(A 39-ka ako) Fénix zase povstane z popola … 4. časť

Dnes prinášame, ako Miroslav hovorí „z tejto strany Vianoc“, poslednú časť miniseriálu o znovuzrodení havarovanej L-39 (Albatros).

Dôvod je ten, že trup bude nutné ešte „trochu“ brúsiť a to sa najlepšie robí vonku - na záhrade a tam sa to zase ťažko robí pri mínus 7. stupňoch Celzia.

A tak si aspoň pozrite, v akom štádiu sa „Albík“ na prelome rokov 2012 / 2013 nachádza.

Niektorí hovoria, že nech to už necháme tak, nech založíme servá, dúchadlo, prijímač, batériu a môžeme lietať.

Ale my s ním máme iné plány.

autor: Janko O.

 

Ako sme už v predchádzajúcom dieli spomínali, krídla sú vlastne hotové, teda je to už len jeden kompletný kus.

Pohľad na krídla z tej lepšej strany.

Cez to všetko ešte krídla prejdú „drobnou“ úpravou, ktorá by mala zaistiť nižšiu minimálnu rýchlosť a lepšiu stabilitu modelu.

Biele miesta jasne naznačujú, kde "bol problém" a kde teda bolo nutné lepiť a brúsiť. Model z vonku ešte nie je tmelený.

Je možné, že po tom sa už model na L-39 Albatros bude podobať len málo.

Stopy po špendlíkoch pozdĺž lepených spojov silne pripomínajú stopy po vybratých stehoch po operácii.

Protipólom tohto snaženia asi budú zhoršené akrobatické schopnosti, ale o tie nám nikdy nešlo.

Spodná časť krídiel ešte potrebuje brúsiť, tmeliť a brúsiť ...

My sme vyznávači pohodového realistického lietania a nie adrenalínového akrobatického bláznenia.

Na trupe je tých "bielych miest" akosi priveľa. Aspoň je zrejmé, čím si prešiel.

Trup sme z technologických dôvodov ešte nechali rozdelený na dve časti, prednú a zadnú.

Predná časť trupu z pravej strany. Žlté miesta dokazujú, čo všetko bolo treba lepiť.

Aj ten prejde istými konštrukčnými úpravami, ale tie nebudú až také významné, ako v prípade krídiel.

Miesta lepené Styrolepom sú bezfarebné a tým pádom vlastne neviditeľné. Až sa natíska veta: "Miesta, kde nič zvláštne nevidíte, boli lepené Styrolepom" .

Po celkovom vytmelení a vybrúsení by mal byť celý model olaminivaný.

Pohľad na prednú časť trupu zvrchu. Ešte bude treba brúsiť, tmeliť, brúsiť ...

Ale už sa to podobá na lietadlo.

Aspoň tak to Miroslav v slabej chviľke sľúbil.

A takto vyzerá celok, keď k sebe natesno priložíme prednú a zadnú časť trupu.
 

Súvisiace články:

(A 39-ka ako) Fénix zase povstane z popola … 3. časť 

(A 39-ka ako) Fénix zase povstane z popola … 2. časť

(A 39-ka ako) Fénix zase povstane z popola … 1. časť

Príčina havárie Milanovej L-39-ky (Albatros)

 


 


 

 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 31. 12. 2012, 10:15 | Prečítané: 5224x | Kategórie: Stavba modelov | Napísal: admin |
Komentáre: 0

Zatial tu nieje žiaden príspevok, môžeš začať ty:-)

Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 31418.68 kb