vyrobená z penových materiálov a krajina ich pôvodu je zrejme jednoznačná.

autor: Janko O.

Komentáre: 8 | Kategórie: Pohony | 11. 1. 2014, 09:01 | Prečítané: 14182x
Účinnosť vrtule obecne rastie so zväčšujúcim sa priemerom. Ale len do určitej miery. Potom začína klesať. A navyše, behom zväčšujúceho sa priemeru, pokiaľ zachovávame rovnaké otáčky, hučí čím ďalej viac, až to môže byť neznesiteľné.

Toľko citát pána Jaroslava Lněničku.

Ale čítajme ďalej.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 2 | Kategórie: Pohony | 31. 10. 2013, 20:35 | Prečítané: 3331x
Na jednej už dávnejšej webovej diskusii sa spomínal ŤAH DÚCHADIEL, hlavne elektrických - teda EDF, ale spomínali sa tam aj dúchadlá poháňané piestovým spaľovacím motorom).

A tak som si urobil trochu poriadok v rôznych lístočkoch a našiel som takéto výsledky meraní.

autor: Janko O.

Komentáre: 2 | Kategórie: Pohony | 27. 9. 2013, 09:35 | Prečítané: 5392x
Keď môj brat Janko O. napísal článok o voľnobehu v modeloch poháňaných dúchadlom, hneď ma napadlo, že by bolo dobré tento článok rozšíriť o modely poháňané elektromotorom a vrtuľou. Nakoniec som sa rozhodol, že bude lepšie, ak nebudeme rozširovať pôvodný článok, ale napíšem nový.

autor: mior

Komentáre: 5 | Kategórie: Pohony | 2. 6. 2013, 14:22 | Prečítané: 5207x
Asi pred šiestimi týždňami sme uviedli prvú časť tohto (zatiaľ) dvojdielneho seriálu. Vtedy sme porovnávali vlastnosti nových, v tuzemsku, v kamennom obchode kúpených LiPol batérií s vlastnosťami starých, v Číne zakúpených Turnigy. Ako to dopadlo, prezrádza nadpis.

Dnes porovnáme vlastnosti tých (už spomínaných) starých Turnigy, s vlastnosťami čerstvo nových, v Číne zakúpených LiPoliek Turnigy.

A prezradíme, že výstižnejší nadpis tohto článku by bol: Dobré, to boli tie staré Turnigy.

autor: Janko O.

Komentáre: 9 | Kategórie: Pohony | 21. 5. 2013, 15:49 | Prečítané: 5814x
Problémy s kvalitou ale aj dopravou LiPol batérií z HobbyKingu na Slovensko nás primäli k „zúfalému“ činu:

Inšpirovaní radami skúsených a pravoverných, že (skoro) všetko z Číny je nanič a že LiPolky treba kupovať v tuzemsku, ale aj ostatné modelárske výrobky pokiaľ možno nečínske, takpovediac „značkové“, sme tak aj urobili.

A ako sme „dopadli“, sa dočítate ďalej.

autor: Janko O.

Komentáre: 8 | Kategórie: Pohony | 10. 4. 2013, 16:24 | Prečítané: 4364x
V prvej časti tejto série článkov sme uviedli nasledujúcu predtuchu:

"Sme si vedomí, že na túto tému existujú zásadné a skalopevné názory, pričom ten náš je zrejme menšinový. Cez to všetko sa pokúsime statočne odolávať a argumentovať, aby sme čestne obhájili svoje názory."

Že to vyvolá vlnu odporu, to sme - ako vidno, tušili, ale že to bude až taká "Tsunami", to nám ani vo sne nenapadlo.

autor: Janko O.

Komentáre: 27 | Kategórie: Pohony | 25. 8. 2011, 19:35 | Prečítané: 10049x
Článok z technet.idnes.cz pripravil Janko O.

..................................................................

Letadlo budoucnosti bude na baterie. Za dvacet let

.

Evropské letecké konsorcium EADS představilo na pařížském aerosalonu koncept dalšího letounu budoucnosti.

Po ekologicky šetrnějších elektromobilech nebo elektroplavidlech přišlo na řadu i "elektroletadlo" nazvané VoltAir.

Vznést by se mohlo kolem roku 2035.

Komentáre: 5 | Kategórie: Pohony | 7. 7. 2011, 07:18 | Prečítané: 2389x
Bohdan z BB vyvažoval Robovi T. z Brezna 90 mm EDF turbínu a spracoval o tom pekný článok aj s fotkami.

pridal: mior

Komentáre: 0 | Kategórie: Pohony | 2. 6. 2010, 10:46 | Prečítané: 4102x
V prvom článku o sériovom alebo paralelnom zapájaní batérií je spomínané, že sme s bratom Miroslavom zaviedli "unifikáciu" v LiPol batériách. Sú tam spomenuté aj pádne dôvody, ktoré nás k tomu viedli. Aby sme mohli jednoducho vykonávať prevody pohonu z jedného typu baterky na iný, zaviedli sme si novú "pseudojednotku" (ale "virtuálna" znie lepšie), ktorá by do tejto problematiky mohla vniesť jasno. Dali sme jej síce prapodivné, ale výstižné meno ČlánokAmpérHodina.

autor: Janko O.

Komentáre: 1 | Kategórie: Pohony | 14. 3. 2010, 16:27 | Prečítané: 3606x
« 1 2 3 4

správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 26892.48 kb