Modelárske „rošambó“

Začiatkom augusta (srpna), presnejšie od 3. do 7.8.2016, bol Miroslav na extra-predĺženom modelárskom víkende u nás, v Banskej Bystrici.

Priateľku aj obidve dcéry nechal doma a tak sme sa plne a nerušene mohli venovať tomu, čomu sme chceli – teda modelárstvu.

Všetko sme vopred avizovali aj Milanovi a tak bolo jasné, že ak sa počasie „nevzprieči“, tak to budú modelárske orgie, modelársky „gruppen“, skrátka modelárske rošambó.

autor: Janko O.

 

Miroslav prišiel v stredu (3.8.2016) okolo obeda a hneď na podvečer toho istého dňa sme naplánovali, že na Ďateline urobíme „konvertoplánovú trojku“. Len na upresnenie: každý z nás troch bratov má XC-142-ku (a ja ešte navyše aj CanadAir CL-84). Nechceli sme „prehajdákať“ ani chvíľku, vhodnú na lietanie a tak sme sa držali obľúbeného príslovia: „Začneme naplno a potom budeme zvyšovať tempo.“

Táto stratégia sa napokon ukázala ako správna, pretože v sobotu a nedeľu sa lietať nedalo kvôli dažďu a silnému vetru. A tak sme (Miroslav a ja) v stredu, štvrtok a piatok lietali nielen v podvečer, ale aj doobeda. To preto, aby sme stiahli Milanov náskok, ktorý nad nami mal (a bohužiaľ ešte stále má ) v suverénnosti ovládania našich - predsa len trochu exotických modelov.

O intenzite nášho tréningu svedčí aj to, že sme postupne „upiekli“ dva štvorité nabíjače a polovicu dvojitého laboratórneho zdroja (ktorým sme si vypomáhali pri nabíjaní LiPoliek). Ono v obmedzenom čase a v horúcom počasí nabiť jedenásť (slovom 11 ) 6-článkových aku-pakov (Miroslav: 5 x 3000mAh, ja: 6x 2650mAh) zas nie je až taká sranda.

A ešte jedno upresnenie: Miroslav (keďže mal „prázdne“ auto) priviezol okrem XC-142-ky ešte aj veľkého Skippera XL a milovaného dvojmotoráka od Multiplexu – TwinStar-a. Vidíte, takéto odvážne plány sme mali na naše modelárske rošambó .

Je fakt, že (aj zásluhou počasia) na Skippera a TwinStara sa akosi „nedostalo“, ak pominiem, že (sobotné a nedeľné) nevľúdne počasie sme využili aspoň na Skipperove drobné konštrukčné úpravy. TwinStar žiadne úpravy nevyžadoval, ten je dokonalý tak ako je .

Takže sme sa (všetci traja) v stredu podvečer (okolo 19.00 hod.) zišli na Ďateline. Tušiac, že to bude zážitok, zobral som aj tablet, ktorým zvyknem(e) robiť naše videá (náš kanál na TouTube je rcmodely77). To však má jeden „zádrhel“: ak jeden natáča video, tak (naraz) lietať môžu len dvaja a my sme plánovali „konvertoplánovú trojku“. A chceli sme to mať natočené. Tak sme urobili niekoľko krátkych videí, kde lietajú len dvaja:

Video 1

Video 2

Video 3

Našťastie sa zničoho-nič ako spasiteľ objavil Stano Oršula (aj s manželkou a malou dcérkou) a urobil nejaké vlastné videá, kde sme „vo vzduchu“ aj všetci traja (konvertoplánoví bratia ):

Video 4

Video 5

Video 6

Na záver všetky tri XC-142-ky naraz vo vzduchu:

Video 7

Za pokročilého šera:

Video 8

Všimnite si, že s postupom času, tak ako sa viditeľnosť znižovala, rozdiel medzi modelmi s („cevaro“) osvetlením (Miroslav a ja) a bez osvetlenia (Milan) významne narastal. Opäť malé upresnenie: na záberoch má Milan na svojom modeli len originálne slabé osvetlenie – vlastne je to indikácia aktivácie motorov: neblikajúce červené a zelené svetielko na koncoch krídiel. Miroslav má už naše výkonné dvojbliky s „podsvietením“, ale len na krídlach a ja mám plné „cevaro“ osvetlenie: na koncoch krídiel, na predku modelu, v zadnej časti trupu a ešte aj „tajomné modré svetlá“ na bruchu modelu.

V súčasnosti už ale popisovaný stav nie je pravdou, pretože práve po skúsenostiach s týmto našim „neskoro-večerným rošambó“ si Miroslav dorobil aj svetielka na trupe (predok, zadok, brucho) a v týchto dňoch ja Milanovi dorábam kompletné „cevaro“ osvetlenie, takže to teraz vlastne máme všetci traja rovnako.

Ďalší deň – vo štvrtok doobeda sme boli s Miroslavom trénovať na Ďateline. Prišiel nás pozrieť aj Milan (ulial sa na chvíľu z práce ) a pochválil nás, že sa zlepšujeme. A hneď sme sa dohovorili aj na podvečer. Keď sme v dohodnutom čase prišli na Ďatelinu, tak tam boli dáki „psíčkári“, ktorí svoje autá zaparkovali tak nešťastne (skôr nevhodne), že sme nemali vhodný priestor na štarty a pristátia. A tak som navrhol ísť na Bánoš (konkrétne lokalitu „Bánoš spodok“). Milan sa sprvu zdráhal, ale po mojom argumente: „Keď to tam uvidíš, tak inam ani nebudeš chcieť chodiť!“ sa nechal prehovoriť. A naozaj. Miesto a tiež kvalita trávy (narozdiel od Ďateliny) sa mu nanajvýš pozdávali a tak sme sa tam rozložili. Mal som so sebou aj tablet, takže vznikli nejaké videá. Stano (Oršula) bol s rodinou za svojou rodinou mimo BB, takže „bánošskú trojku“ v akcii nemal kto zdokumentovať, preto nasledujúce videá sú len „single“ alebo nanajvýš „duetá“:

Video 9

Video 10

Video 11

Posledný letový deň – piatok, mal Milan nejakú „sešlost“ a tak sme si boli na Bánoši (ako inak ) zalietať len my dvaja: Miroslav a ja. Tablet som už nebral, videí sme mali požehnane a tak sme „šantili“ s našimi konvertoplánmi ako malí chlapci.

Na záver musím prezradiť, že po lietaní (v stredu, štvrtok aj piatok) sme domov prišli väčšinou okolo 21.30 hod. Išli sme vyvenčiť našu sučku Tinku, niečo sme pojedli, dali sprchu, priebeh lietania podrobne vylíčili manželke, sadli k televízoru a behom pár minút „padli za vlasť“.

 



Tak toto modelárske rošambó stálo za to a budeme naň dlho spomínať. Preto som rád, že z toho máme aj videá. Veľká vďaka patrí Stanovi (Oršulovi), bez neho by to nebolo ono .


 


 


 

 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 14. 8. 2016, 11:09 | Prečítané: 6973x | Kategórie: Lietanie | Napísal: admin |
Komentáre: 8
Paráda chlapci,dobre vám to ide.trufam si povedať že tie tri dni čo ste strávili spolu lietanim nenahradí ani tyzdnova dovolenka pri mori , myslím tím odpočinok,relaxaciu a uspokojenie nervov .nech vám to lieta takto ďalej.
Odpoveď | 2016-08-14 22:36:25
.:. J O.
Presne tak, ako si to napísal.
Odpoveď | 2016-08-15 08:00:52
.:. mior | mail
Úplne presne!!!
Odpoveď | 2016-08-15 17:24:13
.:. Stano
Ze traja zkonvertoplanovani bratia heh :-)
Odpoveď | 2016-08-15 09:07:36
.:. Robo M.
Janko krasne si to zdokumentoval. Ked ste tam poletovali vsetci traja, pripomenulo mi to jeden vecer v roku 2001 (Operation Enduring Freedom), ked som v nemecku na americkej vojenskej zakladni vo Friedbergu spoza plota videl o 23:00 vecer startovat 4 americke Blackhavky doprevadzane dvomi vrulnikmi Apache. Po nastupeni pesiakov do Blackhawkov sa najprv zdvihli Apache, pocas ich visenia odstartovaly Blackhawky, a Apache leteli potom za nimi. Zimomriavky mam z toho este teraz.
Odpoveď | 2016-08-15 21:11:15
.:. J O.
Pekný zážitok.
A my - modelári sa snažíme takéto zážitky si pripraviť sami - aspoň v malom, s modelmi.
Odpoveď | 2016-08-17 07:57:14
.:. Stano O.
Zaujímavý koncept konvertoplánu tu:
odkaz
Odpoveď | 2016-09-07 10:45:47
.:. J O.
Stano,
pekné. Už som prešmátral kadečo a pozrel si rôzne konvertoplánové projekty - videá, ale toto som ešte nevidel.
Páči sa mi, že je to realizované tak profesionálne.
Nasadil si mi chrobáka do hlavy ;-) .
Odpoveď | 2016-09-08 08:07:33
Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 40170.47 kb