(A 39-ka ako) Fénix zase povstane z popola … 5. časť

Podtitulok: Albatros v druhom polčase.

Hoci sme informáciu o pokračovaní „vzkriesenia“ Albatrosa priniesli na konci roka 2012, neznamená to, že by sa práce zastavili.

Naopak, letné obdobie umožnilo vykonávať „špinavé“ práce (tmelenie, brúsenie, farbenie, …) na záhrade a to, v akom štádiu sa momentálne Albatros nachádza, môžete vidieť na nasledujúcich obrázkoch.

pripravil: Janko O.

 

Hoci sa vám môže zdať, že žiadny veľký pokrok nenastal, je to len zdanie.

Na záhrade sme rozložili koberec, na ktorý sme s pietou poukladali už očistené a narovnané časti toho, čo z modelu zostalo po havárii. Ľavé krídlo sme rozrezali, aby sa lepšie vošlo do "čarovného hrnca".

To, čo bolo po havárii „rozložené“ na 27 častí (či skôr úlomkov polystyrénu), sú teraz už opäť jeden trup a jedny krídla.

Hneď na začiatku nám bolo jasné, že krídla doznajú funkčnú aj tvarovú zmenu.

Na ukázanie, koľkokrát bol drak brúsený, tmelený, brúsený, natretý Purletom, brúsený, tmelený, brúsený, natretý Purletom … by mi nestačili prsty na rukách a nohách dokopy.

Spevnenie krídla: v ľavej aj pravej časti krídla je duralová trubka. Tie však neboli nijako prepojené. My sme ich spojili (dielom starej teleskopickej antény).

Koľko desiatok (či stoviek) hodín to trvalo, veru netuším.

Ak vám napadlo, že lacnejšie, rýchlejšie a jednoduchšie by vyšlo kúpiť novú stavebnicu, vedzte, že je to tak.

Ale mňa to bavilo. Tešilo ma sledovať, ako sa z 27 neforemných častí opäť stáva lietadlo.

Súčasne konštrukcia doznala (alebo ju ešte len čaká) niekoľko zmien (tvar krídla, spevnenie krídla, iný bude poťah, iná povrchová úprava, iné dúchadlo, iný regulátor, iná palubná inštalácia, iné ...). Niektoré preto, že sme presvedčení, že je to nutné, iné preto, že sa nám to tak páčilo a že sme to tak jednoducho chceli.

Veď ako spieva Pavol Hammel v jednej svojej piesni: „Komu sa neľúbi, ten nech si zatrúbi.“

12-lopatkové dúchadlo, ktoré bude "Fénixa" poháňať. Oproti pôvodnému riešeniu by mal stúpnuť ťah, ale mierne poklesne maximálna rýchlosť. (Ale o tú nám nikdy nešlo).

Cez množstvo práce, ktoré nás ešte čaká, myslíme si, že sa 39-ka (ako Fénix) nachádza už v druhej polovici svojho „povstania z popola“.

 

 Ak sa vám zdá, že sa "Fénix" prestáva na L-39-ku podobať, tak je to v poriadku. Máme totiž skúsenosť, že najlepšie lietajú modely, ktoré sa na svoj vzor nijako nepodobajú (Black Sabbath), alebo podobajú len veľmi málo.



 

Súvisiace články:

(A 39-ka ako) Fénix zase povstane z popola … 4. časť

(A 39-ka ako) Fénix zase povstane z popola … 3. časť

(A 39-ka ako) Fénix zase povstane z popola … 2. časť

(A 39-ka ako) Fénix zase povstane z popola … 1. časť
  
 

 



<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 26. 8. 2013, 18:37 | Prečítané: 4678x | Kategórie: Stavba modelov | Napísal: admin |
Komentáre: 0

Zatial tu nieje žiaden príspevok, môžeš začať ty:-)

Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 30293.71 kb