Sobotné zalietavanie Tucana

Uplynulú sobotu a nedeľu bol Miroslav na návšteve tu, v Banskej Bystrici.

V sobotu dopoludnia, keď bol ešte len na pol-ceste, mi náš starší brat Milan zavolal, že o 11.00 budú spolu s Romanom Migom na letisku Čerín-Čačín zalietavať Milanov nový model Tucan od Multiplexu.

Okamžite som to oznámil Miroslavovi a ten šliapol na plyn, aby to stihol. A potom už udalosti nabrali rýchly spád.

pripravil: Janko O.

 

Hoci na väčšine Slovenska snežilo, u nás bolo krásne. A tak sme si to nemohli nechať ujsť.

Ešte pred Miroslavovým príjazdom som všetko pripravil: otvoril garáž, nachystal foťák a (na základe presných „diaľkových“ inštrukcií) som mu uvaril kávu. Keď sa zjavil pred domom, vráta garáže boli už otvorené, šup auto dnu. Vyložil batožinu, „hodil“ do seba kávu, k nej si „zahryzol“ štrúdľu, nasadli sme do môjho auta a vyrazili smer letisko Čerín-Čačín. Nakoniec sme boli na ploche ešte o päť minút skôr ako Milan a bratia Migovci.

Keď dorazili, zvítali sme sa, Milan otvoril kufor svojho auta a tam bol „ON“ - elaporový model Tucan od nemeckej firmy Multiplex:

Ako hovorí Duško Sika z Nového Mesta nad Váhom: „Multiplex – to je stávka na istotu“. Nám neostáva nič iné, len vrelo súhlasiť:

Na zahriatie“ sme dali krátku debatu o mixoch, o podvozkoch, o sklápacích podvozkoch, o tom, ako fúka vietor a teda ktorým smerom štartovať a pristávať .....

Potom chlapi (Milan a Roman) pripojili pohonnú batériu, overili spoľahlivú činnosť sklápacieho podvozku a urobili pojazdové skúšky (taxiing):

Keď „komisia“ uznala, že je všetko v poriadku, Roman odštartoval:

Po krátkom pokuse o vytrimovanie modelu oznámil, že nebolo nutné nič trimovať. Na to som sklamane zahlásil: „Načo mi je taký model, ktorý nemôžem ani trimovať?“ Následný smiech ukončil napätú zalietavaciu atmosféru a Roman začal robiť svoje obľúbené kúsky: nácviky priblíženia na pristátie:

voľné nízke prelety:

a po uplynutí vymedzeného času hladko pristál (treba priznať, že to „chlapec“ s modelmi naozaj vie). Potom nasledovala krátka medzi-debata a keď si Roman zas ohrial skrehnuté ruky, po výmene batérie znova odštartoval:

Predviedol nám niekoľko krásnych pomalých (takých „lekvárových“) výkrutov, loopingov a iných leteckých figúr, vrátane letu na chrbte asi v metrovej výške nad dráhou. Nám sa to veľmi páčilo, „chrochtali“ sme blahom a chválili Romana.

Potom ešte Romanov brat Braňo prevetral osvedčeného Acromastra (tiež od Multiplexu) a keďže nás tlačil čas a povinnosti, pomaly ale spokojne sme sa pobrali domov.


 


 

 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 28. 1. 2014, 17:35 | Prečítané: 2011x | Kategórie: Lietanie | Napísal: admin |
Komentáre: 0

Zatial tu nieje žiaden príspevok, môžeš začať ty:-)

Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 26891.64 kb