21.1.2010

Spúšťame tento web!

Dnes sme sa rozhodli spustiť tento web. Má napomôcť modelárskej verejnosti.

 

 

Použili sme 3 typovo rovnaké vrtule od toho istého výrobcu. Priemer a stúpanie, aj všetko ostatné, mali úplne rovnaké, ale jedna bola opačná - v zmysle otáčania. Pochádzajú z jedného 5-motorového modelu, kde na krídlach sú 4 vrtule, dve normálne a dve opačné. Piata bola na chvoste modelu, pretože to bol konvertoplán, ale tá je úplne iná. Regulátory sme použili tie, ktoré boli pôvodne tiež v tom istom modeli - už od výrobcu.

Keď sme použili len jednu vrtuľu, tak sme dosiahli statický ťah 840 gramov, pri príkone 170W. To dáva účinnosť ťahu pohonnej jednotky 4,94g/W. Rýchlosť výstupného prúdu vzduchu vo vzdialenosti 0,5 metra za vrtuľou bola asi 10,2m/s.

Keď sme použili dve rovnakobežné vrtule, tak sme dosiahli ťah 1250 gramov, pri príkone 284W. To dáva účinnosť ťahu pohonnej jednotky 4,40g/W. Rýchlosť výstupného prúdu vzduchu vo vzdialenosti 0,5 metra za vrtuľou bola asi 12,4m/s.

Keď sme použili dve protibežné vrtule, tak sme dosiahli ťah 13650 gramov, pri príkone 309W. To dáva účinnosť ťahu pohonnej jednotky 4,42g/W. Rýchlosť výstupného prúdu vzduchu vo vzdialenosti 0,5 metra za vrtuľou bola asi 14,8m/s.

Ak by sme mali porovnať tandemové usporiadanie s rovnakobežnými a protibežnými vrtuľami, tak vidíme, že u protibežného usporiadania je ťah o 9,2% väčší, ale aj príkon je o niečo - o 8,8% väčší. Účinnosť ťahu pohonnej jednotky stúpla len nepatrne - z 4,40 na 4,42g/W, čo je len 0,45%.
Tak ako sme očakávali a ako to tu bolo niekým zdôvodňované, hlavný efekt tandemového usporiadania s protibežnými vrtuľami je v "kvalite" výstupného prúdu vzduchu. Rýchlosť výstupného prúdu vzduchu vo vzdialenosti 0,5 metra za vrtuľou bola u kontrapropu o 19% vyššia ako u rovnakobežného usporiadania.

Keďže sme tušili, že kontraprop ešte nevytiahol svoj hlavný tromf, tak sme ešte urobili meranie rýchlosti výstupného prúdu vzduchu vo väčšej vzdialenosti - 3 metre za vrtuľami. Tu kontraprop prevyšoval rovnakobežné usporiadanie až o 45%.

Podotýkam, že zadná vrtuľa nemala väčšie stúpanie ako prvá, takže benefity kontrapropu sú zaklate hlavne v tom výraze "kontra". Vyzerá to, že to video, či vlastne dve, ktoré tu boli spomínané, asi neklamú.


 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 21. 1. 2010, 08:24 | Prečítané: 3896x | Kategórie: Denník | Napísal: admin |
Komentáre: 0

Zatial tu nieje žiaden príspevok, môžeš začať ty:-)

Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 39973.94 kb