Začalo sa to tak „nevinne“, asi pred jeden a pol rokom (začiatkom januára 2017), keď sme uviedli článok s názvom „Vetroň sa dá motorizovať aj inak“.
Zaujal nás spôsob, akým francúzsky modelár Gerry „omotoroval“ 8-metrový vetroň ASH-25: dva motory so sklápacími vrtuľami v tlačnom usporiadaní, umiestnené nad odtokovými hranami krídiel, blízko trupu.
Toto riešenie nás natoľko „oslovilo“, že po nejakom čase sme sa rozhodli rovnakým spôsobom motorizovať aj Milanov 4-metrový model vetroňa DG-808S Competition.
Urobili sme zopár výpočtov, nejaké simulácie na počítači a pustili sme sa do toho.
pripravil: Janko O.
Potom – začiatkom augusta (srpna) 2017 už motorizovaný model absolvoval svoj krátky a (zatiaľ) jediný let, zakončený haváriou, ktorý je popisovaný v článku „DG-808S Competition: reinkarnácia – 4. časť (záver)“.
Potom sa pol roka nič nedialo, až na prelome januára (ledna) a februára (února) mi DéGéčka a všetkého úsilia s jeho motorizáciou prišlo ľúto a pomerne nečakane som sa rozhodol dať ho opäť do letuschopného stavu. Toto je popisované v článkoch:
DG-808S Competition: reinkarnácia (alebo že by ďalší Fénix?),
DG-808S Competition: reinkarnácia – 2. časť (trup),
DG-808S Competition: reinkarnácia – 3. časť (krídla) a
DG-808S Competition: reinkarnácia – 4. časť (záver).
Tesne pred uvedením záverečnej (4.) časti sme úmyselne „refrešovali“ už spomínaný článok „Vetroň sa dá motorizovať aj inak“, v ktorom sme doplnili pár viet, kde sme si (v odkaze na jedno video) „poťažkali“: „Žiaľ, Gerry toto (aj to ďalšie) video v priebehu času z YouTube z nám neznámych dôvodov odstránil , takže si musíme vystačiť s "fotografiou", ktorú sme zo spomínaného videa urobili my.“
A v podstate sme sa zmierili s tým, že je to skrátka tak a že sa s tým nedá nič robiť .
Potom sa však veci pomerne nečakane „rozbehli“: náš český modelársky kolega dal do komentárov odkaz na ono „pohrešované“ video a tiež na ďalšie fotografie spomínaného motorizovaného 8-metrového vetroňa ASH-25, za čo sme mu nesmierne vďační.
A keby len to: v komentároch sa nám ozval priamo samotný Gerry. Je od neho pekné, že komentár napísal po slovensky! A pridal odkaz na ďalšie videá.
Okrem toho sme si všimli, že v administrátorských výpisoch návštev našej web-stránky rapídne stúpla návštevnosť z Francúzka, konkrétne z web-stránky Les Grands Planeurs RC.
Začali sme pátrať po príčine a zistili sme, že v sekcii News sa ocitol odkaz na našu web-stránku:
Rovno sa priznáme, že nás to veľmi potešilo, obzvlášť s ohľadom na skutočnosť, že Les Grands Planeurs RC sa venujú naozaj veľkým, aj na naše pomery zložitým, komlikovaným a sofistikovaným a navyše veľmi krásne esteticky vypracovaným modelom .
Tieto stránky sú veľmi rozsiahle, bohato ilustrované kvalitnými fotografiami, videami, obrázkami, grafmi, výpočtami … Priatelia - modelári: toto je naozaj modelárska extraliga .
Veď čo vám o tom budeme zdĺhavo písať. Pozrite sa sami.
Aby sme vám to (ale aj sebe) uľahčili, do Odkazov (v ľavom pruhu) sme pridali odkaz na Les Grands Planeurs RC.
Zatial tu nieje žiaden príspevok, môžeš začať ty:-)