Najskôr s motorom, potom bez

To boli posledné inštrukcie, ktoré môj brat Milan dával pilotovi Romanovi Migovi, aby si mohol počas letu natočiť let svojho milovaného štvormetrového vetroňa DG-808s.

To však netušil, že to pilot vezme doslovne a po prvom parádnom nízkom prelete so zapnutým motorom Roman usúdi, že keď „riadiaci letu“ káže „bez motora“, tak je treba motor počas letu „odhodiť“.

Áno, aj to sa občas stáva, ale tento model „stráca“ motor počas letu akosi pričasto. V priebehu posledných troch letov sa to totiž stalo už druhý krát.

Autor: Janko O.

 

Niektorí sa obávajú, aby sa z toho nestalo pravidlo. Ja tvrdím, že ten model inštinktívne cíti, že skutočný vetroň motor mať nemá a snaží sa ho stoj čo stoj zbaviť. Hoci aj počas letu.

Tu je zopár fotografií modelu vetroňa DG-808s od výrobcu FlyFly Hobby. 

Takto vyzeral ešte pred „odhodením“ motora:

 Tento 4-metrový vetroň štartuje zo zeme (má kolieska: pod kabínou, na chvoste a na koncoch krídiel).

A takto vyzerá typický únavový lom:

To, že je úchyt medzi pylónom a motorom poddimenzovaný, o tom niet pochýb.

Je priam zázrak, že sa počas „drsného“ núdzového pristátia na vzdialenom hrubo pokosenom kukuričnom poli modelu nič nestalo.

Dokonca aj motor sme našli. Jediné, čo sme nenašli, bolo takéto kolečko na krídle:

Z letov je aj video, ale zatiaľ sme sa k tomu nedostali. Až bude, „zavesíme“ to tu.


 


 


 


 

 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 28. 7. 2022, 09:53 | Prečítané: 6864x | Kategórie: Lietanie | Napísal: admin |
Komentáre: 2
To je určite nepríjemnné stratiť takto motor, obávam sa však, že ak sa nezmení konštrukcia uchytenia, tak ten pol centimeter štvorcový čo drží celý výkon bude "ochotne" púšťať motor zo svojich pliec vždy...
Určite by nikto do trupu nezalepil motorovú prepážku s "kilowatom" dvoma malými kvapkami lepidla...a tu je to ešte umocnené dĺžkou celého pylona a učite väčšími vibráciami...
Osobne by som to robil z oceľového plechu 3-4 mm, duralu 5mm, alebo aj kvalitnej leteckej preglejky s plynulým prechodom do "nožičky" 70 - 80 mm, ktorú už by som zalepil do pylóna z ľahšieho materiálu. A vyvaroval sa vŕtania dier v najkritickejšom mieste ;-)
Odpoveď | 2012-10-22 10:02:25
.:. Janko O
Je to presne tak, ako píšeš.
Návrh a výroba nového uchytenia (a údajne aj nového pylóna) je už v procese.
Odpoveď | 2012-10-22 12:59:16
Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 50712.41 kb