Niekedy pred štyrmi rokmi - koncom decembra (prosince) 2016 sa známy americký YouTuber a recesista Casey Neistat so skupinou ďalších recesistov (Prank versus Prank) vybral do Fínska, do dedinky - sídla Santa Clausa.
Cieľom bolo naznačiť Santovi, že je najvyšší čas skoncovať s archaickým spôsobom dopravy, ktorý Santa (so svojimi sobmi) už dlhé roky praktizuje.
A aby sa (Santa) nemohol vyhovárať, tak mu priamo v jeho domovine názorne predviedli, ako by to v budúcnosti mohlo (malo) vyzerať, tak aby bolo zrejmé, že Santa kráča s dobou a že jeho nový spôsob prepravy je hodný výdobytkov techniky 21. storočia.
pripravil: Janko O.
My si o tom samozrejme myslíme svoje, ale priznáme sa, že nás zaujala technická stránka veci. Samotné zariadenie (teda Santov dron) „niečo“ váži: podľa záberov, ako ho dvaja chlapi vykladajú z hydraulickej plošiny nákladného auta, tak môže vážiť okolo 50 kg (hrubší odhad: od 30 do 70 kg). Stano O. našiel informáciu, že 75.
Casey Neistat síce nie je žiadna „korba“ (náš starší brat Milan by povedal, že je to len taký „chrchút“), ale aj s oblečením (a snowboardom) to môže dotiahnuť na tých 75 – 85 kg. Takže 16 motorov Santovho dronu môže mať ťah cca 130 kg (a možno aj viac) ( Stano O. našiel informáciu, že 476 kg.), takže na jeden motor pripadá vyše 8 kg (necelých 10 kg ťahu). Ono to zase takto úplne nefunguje, pretože dvojica nad sebou umiestnených motorov s protibežnými vrtuľami je asi efektívnejšia, ako dva samostatne „ťahajúce“ motory, ale na odhad to stačí.
Ak by sme chceli odhadnúť, aký (maximálny) súhrnný príkon má takáto šestnástica motorov, tak by sme došli k číslu cca 15 kW ( Stano O. našiel informáciu, že 80.). To by vychádzalo necelý kiloWatt na jeden motor (čo zas nie je nič výnimočné).
Ďalej naše odhady (či skôr dohady) musíme zastaviť, pretože ďalšie technické podrobnosti nemáme k dispozícii. Nepoznáme počet článkov pohonných batérií (a z toho vyplývajúce napätie), takže nepoznáme ani odoberaný prúd a nepoznáme ani ich kapacitu, takže nevieme ako dlho sa to Santovo „čudo“ môže vo vzduchu vznášať. Bližšie informácie sú v komentároch.
Jedno je však isté: Casey má v toto zariadenie úžasnú dôveru, pretože v niektorých pasážach nasledujúcich videí visí na lane vo vzduchu desiatky metrov nad zemou:
Video HUMAN FLYING DRONE
Video HUMAN FLYING DRONE- BEHIND THE SCENES
Tiež si všimnite, že pilot dronu (Casey to samozrejme nie je ), aby si v tej zime zachoval citlivosť prstov, používa vyteplený „rukáv“ na vysielač. Niektorí naši kolegovia (bratia Migovci, Patrik – skriu ...) už niečo také majú a my (Miroslav, Milan aj ja) o tom tak vážne uvažujeme, že už máme 3 kusy objednané z HobbyKingu (V súčasnosti už ich máme a používame: (Zimný) Rukáv na vysielač). Vzhľadom na našu PC telemetriu (teda „vyčnievajúci“ minipočítač BenQ S6) ich budeme musieť trochu „rozpárať“ a následne vhodne upraviť, ale doterajší priebeh zimy naznačuje, že sa nám ešte veľmi zídu.