Les Grands Planeurs RC (Veľké klzáky): naši francúzski priatelia

Začalo sa to tak „nevinne“, asi pred jeden a pol rokom (začiatkom januára 2017), keď sme uviedli článok s názvom „Vetroň sa dá motorizovať aj inak“.

Zaujal nás spôsob, akým francúzsky modelár Gerry „omotoroval“ 8-metrový vetroň ASH-25: dva motory so sklápacími vrtuľami v tlačnom usporiadaní, umiestnené nad odtokovými hranami krídiel, blízko trupu.

Toto riešenie nás natoľko „oslovilo“, že po nejakom čase sme sa rozhodli rovnakým spôsobom motorizovať aj Milanov 4-metrový model vetroňa DG-808S Competition.

Urobili sme zopár výpočtov, nejaké simulácie na počítači a pustili sme sa do toho.

pripravil: Janko O.

 

Potom – začiatkom augusta (srpna) 2017 už motorizovaný model absolvoval svoj krátky a (zatiaľ) jediný let, zakončený haváriou, ktorý je popisovaný v článku „DG-808S Competition: reinkarnácia – 4. časť (záver)“.

Potom sa pol roka nič nedialo, až na prelome januára (ledna) a februára (února) mi DéGéčka a všetkého úsilia s jeho motorizáciou prišlo ľúto a pomerne nečakane som sa rozhodol dať ho opäť do letuschopného stavu. Toto je popisované v článkoch:

DG-808S Competition: reinkarnácia (alebo že by ďalší Fénix?),

DG-808S Competition: reinkarnácia – 2. časť (trup),

DG-808S Competition: reinkarnácia – 3. časť (krídla) a

DG-808S Competition: reinkarnácia – 4. časť (záver).

Tesne pred uvedením záverečnej (4.) časti sme úmyselne „refrešovali“ už spomínaný článok „Vetroň sa dá motorizovať aj inak“, v ktorom sme doplnili pár viet, kde sme si (v odkaze na jedno video) „poťažkali“: „Žiaľ, Gerry toto (aj to ďalšie) video v priebehu času z YouTube z nám neznámych dôvodov odstránil , takže si musíme vystačiť s "fotografiou", ktorú sme zo spomínaného videa urobili my.“

A v podstate sme sa zmierili s tým, že je to skrátka tak a že sa s tým nedá nič robiť  .

Potom sa však veci pomerne nečakane „rozbehli“: náš český modelársky kolega dal do komentárov odkaz na ono „pohrešované“ video a tiež na ďalšie fotografie spomínaného motorizovaného 8-metrového vetroňa ASH-25, za čo sme mu nesmierne vďační.

A keby len to: v komentároch sa nám ozval priamo samotný Gerry. Je od neho pekné, že komentár napísal po slovensky! A pridal odkaz na ďalšie videá.

Okrem toho sme si všimli, že v administrátorských výpisoch návštev našej web-stránky rapídne stúpla návštevnosť z Francúzka, konkrétne z web-stránky Les Grands Planeurs RC.

Začali sme pátrať po príčine a zistili sme, že v sekcii News sa ocitol odkaz na našu web-stránku:

Rovno sa priznáme, že nás to veľmi potešilo, obzvlášť s ohľadom na skutočnosť, že Les Grands Planeurs RC sa venujú naozaj veľkým, aj na naše pomery zložitým, komlikovaným a sofistikovaným a navyše veľmi krásne esteticky vypracovaným modelom  .

Tieto stránky sú veľmi rozsiahle, bohato ilustrované kvalitnými fotografiami, videami, obrázkami, grafmi, výpočtami … Priatelia - modelári: toto je naozaj modelárska extraliga  .

Veď čo vám o tom budeme zdĺhavo písať. Pozrite sa sami.

Aby sme vám to (ale aj sebe) uľahčili, do Odkazov (v ľavom pruhu) sme pridali odkaz na Les Grands Planeurs RC.


 


 


 


 


 

 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 22. 4. 2018, 10:47 | Prečítané: 3850x | Kategórie: Denník | Napísal: admin |
Komentáre: 0

Zatial tu nieje žiaden príspevok, môžeš začať ty:-)

Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 50708.68 kb