Minulý víkend sme neoficiálne otvorili svahovú sezónu na Lysici pri Bošáci.
autor: mior
Lysica pri Bošáci (medzi Trenčínom a Novým Mestom nad Váhom) - dobrý kopec svahom orientovaný na juh s výškovým previsom približne
O jeho vhodnosti svedčí aj fakt, že sem chodia trénovať aj reprezentanti Slovenska v kategórii F3X z LKM NItra a na Lysici sa v túto sobotu 1.5.2010 bude konať súťaž v tejto kategórii. (Poznámka: Dnes - 30.4.2010 som sa dozvedel, že súťaž na Lysici sa odkladá na september)
S paraglajdistami sa snažíme nažívať v celkovej symbióze - to značí, že si nezavadziame, ale si pomáhame. Dokážeme sa navzájom priučiť čo-to z teórie letu, z aerodynamiky či si vysvetľujeme, ako najlepšie odhadnúť Matku Prírodu, ktorá dokáže tak nádherne vytvárať termické bubliny.
Ba pomáhame si aj prakticky. Už neraz som svojim modelom vyhľadával termiku alebo svahové prúdenie a potom ho oznamujem padačkárom, ktorí do označených miest nalietávajú a získavajú tak cenné metre výšky a ešte cennejšie minúty letu.
Nedávno sa stala taká milá príhoda - jeden paraglajdista sa úspešne vzniesol do výšky a prítomný vetrík ho zahnal nad blízku dedinu Bošáca. Jediné miesto na pristátie sa javilo miestne ihrisko, na ktorom práve prebiehal futbalový zápas. Glajdista musel pristáť počas zápasu priamo na ihrisku, za čo ho rozhodca ocenil červenou kartou a zjavným gestom ho vykázal z ihriska za potlesku divákov.
Takými dvomi vadami na kráse Lysice je fakt, že svah je orientovaný len južne, čiže za severných vetrov, ktoré sú v tomto okolí častejšie ako južné, je nepoužiteľný. Druhou škvrnkou je prístupová cesta. Stará asfaltka vytvorená isto ešte za socializmu prechádza do poľnej cesty a obe sú veľmi vymleté dažďami a autami. Sem-tam ju síce pár dobrovoľníkov trochu upraví, ale aj tak výjazd je veľmi náročný a s osobným autom s nízkym podvozkom bez škrabanca skoro nemožný.
Zľava: ja (mior) s modelom Cularis od Multiplexu, Patrik (skriu) s modelom EasyGlider elektro od Multiplexu, Michal s EasyStarom od Multiplexu, Marek s EasyStarom od Multiplexu a Jarko (farda) s elektromodelom Filip.
Zatial tu nieje žiaden príspevok, môžeš začať ty:-)