Elektropohon Babetty z modelárskych dielov

Mladý (a evidentne technicky zdatný) študent - maturant Miroslav Lakota sa rozhodol v rámci SOČ (Stredoškolská Odborná Činnosť) prerobiť Babettu 215 na elektropohon.

Nemá to s modelárstvom vlastne nič spoločné, ale Miroslav sa rozhodol, že na to použije modelárske diely.

Pri nabíjaní pohonnej batérie používa „náš“ obmedzovač, spomínaný v článku „Obmedzovač napätia LiPol článkov pri nabíjaní“, ktorý trochu „zodolnil“. Napísal nám o tom mail.

autor projektu: Miroslav Lakota

pripravil: Janko O.

 

Odkaz na článok Obmedzovač napätia LiPol článkov pri nabíjaní
 

Miroslav nám v maili píše: 

váš obmedzovač napätia ma inšpiroval a jeho upravenú verziu som sa rozhodol použiť v mojej Elektro - Babette 215, kde mi treba nabíjať 16s 20Ah Lifepo4 A123 akumulátory.

Úpravy spočívajú vo výmene LED diody (znesie 50mA) a tranzistora (BDW94C - Darlington 12A). Takto upravený obmedzovač by mohol zniesť 10A+. Plánovaný nabíjací prúd je 40A. Mohlo by to teda stačiť.

Obmedzovač je z praktických dôvodov rozdelený na polovice. Obsahuje napäťový delič ktorého výstup ide do Arduina. Na tranzistory sa pripevnia 4 chladiče (každý s osobitným snímačom teploty).

Pridávam schému a plošný spoj navrhnutý v Eagli.

Link na môj projekt Elektro-Babetta 215:

https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.10152182055410826&type=1

S pozdravom

Miroslav Lakota

 


 

Niektoré detaily z pripravovaného elektropohonu: 

Elektro-Babetta 215 

Postup stavby, detaily a samotné technické riešenie môjho projektu. Babetta bude v r. 2015 prezentovaná ako SOČ a ročníkový projekt.

Motor: Turnigy 6374/192

Max prúd 80A (špičkovo z neho budem brať viac, aj vyše 100A)

max 11 000rpm

4N.m pri 80A
 

Regulátor: YEP 120 HV, max 120A (testovaný na 160+)

Akumulátor - 16s A123 LiFePo4, nominálne napätie 52,8V

Palubný počítač - vlastná konštrukcia, Arduino Due, 4,3" LCD TFT, senzory napätia, prúdu, teploty atď (je ich zo 20)

Nabíjačka - spínaný zdroj 60V 40A, BMS z 1/2 vlastnej konštrukcie

Predné svetlo - 100W LED + PWM regulácia

Zadné svetlo - 10W LED + PWM regulácia

Predpokladaný príkon cca 4kW pri bežnej jazde, rýchlosť cca 70-80kmh s originálnym prevodom

Video z testu vyváženia spojok a štartovacieho bubna:

http://youtu.be/zAEnjrE_3iU

Test prebehol so 4S 2650mAh Lipol pri napätí cca 16V - otáčky budú v reáli 3,5krát vyššie (tu to bolo len cca 3000rpm).



 

Viac fotografií je na spomínanom statuse Facebooku.


 


 


 

 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 7. 2. 2015, 10:57 | Prečítané: 8649x | Kategórie: Iné | Napísal: admin |
Komentáre: 0

Zatial tu nieje žiaden príspevok, môžeš začať ty:-)

Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 50711.67 kb