Spomienka na tohoročné posledné letné (pekné) dni (a večery)

Fotky a videá, ktoré vám dnes ponúkame, sme vám pôvodne chceli ukázať, keď prídu tie typické sychravé upršané novembrové (listopadové) dni, aby vám zlepšili pochmúrnu náladu, spôsobenú počasím.

Že však (tie škaredé dni) prídu o mesiac skôr a nahradia nami modelármi toľko milované babie leto, to sme teda netušili.

A tak pozerajme, spomínajme aké to bolo krásne, utrime slzu …

pripravil: Janko O.

 

V piatok 30. septembra (září) 2016 sme sa ako obvykle náhodou stretli so Stanom Oršulom na Ďateline. Stano lietal so svojim obľúbeným Horten-UFOm (nie náhodou som práve takéto (priliehavé) meno dal Stanovmu modelu (ešte niekedy pred dvomi rokmi)), ja som po čase úprav, vylepšovania letových vlastností a testovania trojmotorového CanadAira CL-84 na porovnanie letel s päťmotorovou XC-142-kou.

Možno v predtuche blízkeho konca nebývale dlhého obdobia pekného počasia som Stana poprosil, či by z toho nášho poletovania neurobil nejaké minútové video. A Stano neváhal a aj počas pilotovania niečo natočil:

Video: Večer na Ďateline, 30. september 2016

…........................................................................

Druhý deň, v sobotu 1.októbra (října) chlapci z LMKBB (Letecko-Modelársky Klub Banská Bystrica) usporiadali „Otvorenie letiska Čerín - Čačín po rekonštrukcii“. Bol som na Čerín-Čačíne po dlhej dobe, ale Čerín-Čačín nesklamal: fúkal tam (skoro ako vždy) pomerne silný vietor a samozrejme (ako vždy) kolmo na dráhu.

CanadAir CL-84 už po úpravách a vylepšeniach (predné motory sú ďalej od seba, zadný motor je "vysunutý" viac dozadu, VCHP (VOP) je rozšírená aj za hranice krajných ZCHP (SOP)).

Možno aj preto vo vzdušnom priestore nad dráhou veľká tlačenica (modelov) nebola.

A tak keď som tázavo zvolal: „Môžem?“, sa skoro vždy ozvalo: „Môžeš.“ Keďže ráno v Bystrici (BB) vládlo takmer bezveterné počasie, mal som so sebou CanadAira CL-84, ktorý však veterné (obzvlášť veterno-nárazové) počasie nemiluje.

Stano (naľavo) a Peter Sudor (napravo).

Keďže som v priebehu úvodného potriasania rúk a okukovania modelov postrehol, že vietor silnie, povedal som si: „Buď teraz, alebo nikdy“.

Boj s vetrom počas miernej ľavej zákruty.

To, že vietor fúkal kolmo na dráhu mi (z pochopiteľných dôvodov) nijak nevadilo a tak som teda dal dva lety. Spoľahlivý Stano z toho opäť urobil zhruba minútové video, hoci tentokrát som ani nevedel, že točí:

O sile vetra si môžete urobiť úsudok podľa toho, ako je model (na videu asi v čase 0:24) unášaný bokom doľava.

Video: Čačín, október 2016

Potom už vietor zosilnel nad (pre mňa) únosnú mieru a tak som ešte trochu pokecal, pokukal a išiel domov.

Aby mi vietor nesfúkol model z môjho manipulačného stolíka, "zahákol" som ho predným kolesom o jeho hranu.

A tak si teraz (s odstupom času) môžeme povedať: „Ako fajn, aspoň pri pohľade na tie fotky a videá máme teplo pri duši, na rozdiel od pohľadu na súčasnú upršanú oblohu“.

Vďaka za ne (videá) patrí Stanovi Oršulovi a (fotky) Borisovi Krpelánovi.


 


 

 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 20. 10. 2016, 15:22 | Prečítané: 4165x | Kategórie: Lietanie | Napísal: admin |
Komentáre: 0

Zatial tu nieje žiaden príspevok, môžeš začať ty:-)

Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 50708.11 kb