Schwalbe: jeho druhý život – hotovo!

Pred takmer tromi týždňami sme uviedli úvodnú časť tejto dvojdielnej série.

Ukázali sme v nej začiatok prác na Messerschmittovi Me-262, ktoré začali hneď po jeho havárii.

Dnes ukážeme zvyšok, až do stavu Hotovo!

Však to zase nie je žiadne prekvapenie, keďže sme už pred týždňom zverejnili videá, ako Šwalbe po oprave lieta.

Namiesto množstva slov sme opäť zvolili metódu komentovaných obrázkov.

pripravil: Janko O.

 

 

Že bolo potrebné všetky odlomené, zlomené či prasknuté diely a časti pozliepať, to sme konštatovali už v minulej časti. Tiež sme ukázali, že sme povrchovo poškodené diely vytmelili šľahaným tmelom, potom vybrúsili, natreli lakom na parkety, zase vytmelili, vybrúsili, natreli, vytmelili, vybrúsili, natreli …..

Dnes vám ich ukážeme hotové, teda aj natreté vrchnou farbou zodpovedajúceho odtieňa a matnosti. S tým bol samozrejme „drobný“ problém, pretože výrobca zvolil netypické odtiene a tak sme museli farby miešať. Nemenším problémom bola snaha o dodržanie zodpovedajúceho stupňa matnosti povrchu. Ale napokon (aj keď sme sa úplne netrafili ) to snáď nevyzerá úplne najhoršie:

Nasávacie otvory (intake lips) motorových gondol majú účel nielen estetický, ale aj funkčný, a tak sme si na nich dali záležať.
 

Pri oprave prednej časti trupu a následnej inštalácii predných pozičných svetiel sme si ani neuvedomili, že v konečnom dôsledku môže predok modelu pripomínať hlavu žraloka škvrnitého .
 

Vďaka čiernemu vrchu by sa v ňom možno "zhliadla" aj taká kosatka .
 

A celkový pohľad na dokončený - kompletný model:

Toto sme fotili vonku - u nás na záhrade. Podarilo sa nám trafiť sa do 33 milisekundového silného "bliku".

Na tomto obrázku dobre vidieť aj efekt pozičných svetiel, no najmä tzv. „Protisvetiel“. V tomto prípade červeného Protisvetla na ľavom krídle. Pri podvečernom polietaní 2.6.2018 na Čerín-Čačíne Miroslav uznal, že vďaka Protisvetlám je model v diaľke o dosť lepšie viditeľný (a „čitateľný“) ako bez nich a rozhodol sa, že v krátkej dobe ich namontuje aj na svoje modely.

Na koncoch krídiel sme nechali aj pôvodné osvetlenie modelu (pod priesvitným krytom), ale v porovnaní s našim "cevaro" osvetlením je to len skomierajúce svetielko. Ale využili sme aspoň výrobcom natiahnutú kabeláž .
 

Modré LED na zaťahovacom podvozku majú slúžiť aj na ľahšie rozoznanie, či je podvozok vysunutý alebo zatiahnutý.
 

Detail umiestnenia 3W LEDiek pozičného osvetlenia na krídle. Kabeláž samozrejme nevidno.
 

Ešte keď bol Messerschmitt v pôvodnom stave, všimli sme si, že výrobca si s vôlami riadenia veľké starosti veru nerobil. A tak sme postupne eliminovali vôle medzi tiahlami a servami, medzi tiahlami a ovládacími plochami a tiež vôle bowdenov. Ono sa to ľahko (a rýchlo) povie alebo napíše, ale realizácia nám trvala niekoľko dní. Nemá zmysel dopodrobna popisovať všetko a tak sa pozrite ako sme znížili vôle plastových bowdenov ich „ukotvením“ v trupe, ale aj na ich koncoch:

Ukotvenie plastového bowdenu ľavej polovice výškovky.
 

Ukotvenie bowdenov smerovky a pravej polovice výškovky.
 

Ďalšou úpravou, ktorá sa nám osvedčila už u Miroslavovho dvojdúchadlového LearJeta LJ-45, bol „veterný štít“ alebo tiež „lapač chladiaceho vzduchu“, umiestnený na spodku trupu modelu:

Výraznú zmenu doznala vnútorná inštalácia (úmyselne sme nenapísali, že LEN elektroinštalácia). Šwalbeho sme vybavili meraním rýchlosti, takže dostal Pitotovu trubicu, tlakový senzor a vzduchotesné prepojenie medzi nimi. Taktiež pribudla naša PC Telemetria, takže na palube modelu sa objavil telemetrický modul. Pozičné „cevaro“ osvetlenie sme už spomínali, to však okrem, „svetielok“ zahrnuje aj výkonový prúdový stabilizátor s chladičom. Blikanie a jeho „mäkké“ zapínanie a vypínanie zabezpečuje telemetrický modul (čoby "bokovku" popri svojej hlavnej činnosti ).

Komponenty palubnej inštalácie umiestnené v strede a ľavej časti trupu modelu.
 

Komponenty umiestnené v pravej (a zadnej) časti trupu modelu.
 

Ak chcete vidieť, ako Šwalbe lieta, pozrite si videá v článku 5 dní „nabitých“ modelárstvom a lietaním.


 


 


 

 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 11. 6. 2018, 17:15 | Prečítané: 4960x | Kategórie: Stavba modelov | Napísal: admin |
Komentáre: 0

Zatial tu nieje žiaden príspevok, môžeš začať ty:-)

Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 50029.49 kb