… a Fénix dostal „oblú“ kabínu ...

Keď sa Fénix blížil do finále, poťažkali sme si, že so všetkým môžeme byť jakš-takš spokojní, ale s kabínou veru nie.

Vyrobili sme si - takú „hranatú“, v rámci našich možností, ale tajne sme túžili po takej tej peknej oblej „bubline“.

Až požiar Miroslavovho Vipera nám vnukol myšlienku: „A takáto by sa na to nedala použiť?“

A tak sa Fénix napokon dočkal aj oblej kabíny.

autor: Janko O.

 

Rozmery kabíny na Vipera nie sú totožné s rozmermi kabíny na Fénixa, teda na jeho pôvodcu: L-39 Albatros. Viperovská kabína je trošíčku širšia, no na druhú stranu zase kratšia a nižšia. Ale pri troche snahy by sa to dalo upraviť: toto sme si povedali, skôr ako sme sa do toho pustili.

A tak Miroslav u Mirka Poliačika v modelárskej predajni vo Zvolene objednal kabínu na Vipera a ja som si pre ňu asi pred týždňom išiel. A hneď v ten deň som sa pustil do práce.

Najprv som urobil tzv. „siluetovú štúdiu“:

Tá ukázala, že po určitých úpravách by to mohlo sedieť ako „r.ť na šerbli“ . Zadnú časť kabíny bolo treba trochu zvýšiť - na to som si urobil primitívny prípravok: kus izolepy na prichytenie a kúsok (priečne položeného) Depronu na podloženie:

Z toho istého Depronu som začal robiť bočnice: raz na jednej, potom aj na druhej strane:

Kvôli oblosti a rôznemu sklonu to nebolo možné urobiť z jedného kusu a tak som postupoval obľúbenou metódou: per partes:

Symetria je moje obľúbené zaklínadlo, takže aj z druhej strany:

Potom nasledovala činnosť, ktorú je možné rýchlo opísať, ale nie je možné ju rýchlo realizovať: brúsenie, tmelenie, natretie PU lakom, tmelenie, brúsenie, natretie …

Táto „bohu-libá“ činnosť mi zabrala asi tak tri dni:

Potom nasledovalo to, v čom som v poslednom období našiel akúsi zvláštnu záľubu: potiahnutie samolepiacou tapetou d-c-fix (svetlo modrou, tmavo modrou, tmavo šedou a červenou). A výsledok vyzerá takto:

 

A pohľad z druhej strany

Na záver trochu romantiky pri zníženom osvetlení:

A skončíme rovnako ako sme začali: tajomnou - mierne temnou „siluetovou štúdiou“:

Žiaľ, pilota zatiaľ nemám, ale veríme, že aj toho sa Fénix napokon dočká .

Podstatné však je, že s oblou kabínou Fénix vyzerá predsa len lepšie: akosi mierumilovnejšie, akoby civilnejšie - športovejšie.

 

A tak pre záverečné porovnanie Fénixa s predošlou (hranatou kabínou) a súčasnou oblou kabínou:


 


 


 


 

 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 27. 3. 2018, 10:59 | Prečítané: 5050x | Kategórie: Stavba modelov | Napísal: admin |
Komentáre: 4
.:. Robo M.
Pekny sportiak!
Odpoveď | 2018-03-27 18:49:26
.:. J O.
Vďaka Robo.
Odpoveď | 2018-03-28 08:10:40
.:. cora | mail
Pekné
Odpoveď | 2018-03-29 20:51:30
.:. J O.
Dík.
Odpoveď | 2018-03-30 08:28:12
Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 40211.38 kb