Milanov XC-142: držiak batérie a predbežné vytrimovanie

Milan ma po zverejnení minulého článku upozornil, že hoci tvrdíme, že XC-142 je pripravený k letu, tak vlastne ešte nemáme vyriešené uloženie (2 typov) pohonných batérií.

Keď totiž Miroslav objednával LiPolky do modelu XC-142, tak sme sa dohodli, že vyskúšame dva typy: Zippy a Turnigy NanoTech. Aby sme ich trochu „opáčili“.

A rozhodol som sa, že ešte pred prvým letom v telocvični XC-142 predbežne vytrimujem na „testovacej stolici“.

autor: Janko O.

 

Model amerického vojenského konvertoplánu XC-142 má v prednej časti (pod kabínou) pripravený priestor pre pohonnú 6-článkovú LiPol batériu s kapacitou 2650 mAh. Opäť som mal snahu „učesať“ aj silovú kabeláž, aby nezavadzala, aby bola prehľadná a aby to aj dobre vyzeralo:

Avšak batérie, ktoré sme Milanovi zadovážili, majú rozdielne rozmery, teda hlavne šírku, a tak som „lôžko“ pre LiPolku urobil stupňovité. Širšia, väčšia, ťažšia a drahšia Zippy Compact 2700/35C (so skutočnými Céčkami okolo 20) je pevne zovretá v širšom lôžku a je mierne viac vzadu:

Užšia, menšia, ľahšia (o 27 gramov) a lacnejšia Turnigy NanoTech 2650/25-50C (so skutočnými Céčkami vyše 25) je zovretá v užšej časti lôžka a je vpredu takmer úplne na doraz (plastového držiaka predného kolesa):

Potom prišlo na rad predbežné vytrimovanie modelu. Tu mi opäť pomohli predchádzajúce skúsenosti s trimovaním môjho CanadAir-u CL-84 a samozrejme veľmi sa osvedčila „testovacia stolica“ (vodiace rameno, ktoré Milan nazval „bakuľou“ ):

Pri tej príležitosti som hneď aj v praxi overil telemetriu v Milanovom vysielači Turnigy i10:

Po vytrimovaní sa model „na bakuli“ vznáša tak, ako je ukázané na nasledujúcom krátkom videu:

Video: Milanov XC-142 na tréningovej tyči

Na objasnenie činností zachytených na videu: po spustení kamery najprv ľavou rukou vychýlim smerovku úplne doprava, až stabilizačná jednotka odblokuje motory (na krídlach sa rozsvieti červená a zelená LEDka). Potom ľavou rukou zapnem letový stabilizátor a pravou odblokujem plyn.

Potom nasleduje let modelu - model sa "vznáša", pričom výšku korigujem plynom (ľavou rukou).

No a po pristátí nasledujú spätné procedúry: zablokovanie plynu, vypnutie letového stabilizátora a (smerovkou úplne doľava) stabilizačná jednotka zablokuje motory  (LEDky zhasnú).

Je zrejmé, že potom v telocvični prebehne finálne jemné vytrimovanie modelu.

Milan si už aj vyskúšal vznášanie „na bakuli“ (v prízemí nášho domu) a na telocvičňu sa vraj veľmi teší .


 


 

 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 7. 2. 2016, 17:19 | Prečítané: 4860x | Kategórie: Stavba modelov | Napísal: admin |
Komentáre: 2
janči, manželka je určite rada, že nemusí u Vás doma utierať prach :D (hlavne po interierových letových skúškach)
Odpoveď | 2016-02-07 18:47:57
.:. J O.
Na druhú stranu zase na tom koberci pod modelom sa prach veru "nechytá" :-D .
Odpoveď | 2016-02-08 08:09:25
Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 50711.67 kb