Článok s podobným názvom sme uviedli niekedy pred štyrmi rokmi.
Pravdu povediac, akcií „Modely nad Sliačom“ sme sa v minulosti zúčastnili (Milan, Miroslav a ja) niekoľkokrát, ale tentokrát sme tam neboli len ako diváci, ale aj ako „piloti“ (Miroslav a ja, Milan bol ako morálna podpora).
A keby len to: na záver sme dokonca dostali aj nejaké ocenenia.
A rovno poviem: úprimne nás to potešilo.
pripravil: Janko O.
Odkaz na článok „Boli sme na Sliači (keď boli Modely nad Sliačom 2014)“.
Pôvodne sme mali v pláne, že Miroslav vezme „Obucha“ (2,5-metrového 4-motorového C-130 Herculesa) a 5-motorový konvertoplán XC-142 a ja vezmem môjho 2-metrového Herculesa (201) a 2-dúchadlového Messerschmitta Me-262 Schwalbe.
Lenže počas príprav na akciu som vo štvrtok (6.9.2018) na Čerín-Čačíne so Schwalbem havaroval, čo je popísané v článku „Dochriamaný Schwalbe (však nepodľahol paľbe)“.
Takto som (elegantne ) vyriešil problém prepravy na Sliač, čiže ako do jedného auta „narvať“ dva neskladné modely. Aj tak sme toho mali dosť: okrem modelov, vysielačov, LiPol batérií (Miroslav tie svoje už nepočíta, ale rovno váži), skladacích stolíkov a stoličiek, proviantu, vody (na pitie aj na umývanie), kávy, sme vzali aj štyri deky a dva slnečníky (tie sme Izolepou pripevnili o stoličky), čo sa napokon ukázalo ako ďalší „Nápad roka“ a mnohí nám ten nebývalý komfort závideli.
Zapísali sme sa do poradovníka a v závere sme si zalietali aj bez neho, takpovediac „nadivoko“.
Najprv letel Miroslav s „Obuchom“, ob ďalšieho pilota (Radek P. s turbínovým Avantim) som letel ja s mojim Herculesom (201).
Radek P. po odlietaní "šikuje" svoj model do depa, Miroslav sa chystá zaujať štartovaciu pozíciu.
Po nejakej hodine sme s Miroslavom dali „zostavu“. Ono to žiadna zostava vlastne ani nebola, lebo tú sme mali nacvičovať v piatok pred akciou, ale Miroslav bol na pohrebe bývalého kolegu. Bol to skôr ľahko koordinovaný spoločný let. A tak sme priamo na ploche letiska dohodli ako „nastúpime“, ako vyštartujeme, ako potom zatočíme a zvyšok sme operatívne dohovárali počas letu, lebo sme pri pilotovaní stáli blízko seba.
Tesne pred štartom.
Dali sme nízky prelet, obidvaja jedným smerom, potom sme dali let proti sebe: Miroslav nižšie a ja trochu pozadu - vyššie,
Miroslav má svoj model rovno pred očami, môj je z bezpečnostných dôvodov asi 10 metrov pozadu.
potom sme to isté urobili v obrátenom garde.
Potom sme dali oválny okruh a následne obidvaja
Keďže som mal pred poslednou "zákrutou" väčšiu výšku, musel som na pristátie klesať trochu strmšie.
– jeden po druhom hladko pristáli.
Tesne pred dotykom kolies s dráhou.
Náš štart sa trochu zdržal, lebo dva Migy-29 sa práve vracali z hotovosti a potrebovali pristáť. Za ten čas naše modely mali tiež hotovosť: stáli bokom na dráhe, pripravené na štart (vysielačky pri chvostoch). Vznikla z toho taká zvláštna „krása nechceného“
že sme napokon boli radi, že to „vypálilo“ práve takto.
Neskôr som ja dal ešte jeden let (s Herculesom 201), no Miroslav sa „rozkokošil“: okrem „Obucha“, do vzduchu ešte dvakrát vytiahol XC-142-ku a dvakrát Convergence.
A aby to nebolo príliš veľa kecania, tak si radšej pozrite video, ktoré urobil Pali Z.:
Video: Aero modely nad Sliačom 2018
Aero modely nad Sliačom 2018 from Olap Aksuaz on Vimeo.
a ďalšie video urobil IvanF:
Video: Modely na Sliačom september 2018
No a zopár (21) fotografií z nášej "zostavy" nám poslal aj Stano O. za čo mu samozrejme veľmi ďakujeme:
Predletová kontrola prostredníctvom telemetrie tesne pred štartom.
Tak. A sme vo vzduchu. Keďže sme neboli zlietaní, tak sme radšej udržiavali väčšiu vzdialenosť medzi modelmi.
Let po pomyselnom ovále.
Po odlietaní "zostavy" a dosadnutí na dráhu nasledoval "odjazd" do depa.
Potom sme boli vyzvaní, aby sme zapózovali fotografom.
No naše modely ochotne pózovali aj bez vyzvania .
Zatial tu nieje žiaden príspevok, môžeš začať ty:-)