Koncom Januára (Ledna) sme priniesli deviatu časť tejto série, v ktorej konštatujeme, že Fénix je takmer hotový: ešte treba popracovať na kabíne a na nejakých inštalačných drobnostiach.
Od tej doby uplynul viac ako mesiac a mohlo by sa zdať, že nič …
Ale nie, Fénix bol dokončený v priebehu niekoľkých nasledujúcich dní, ale keďže sme začali s reinkarnáciou DéGéčka (4-metrový vetroň DG-808S Competition), tak sme sa akosi nemali k tomu, aby sme Fénixa pofotili a stvorili záverečný článok.
No teraz je to konečne tu!
autor: Janko O.
V deviatej časti sme ukázali nami vyrobenú kabínu, ktorá vtedy vyzerala takto:
Našou ďalšou snahou bolo aspoň zamaskovať prechody jednotlivých priehľadných sekcií kiabíny a „neposlušné“ lepidlo po (vnútornom) obvode. Nevieme, či sa nám to úplne podarilo, ale fakt je, že kabína Fénixa teraz vyzerá takto:
Na tomto obrázku navyše dobre vidno efekt „proti-svetla“, v tomto prípade červeného.
Na ďalšom obrázku je pohľad na inštaláciu vo vnútri kabíny:
Tá „hrazda“ (zábradlie) približne v strede obrázku, to je doraz z uhlíkových tyčiek, ktorý má zabrániť tomu, aby pri katapultáži pohonná batéria „cestovala“ trupom smerom dozadu.
Nejaké drobné úpravy doznalo „rozhranie“ medzi trupom a krídlom. Po obvode dosadacej plochy sme nalepili (biele) tesnenie na okná, z mäkkej elastickej penovej gumy:
Na obrázku tiež vidno akýsi (organizovaný) chumel káblov a dvoch gumových (oranžových) pásov, ktoré majú zabezpečiť to, že s káblami sa bude dať manipulovať (pri zasunutí do protikusov v trupe) a potom sa stiahnu do káblového kanála a nezostatnú zacviknuté pod tesnením.
Ovládanie výškovky je dvoj-servové (symetrické), takže bolo nutné vyrobiť servo-reverzer. Blimpy na servách sme nahradili klasickými (bielymi) plastovými vidličkami, na ktoré nedáme dopustiť:
Spodok trupu bez krídiel vyzerá takto:
a s krídlami takto:
a pri pohľade zozadu takto:
Kompletne zostavený a už „oživený“ Fénix vyzerá takto:
a po zapnutí (tuctových) pozičných svetiel :
Iný pohľad:
Opäť si všimnite protisvetlá a v odraze od skla na stolíku aj modré svetlá na spodku trupu modelu.
Ale pravdu povediac, lepšie je to vidieť na tomto obrázku:
a na poslednom obrázku vidno aj žlté svetlá na chvoste modelu: