Články v kategórii Iné

Dňom 15.11.2019 končí platnosť "legendárneho" Rozhodnutia 1/2015.

Od toho dňa bude v platnosti (možno ešte "legendárnejšie") Rozhodnutie 1/2019.

Zatiaľ sme to len tak v rýchlosti "preleteli".

A veru nevieme, či sa máme radovať alebo plakať.

Ale asi skôr to druhé!

pripravil: Janko O.

Komentáre: 4 | Kategórie: Iné | 2. 11. 2019, 10:34 | Prečítané: 1471x
Náš český modelársky kolega Petr je tak trochu rovnaká "krvná skupina" ako my:

Rád experimentuje s modelárskou elektronikou.

Poslal nám link na svoj web, kde je možné dočítať sa kadečo zaujímavé.

Veď posúďte sami!

pripravil: Janko O.

Komentáre: 2 | Kategórie: Iné | 29. 10. 2019, 17:56 | Prečítané: 1126x
Už to je viacero rokov, čo sme na našej Web stránke uviedli prvý diel seriálu: „Zapojenie batérií - paralelne či sériovo?“

Hneď v úvode prvej časti sme predpokladali určitú vlnu nesúhlasu a veštili sme konflikty, ale to čo potom prišlo, predčilo všetky naše očakávania.

Po dlhom a opakovanom vysvetľovaní nakoniec aj naši najväčší odporcovia uznali, že paralelné zapojenie má v určitých prípadoch svoje opodstatnenie, ale vzhľadom na dostatočný sortiment dostupných LiPol batérií, je to situácia nie príliš častá. To sme uznali aj my a zdalo sa, že bol nastolený mier.

Až do dňa, kedy sa pod piatou časťou seriálu objavil nasledujúci „milý“ komentár.

Autor: Janko O.

Komentáre: 16 | Kategórie: Iné | 8. 10. 2019, 16:34 | Prečítané: 4643x
Vyvažovanie modelu s CG GURU BASIC si našlo viacerých priaznivcov.

Jednoduché nastavenie ťažiska modelu lietadla porovnávaním skutočného a požadovaného modelu je efektívne, často krát ho však treba viac krát s jedným modelom opakovať.

Ale keďže sme modelári, rozprávame sa s modelármi ale hlavne počúvame, vyvinuli sme nadstavbovú verziu elektronickej vyvažovačky CG GURU ADVANCE.

autor: Milan H.

Komentáre: 10 | Kategórie: Iné | 4. 10. 2019, 11:47 | Prečítané: 2017x
Touto parafrázou na pesničku od Elánu sme chceli navodiť takú možno trochu clivú atmosféru, ktorá je charakteristická pre toto obdobie v našom živote.

Tí, čo navštevujú našu stránku pravidelne, si isto povšimli, že nových článkov je v poslednom období ako šafránu.

Tí, čo chodievajú lietať na „naše“ miesta, si isto všimli, že sa tam vyskytujeme pomerne zriedka.

Rok 2019 sa síce ešte neskončil, ale už „to má za pár“ a tak sa odvážime predbežne a opatrne bilancovať:

Už sme zažili aj lepšie roky!

autor: Janko O.

Komentáre: 2 | Kategórie: Iné | 23. 9. 2019, 16:34 | Prečítané: 1204x
Keď sa vo vzduchu (počas letu) rozpadne model, je to vždy „sranda“.

Ale keď sa vo vzduchu rozpadne veľký model (model v merítku 1:2 je myslím naozaj dosť veľký), vážiaci asi 100 kg, tak vtedy aj sranda v úvodzovkách končí.

Najhoršie je to, že pilot s ním vtedy ani žiadne „psie kusy“ nevystrájal.

Skrátka: zlá (slabá - nevhodná) konštrukcia.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 8 | Kategórie: Iné | 15. 9. 2019, 09:56 | Prečítané: 3698x
Možno nás vnímajú (tak ako je to ukázané v nasledujúcej vydarenej animácii) ako veľkú hrozbu a preto cítia potrebu "pristrihnúť nám krídelká".

Hoci by sa dala tejto animácii vyčítať značná miera naivity (protivník sa nezmohol ani na jediný výstrel a tak jediné "monštrum" zlikvidovalo celú armádu), treba priznať, že ukázané technológie a postupy nie sú nereálne a niečo také by sa dalo realizovať už dnes a nie až o 10 či 20 rokov.

Cez to všetko sa mi zdá byť trochu pritiahnuté za vlasy, ak dvaja "frajeri" na motorkách s tabletmi v ruke "odfajčia" stovky stíhačiek F-16, desiatky bombardérov B-1 a B-2 a nespočet tankov, zatiaľ čo personál len bezhlavo uteká a nezmôže sa absolútne na nič.

Takýto útok by nezvládli ani dvaja agenti 007, no úradníci si možno myslia, že dronisti a modelári toho schopní sú.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Iné | 21. 7. 2019, 09:14 | Prečítané: 1247x
Mám na mysli jeho film Vtáci (The Birds) z roku 1963.

Keď som ten film ešte dávno-dávno prvýkrát videl, zdal sa mi dosť nerealistický.

Po zhliadnutí videa (natočeného pred asi dvomi rokmi v jižnej Austrálii), ktoré vám teraz ponúkam, už o jeho nerealističnosti až taký presvedčený nie som.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Iné | 17. 7. 2019, 10:03 | Prečítané: 1281x
Martin Pilný na svojom webe www.pina.cz píše:

"Až budete příště na letišti prohánět po obloze svého RC větroně, můžete se mezi přítomnými blýsknout znalostí správných názvů jednotlivých typů oblaků. Stačí si nastudovat info grafiku od Pearson Education.

Chcete-li se o tématu dozvědět více, doporučuji knihu Petra Dvořáka příznačně nazvanou Termika (aneb vyšší škola plachtění), která se počasí a oblakům věnuje mnohem podrobněji."

pripravil: Janko O.

Komentáre: 1 | Kategórie: Iné | 5. 7. 2019, 09:51 | Prečítané: 4517x
Asi pred vyše siedmimi rokmi sme uviedli článok o kolmo štartujúcej (a samozrejme kolmo pristávajúcej) F-35-ke.

Na webe Libora Kolmana sme našli akési voľné pokračovanie.

Ide o skúšky vhodnosti využitia F-35-ky na lietadlových lodiach pri štartoch bez (obvyklého) parného katapultu.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 6 | Kategórie: Iné | 17. 6. 2019, 08:46 | Prečítané: 4495x
Myslíme si, že je to úplne normálne: ak agentúra pre letectvo a vesmír niečo skúša, tak to v začiatkoch isto skúša na „zmenšeninách“, teda na modeloch.

Na videu, ktoré vám ponúkame, „chlapci“ z NASA experimentujú so sklápaním koncov krídiel (hore aj dole) počas letu a pomocou bezpočtu senzorov zisťujú ich vplyv na letové vlastnosti lietadla.

Pravdu povediac, model majú pekný (žiadna „pena“ ako my)! Asi stál aj „pekné“ peniaze.

Že sa jedná o „seriózne“ zariadenie môžete usúdiť podľa naozaj perfektného vymakaného „bytelného“ odpruženého brzdeného podvozku.

Že by čítali náš článok „Modelársky paradox“?

Keď však pozerám na koniec videa, tak musím skonštatovať, že my pristávame lepšie (bez odskokov)!

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Iné | 29. 5. 2019, 16:26 | Prečítané: 1468x
Toto je akousi parafrázou na dva naše články, v ktorých sa konštatuje, že väčšie modely lietajú jednoducho lepšie. Ale teraz vám chceme ukázať video, ktoré dokazuje, že toto pravidlo platí aj pre skutočné lietadlá. Konkrétne platí, že väčšie (dopravné) lietadlá znášajú nepriazeň počasia (prudké poryvy vetra) lepšie ako tie menšie.

Zreteľne vidno, že taký Airbus A380 si z búrky Eberhard nad letiskom v Düsseldorfe robí oveľa menšie vrásky, ako ostatné – menšie dopravné lietadlá, pričom mnohé z nich si pokus o pristátie (pre veľký úspech) zopakovali, alebo to nad Düsseldorfom rovno vzdali.

Je síce pravda, že na záberoch sú A380-ky počas štartu, kedy môžu byť o pár sto ton paliva ťažšie ako počas pristávania, ale i tak je výhoda ich „veľkosti“ zrejmá.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Iné | 19. 4. 2019, 10:14 | Prečítané: 1413x
Pred časom sme uviedli článok „Čo všetko môže spôsobiť (iným lietadlom) zvírený vzduch“, v ktorom je aj video, dokumentujúce haváriu lietadla, spôsobenú práve takýmto vírom.

Za normálnych okolností sú takéto vzdušné víry neviditeľné, ale …

Niekedy môže škaredé počasie priniesť aj pozitíva, keď zviditeľní to, čo je inak neviditeľné.

A práve taká tá (hnusná) jesenná (podzimní) či zimná hmla je na to ideálna.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Iné | 20. 3. 2019, 08:49 | Prečítané: 2598x
Zatiaľ je to iba návrh, ale je veľmi pravdepodobné (až takmer isté), že sa aj tieto nové povinnosti modelárov objavia tiež v definitívnom znení.

…...................................

Väčšina rekreačných modelárov spadá do tried: C2, C3 a C4.

A tak si v návrhu Rozhodnutia 1/2019 sami prečítajte čože nás to vlastne čaká.

Či máme dôvod na radosť a či na smútok.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Iné | 18. 3. 2019, 09:56 | Prečítané: 1986x
Ako sme písali v článku „Cularis na iný spôsob“, modelár v rokoch si niekedy myslí, že už v tejto branži videl všetko.

Mňa však fascinuje to, že VŽDY sa po čase objaví niečo nové, čo ma prekvapí a potom krútim hlavou so slovami: „Tak toto by mi fakt nenapadlo.“

Rovnako je to aj s novou modelárskou „disciplínou“ s názvom WingBoarding.

No povedzme rovno, že je to zábavka drahá, náročná na technické vedomosti, zručnosti a technické vybavenie.

Ale potom je hneď (všetkým) jasné, že „toto“ nemá každý.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Iné | 17. 3. 2019, 09:08 | Prečítané: 4025x
Tu je asi každý text zbytočný.

Treba si pozrieť pripojené videá.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Iné | 9. 3. 2019, 08:15 | Prečítané: 3075x
V souvislosti s novými i některými staršími vysílačkami (např.: Flysky FS-GT3C, FS-GT2B ...) vyvstává i otázka jejich pohodlného nabíjení.

Vysílačky jsou opatřeny miniUSB konektorem a jsou dodávány s nabíjecím kabelem typu USB/miniUSB.

Lze je tedy nabíjet například z USB portu stolního počítače nebo notebooku, to však není vždy možné nebo pohodlné.

Řešením tak může být některá z USB nabíječek, jimiž je trh doslova zaplaven.

V tomto článku vám pár typů nabíječek, vhodných pro nabíjení nejen vysílaček, představím.

autor: Michal Nováček

Komentáre: 0 | Kategórie: Iné | 3. 3. 2019, 12:57 | Prečítané: 1132x
Na autentickom videu, ktoré zachytáva reálnu (nesimulovanú) haváriu štvormiestneho lietadla, si budete môcť pozrieť, čo sa vlastne stalo.

Krátko po štarte sa lietadlo začne náhle nakláňať doprava a hoci pilot správne reaguje a „kontruje“ naplno doľava, v skutočnosti už nič nezmôže a lietadlo havaruje.

Čo to bolo za (tajomnú) neviditeľnú silu, ktorá to spôsobila?

Video predkladá (prozaické) vysvetlenie vplyvu fyzikálnych zákonov.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 1 | Kategórie: Iné | 27. 2. 2019, 08:12 | Prečítané: 2675x
Já zatím ještě netisknu, ale oblast 3D tisku sleduji a předpokládám, že časem se k nějaké třidé tiskárně dokopu.

3D tisk, tedy pokud se bavíme o takovém tom malém domácím tisknutí, se již dávno přesunul z fáze hloubání nad nějakou stavebnicí do dostupnosti plně komerčních produktů, které stačí jen zapnout a tisknout.

V prodeji jsou mnohé typy tiskáren, lišící se vlastnostmi a samozřejmě i cenou.

autor: Michal Nováček

pripravil: Janko O.

Komentáre: 2 | Kategórie: Iné | 10. 2. 2019, 11:52 | Prečítané: 1516x
Keď sme pred časom uviedli článok „Veď aj toto je (len trochu väčšie) Horten UFO“, tak v komentároch náš kamarát a spolupracovník (prekladateľ) Soaron uviedol:

„Počítače v lietadle dostávajú dosť zabrať. To trepotanie elevonmi počas celého letu je fakt zaujímavé. Bol by som zvedavý, ako by podobnú stabilizáciu zvládal pilot bez počítačov.“

Vtedy som si spomenul na iné video, kde vidieť nie jednoduchú činnosť stabilizačného systému (len krídeliek) skutočného Airbusu A-380.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 1 | Kategórie: Iné | 5. 2. 2019, 10:26 | Prečítané: 2950x
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »

správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 37457.8 kb