FrSky telemetria na platforme Android - 3 : posledný test

Po úspešnom otestovaní prenosu, ale hlavne zobrazenia a záznamu telemetrie mi zostal posledný test: Sila signálu vzhľadom ku vzdialenosti modelu od vysielača.

Myšlienka bola taká, že nemusím merať vzdialenosť, ale výšku. Proste budem stúpať v špirále nad seba. A potom v zázname porovnám graficky výšku so silou Tx a Rx signálu.

Myšlienka jednoduchá, ale ... ale.

autor: Milan Hrk

 

 

Vybral som sa pešo len tu v Nemciach (obec na okraji Banskej Bystrice) na lúku za domy. Pekne som sa pohral s Juniorom, trimami som ho nastavil na pomalé stúpanie v špirále a už som len jemnúčko smerovkou korigoval smer špirály. Pekne stúpam, ešte rozoznám krídla a tak stúpam ďalej, nepozeral som na dáta, aby som neodtrhol zrak z lietadla. Začínam zvažovať návrat ...

Zrazu som videl len odletieť krídlo a .. strmhlavý pád bez krídla. Krídlo letelo vedľa, to som prestal sledovať, aby som videl kam padá trup s elektronikou. Hovorím si že radšej obetujem dve servá. Lietadlo padalo relatívne ďaleko, niekde za stromy, alebo na stromy, už som v duchu počítal, koľko budem platiť za požičané Frsky zariadenia .. fúúúúú. Len som dal plné výchylky na smerovku a výškovku a vytvoril zo strmhlavého pádu jemnú špirálu. Ale aj tak sa to rútilo k zemi.

Dobré zistenie, Rx signál z telemetrie 28%, takže baterka nevypadla. Vybral som sa smerom kde padlo, samozrejme pri prechode cez potok som stratil líniu kam padlo. Našťastie, keď som sa vymotal od potoka, či z blata pri potoku vyššie na svah smerom na Sásovú, znovu som chytil aký taký Rx signál. Takže klasické hľadanie. Točím sa s vysielačkou pred sebou a keď je signál najslabší, teda keď robím tieň, model je za mnou. Už som len dúfal že nepoleziem na strom. Ešte niekoľko „chrbtových“ smerovaní a zbadal som žltú smerovku trčať z obilia. Našťastie sa strom nekoná.

 

Takto som ho našiel, odtrhnutý predný kryt, a jemne vylomená bočnica čumáku. Depron je úžasná vec . Zoberiem trup, a reku ešte sa poobzerám po krídle. Pozerám na stromy, chodím dookola a skoro som na neho stúpil. Ležalo asi 10 metrov od trupu. Jediné poškodenie bol vytrhnutý depron, ako sa ťahal Y kábel k servám v krídle. Motor nepoškodený, ani oska, akurát vrtuľa, ale to prežijem. Takže škody minimálne.

Asi najväčšiu škodu som urobil sám, keď som vyberal kľúče pred vchodom, a trup padol na motor a odtrhol som motorovú prepážku .

Myslím, že vo vzduchu rupla najskôr jedna a následne aj druhá gumička, držiaca krídlo k trupu. A už to išlo ... Budem skúmať čiernu skrinku. Keď som to v prvom dieli spomenul ako jednu z výhod prepojenia telemetrie so smartfónom, netušil som že to budem tak skoro potrebovať. V prílohe nájdete aj záznam čiernej skrinky, ak sa Vám v tom chce vŕtať. Ja si chcem neskôr urobiť grafy a pozerať čo a ako sa tam hore dialo.



 

Ale všetko je opravené, model bol opäť vo vzduchu, takže nakoniec s minimálnou ujmou s ním lietam ďalej. Momentálne bude tento model slúžiť na učenie pilotáže mojej Hanky.
 

                                                                                Milan Hrk

 

 

 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 4. 7. 2015, 15:11 | Prečítané: 1354x | Kategórie: Elektronika | Napísal: admin |
Komentáre: 1
.:. Ďusi | www | mail
Depron je fakt úžasná vec a Junior z neho je super model. Normálne zvažujem, že si na jar ešte jeden postavím, len tak z nostalgie.
Odpoveď | 2015-10-09 22:38:03
Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 28188.24 kb