RC havárie 2016 – 1. časť
Poďme si pozrieť (prvé) asi 12-minútové video, ktoré je akousi „zbierkou“ video-šotov nevydarených štartov, pristátí, no hlavne havárií RC modelov lietadiel za rok 2016.
Pozrime si to nie preto, aby sme „pookriali“ vďaka tej našej typickej slove(a)nskej škodoradosti, ale aby sme sa poučili na chybách iných, ak sa to aspoň trochu dá.
Pretože už po pár záberoch zistíme, že havárií, ktorých príčinou je technická závada (nie zlá konštrukcia modelu), je naozaj len pár.
Drvivá väčšina havárií modelov má však príčinu v rukách (nezvládnutej pilotáži, obzvlášť pristátí), alebo skôr v hlavách (v zlom odhade a niekedy aj frajerine) ich pilotov.
pripravil: Janko O.
Video: RC PLANE CRASHES & MISHAPS COMPILATION - TBOBBORAP1 - 2016
<Staršie | tento článok | Novšie>
Napísané: 15. 4. 2017, 10:13 |
Prečítané: 5973x |
Kategórie: Lietanie |
Napísal: admin |
Komentáre: 6
Nuz technickych problemov som tam videl viac (ako nevysunutie podvozku a nasledne pekna reakcia pilota na tu skutocnost) ako "kniplovych" problemov... Pristatie na cumak je zase neskusenost... Aj na velkom lietadle s prednym podvozkom a ostruhou tahas k sebe ako divy aby si nezaryl vrtulou...
Nevysunutie podvozku ja osobne považujem za onu "zlú konštrukciu modelu", teda za chybu človeka, nie (skrytú) vadu materiálu a pod.
Kolko krat musis dimenzovat podvozok, aby bol spolahlivy, vzhladom k vahe modelu? Na to ti nik neda spolahlivu odpoved. Niekto hovori 2x dalsi 3x. Ak ho budes dimenzovat viac krat, z lietadla sa nakoniec stane ozembuch. V praxi to vyzera asi tak , ze pri pristati trochu tvrdsie dosadnes, nieco prihnes, vobec to nemusis zbadat, cely cas je lietadlo medzi letmi na podvozku . Opatovne ides hore , zavries ho a uz ho neotvoris. Toto sa mi osobne stalo na MU23 vetron 5m Myslis ze je to zlou konstrukciou modelu ? To iba v pripade, ze ho vyvalis z kridla. Je vsak mnoho pripadov , ze prasknu tzv.kamene nakolko su vyrobene z cudnej zinkohlinikovej zliatiny, pripadne ostane koncovy spinac v nedefinovanej polohe. Kvalitny zatahovaci podvozok stoji tolko ako model a stale memas zarucene , ze ho raz tiez nedolames.
Nemôžem si pomôcť, ale za tvrdším pristátím opäť vidím niečie ruky, prípadne hlavu a nie nepredvídateľné zlyhanie techniky.
Inými slovami: zlá pilotáž a/alebo zlá konštrukcia majú stále "ľudský" pôvod.
Mne to pripomína, ako keď sa ešte stále veľa modelárov snaží haváriu svojho modelu zvaliť na "rušenie".
Skrátka niečo v duchu: za to nemôžem ja, za to môže "vyššia moc".
Keď príliš tvrdo pristaneš a vyvalíš podvozok (hoci je dobre skonštruovaný), tak to je vyššia moc?
Keď dobre pristaneš, ale podvozok sa "vyvalil" (lebo bol zle skonštruovaný), tak je to vyššia moc?
A podla mna drviva vacsina ak nie vsetci ti piloti nepouzivaju to tvoje oblubene siditko, stabilizator.
Veľmi sa snažím pochopiť, aký to má s tým súvis, ale nedarí sa mi
.
Pridaj komentár
- Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
- HTML znaky budú prevedené na entity.
- Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
- Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v
jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)