Mustang

z denníku Janka O.

Keďže som včera opravoval pošramoteného malého Mustanga, dnes som sa ponáhľal vyskúšať ho. Bolo totálne bezvetrie, ideálne pre skúšobné lety. Miestom činu mala byť tzv. malá ďatelina alebo pol-ďatelina. Čiže v polovici ďateliny za Sásovou. Svoj zámer som v zápätí horko oľutoval. Prístupové cestičky aj samotná ďatelina je značne zdevastovaná. Niekoľkokrát sa tam v mokrom počasí producírovalo stádo kráv. A keď už tam boli, tak aj pohnojili.

Prekonal som všetky terénne nástrahy a lajná, skompletoval model, zapol a ... Zažil "deja vu". Rovnako ako v sobotu, Mustang odštartoval "spodným oblúkom." Potom sa začal nakláňať na ľavé krídlo a skončil v zemi. Nepomohla ani "plná pravá". Následky podsatne horšie ako v sobotu. A príčiny?

Som na seba "hrdý", že až po dvoch ťažkých haváriách začínam dumať nad príčinami.

Štart bol v obidvoch prípadoch v poriadku.

1. Nakláňanie spôsobilo závažie, ktoré som na koniec ľavého krídla nalepil ako "kontru" hmotnosti lepidla dávnejšie opravovaného pravého krídla. Evidentne som to s tou kontrou prepískol.

2. Plná pravá nezaberala preto, že krídielká sú dosť malé (a dal som si aj dosť malé výchylky) a len na koncoch krídiel, kde nie sú ofukované vrtuľou. Takže pri nízkej rýchlosti sú neúčinné.

A prečo mal model po štarte malú rýchlosť?

3. Namiesto originálnej štvorlistej 10-palcovej vrtule som použil dvojlistú 9-palcovú. Ťah bol samozrejme podstatne nižší (a rýchlosť pri štarte tiež). Ale hlavná vec, že som sa pýšil, aký príjemne nízky odber má motor.

Človek sa učí celý život.

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 3. 2. 2010, 12:51 | Prečítané: 4558x | Kategórie: Denník | Napísal: admin |
Komentáre: 4
Neviem aký si skúsený pilot ,ja som si kúpil Mustanga od art-techu a s RC modelom som letel prvý krát .
Pofukoval vetrík model som púšťal z ruky a v tom tom som zažil to isté čo ty lietadlo začalo ťahať do ľava a aj napriek snahe otočiť ho späť zamieril k zemi a ....
Mustang sa rozišiel na 4 ks a z vrtule ostal len kužel .
Takže som si model užil 15sec.
Prosímťa čím si ho lepil ty? A kde zoženiem 4list.vrtulu na slovensku nakoľko ja som ho objednal z čiech kde chcú za poštovné 350kč ?
Odpoveď | 2010-04-25 18:09:08
.:. Janko O
Ahoj Juraj.
Prepáč to oneskorenie, ale akosi som v poslednej dobe "preťažený". Ale skúsim sa polepšiť. :-D Ja som tohoto spomínaného Mustanga dostal od Michala (majiteľa predajne), už bol trochu "načatý". Snažil som sa ho dáko polepiť, hlavne sekundovým lepidlom aj som ho vystužil uhlíkovými nosníkmi. Potom som ho vyčačkal a horsa do vzduchu. Dopadlo to tak, ako je popísané. Asi je to model len na väčšie rýchlosti. Usúdil som, že letové vlastnosti Mustanga a moje pilotné schopnosti nie sú v rovnováhe. Opatrne povedané! Ale Michal s ním lietal veľmi dobre, len už mu asi tiež trochu liezol na nervy. S tou štvorlistou vrtuľou neviem, skús sa obrátiť na Michala: srsen@promaxbb.sk On by ti to vedel zohnať lacnejšie.
Odpoveď | 2010-04-28 19:51:25
.:. Juraj
Vďaka za radu môj Mustan je už 3x lepený a dnes zhorel aj regulátor . Pokúsim sa ho ešte raz dostať do kopy a potom do vzduchu . Jedno je isté nieje to lietadlo do vetra ani do slabého .:-(
Odpoveď | 2010-06-07 22:31:37
.:. Janko O
Nuž Juraj,
ešte to dáko skús. Škoda by ho bolo, je to pekný stroj.
Odpoveď | 2010-06-08 22:16:03
Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 35657.8 kb