Uplynulú sobotu a nedeľu bol Miroslav na návšteve tu, v Banskej Bystrici.
V sobotu dopoludnia, keď bol ešte len na pol-ceste, mi náš starší brat Milan zavolal, že o 11.00 budú spolu s Romanom Migom na letisku Čerín-Čačín zalietavať Milanov nový model Tucan od Multiplexu.
Okamžite som to oznámil Miroslavovi a ten šliapol na plyn, aby to stihol. A potom už udalosti nabrali rýchly spád.
pripravil: Janko O.
Hoci na väčšine Slovenska snežilo, u nás bolo krásne. A tak sme si to nemohli nechať ujsť.
Ešte pred Miroslavovým príjazdom som všetko pripravil: otvoril garáž, nachystal foťák a (na základe presných „diaľkových“ inštrukcií) som mu uvaril kávu. Keď sa zjavil pred domom, vráta garáže boli už otvorené, šup auto dnu. Vyložil batožinu, „hodil“ do seba kávu, k nej si „zahryzol“ štrúdľu, nasadli sme do môjho auta a vyrazili smer letisko Čerín-Čačín. Nakoniec sme boli na ploche ešte o päť minút skôr ako Milan a bratia Migovci.
Keď dorazili, zvítali sme sa, Milan otvoril kufor svojho auta a tam bol „ON“ - elaporový model Tucan od nemeckej firmy Multiplex:
Ako hovorí Duško Sika z Nového Mesta nad Váhom: „Multiplex – to je stávka na istotu“. Nám neostáva nič iné, len vrelo súhlasiť:
„Na zahriatie“ sme dali krátku debatu o mixoch, o podvozkoch, o sklápacích podvozkoch, o tom, ako fúka vietor a teda ktorým smerom štartovať a pristávať .....
Potom chlapi (Milan a Roman) pripojili pohonnú batériu, overili spoľahlivú činnosť sklápacieho podvozku a urobili pojazdové skúšky (taxiing):
Keď „komisia“ uznala, že je všetko v poriadku, Roman odštartoval:
Po krátkom pokuse o vytrimovanie modelu oznámil, že nebolo nutné nič trimovať. Na to som sklamane zahlásil: „Načo mi je taký model, ktorý nemôžem ani trimovať?“ Následný smiech ukončil napätú zalietavaciu atmosféru a Roman začal robiť svoje obľúbené kúsky: nácviky priblíženia na pristátie:
voľné nízke prelety:
a po uplynutí vymedzeného času hladko pristál (treba priznať, že to „chlapec“ s modelmi naozaj vie). Potom nasledovala krátka medzi-debata a keď si Roman zas ohrial skrehnuté ruky, po výmene batérie znova odštartoval:
Predviedol nám niekoľko krásnych pomalých (takých „lekvárových“) výkrutov, loopingov a iných leteckých figúr, vrátane letu na chrbte asi v metrovej výške nad dráhou. Nám sa to veľmi páčilo, „chrochtali“ sme blahom a chválili Romana.
Potom ešte Romanov brat Braňo prevetral osvedčeného Acromastra (tiež od Multiplexu) a keďže nás tlačil čas a povinnosti, pomaly ale spokojne sme sa pobrali domov.
Zatial tu nieje žiaden príspevok, môžeš začať ty:-)