Mladý (a evidentne technicky zdatný) študent - maturant Miroslav Lakota sa rozhodol v rámci SOČ (Stredoškolská Odborná Činnosť) prerobiť Babettu 215 na elektropohon.
Nemá to s modelárstvom vlastne nič spoločné, ale Miroslav sa rozhodol, že na to použije modelárske diely.
Pri nabíjaní pohonnej batérie používa „náš“ obmedzovač, spomínaný v článku „Obmedzovač napätia LiPol článkov pri nabíjaní“, ktorý trochu „zodolnil“.
Napísal nám o tom mail.
autor projektu: Miroslav Lakota
pripravil: Janko O.
Odkaz na článok Obmedzovač napätia LiPol článkov pri nabíjaní
Miroslav nám v maili píše:
… váš obmedzovač napätia ma inšpiroval a jeho upravenú verziu som sa rozhodol použiť v mojej Elektro - Babette 215, kde mi treba nabíjať 16s 20Ah Lifepo4 A123 akumulátory.
Úpravy spočívajú vo výmene LED diody (znesie 50mA) a tranzistora (BDW94C - Darlington 12A). Takto upravený obmedzovač by mohol zniesť 10A+. Plánovaný nabíjací prúd je 40A. Mohlo by to teda stačiť.
Obmedzovač je z praktických dôvodov rozdelený na polovice. Obsahuje napäťový delič ktorého výstup ide do Arduina. Na tranzistory sa pripevnia 4 chladiče (každý s osobitným snímačom teploty).
Pridávam schému a plošný spoj navrhnutý v Eagli.
Link na môj projekt Elektro-Babetta 215:
https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.10152182055410826&type=1
S pozdravom
Miroslav Lakota
Niektoré detaily z pripravovaného elektropohonu:
Elektro-Babetta 215
Postup stavby, detaily a samotné technické riešenie môjho projektu. Babetta bude v r. 2015 prezentovaná ako SOČ a ročníkový projekt.
Motor: Turnigy 6374/192
Max prúd 80A (špičkovo z neho budem brať viac, aj vyše 100A)
max 11 000rpm
4N.m pri 80A
Regulátor: YEP 120 HV, max 120A (testovaný na 160+)
Akumulátor - 16s A123 LiFePo4, nominálne napätie 52,8V
Palubný počítač - vlastná konštrukcia, Arduino Due, 4,3" LCD TFT, senzory napätia, prúdu, teploty atď (je ich zo 20)
Nabíjačka - spínaný zdroj 60V 40A, BMS z 1/2 vlastnej konštrukcie
Predné svetlo - 100W LED + PWM regulácia
Zadné svetlo - 10W LED + PWM regulácia
Predpokladaný príkon cca 4kW pri bežnej jazde, rýchlosť cca 70-80kmh s originálnym prevodom
Video z testu vyváženia spojok a štartovacieho bubna:
Test prebehol so 4S 2650mAh Lipol pri napätí cca 16V - otáčky budú v reáli 3,5krát vyššie (tu to bolo len cca 3000rpm).
Viac fotografií je na spomínanom statuse Facebooku.
Zatial tu nieje žiaden príspevok, môžeš začať ty:-)