To boli posledné inštrukcie, ktoré môj brat Milan dával pilotovi Romanovi Migovi, aby si mohol počas letu natočiť let svojho milovaného štvormetrového vetroňa DG-808s.
To však netušil, že to pilot vezme doslovne a po prvom parádnom nízkom prelete so zapnutým motorom Roman usúdi, že keď „riadiaci letu“ káže „bez motora“, tak je treba motor počas letu „odhodiť“.
Áno, aj to sa občas stáva, ale tento model „stráca“ motor počas letu akosi pričasto. V priebehu posledných troch letov sa to totiž stalo už druhý krát.
Autor: Janko O.
Niektorí sa obávajú, aby sa z toho nestalo pravidlo. Ja tvrdím, že ten model inštinktívne cíti, že skutočný vetroň motor mať nemá a snaží sa ho stoj čo stoj zbaviť. Hoci aj počas letu.
Tu je zopár fotografií modelu vetroňa DG-808s od výrobcu FlyFly Hobby.
Takto vyzeral ešte pred „odhodením“ motora:
Tento 4-metrový vetroň štartuje zo zeme (má kolieska: pod kabínou, na chvoste a na koncoch krídiel).
A takto vyzerá typický únavový lom:
To, že je úchyt medzi pylónom a motorom poddimenzovaný, o tom niet pochýb.
Je priam zázrak, že sa počas „drsného“ núdzového pristátia na vzdialenom hrubo pokosenom kukuričnom poli modelu nič nestalo.
Dokonca aj motor sme našli. Jediné, čo sme nenašli, bolo takéto kolečko na krídle:
Z letov je aj video, ale zatiaľ sme sa k tomu nedostali. Až bude, „zavesíme“ to tu.