Keď sa Fénix blížil do finále, poťažkali sme si, že so všetkým môžeme byť jakš-takš spokojní, ale s kabínou veru nie.
Vyrobili sme si - takú „hranatú“, v rámci našich možností, ale tajne sme túžili po takej tej peknej oblej „bubline“.
Až požiar Miroslavovho Vipera nám vnukol myšlienku: „A takáto by sa na to nedala použiť?“
A tak sa Fénix napokon dočkal aj oblej kabíny.
autor: Janko O.
Rozmery kabíny na Vipera nie sú totožné s rozmermi kabíny na Fénixa, teda na jeho pôvodcu: L-39 Albatros. Viperovská kabína je trošíčku širšia, no na druhú stranu zase kratšia a nižšia. Ale pri troche snahy by sa to dalo upraviť: toto sme si povedali, skôr ako sme sa do toho pustili.
A tak Miroslav u Mirka Poliačika v modelárskej predajni vo Zvolene objednal kabínu na Vipera a ja som si pre ňu asi pred týždňom išiel. A hneď v ten deň som sa pustil do práce.
Najprv som urobil tzv. „siluetovú štúdiu“:
Tá ukázala, že po určitých úpravách by to mohlo sedieť ako „r.ť na šerbli“ . Zadnú časť kabíny bolo treba trochu zvýšiť - na to som si urobil primitívny prípravok: kus izolepy na prichytenie a kúsok (priečne položeného) Depronu na podloženie:
Z toho istého Depronu som začal robiť bočnice: raz na jednej, potom aj na druhej strane:
Kvôli oblosti a rôznemu sklonu to nebolo možné urobiť z jedného kusu a tak som postupoval obľúbenou metódou: per partes:
Symetria je moje obľúbené zaklínadlo, takže aj z druhej strany:
Potom nasledovala činnosť, ktorú je možné rýchlo opísať, ale nie je možné ju rýchlo realizovať: brúsenie, tmelenie, natretie PU lakom, tmelenie, brúsenie, natretie …
Táto „bohu-libá“ činnosť mi zabrala asi tak tri dni:
Potom nasledovalo to, v čom som v poslednom období našiel akúsi zvláštnu záľubu: potiahnutie samolepiacou tapetou d-c-fix (svetlo modrou, tmavo modrou, tmavo šedou a červenou). A výsledok vyzerá takto:
A pohľad z druhej strany
Na záver trochu romantiky pri zníženom osvetlení:
A skončíme rovnako ako sme začali: tajomnou - mierne temnou „siluetovou štúdiou“:
Žiaľ, pilota zatiaľ nemám, ale veríme, že aj toho sa Fénix napokon dočká .
Podstatné však je, že s oblou kabínou Fénix vyzerá predsa len lepšie: akosi mierumilovnejšie, akoby civilnejšie - športovejšie.
A tak pre záverečné porovnanie Fénixa s predošlou (hranatou kabínou) a súčasnou oblou kabínou: